Droppfot

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
09 Street triple R
Ja nu äre så att jag lyckas få en såkallad droppfot efter senaste omkull körningen mä MC, droppfot är en nervskada som gör att man inte kan lyfta fotryggen utan den hänger och är förbannat jobbigt, blir att man snubblar på fotjäveln om man inte tänker säj för å tvungen å ha en skena i skon.

De har gjort nervundersökning och konstaterat att dä verkar läka men kommer antagligen ta tid, har gått med skiten i snart ett år nu.

Har frågat min doktor om vad man kan göra om nerverna inte vill bli funkis igen utan om dä går att operera på nått sätt men får inga ordentliga svar från han utan han säjer att jag bara ska träna på. (VIll ju helst slippa stel operera fotleden)

Har hört från en jobbakompis att hans polare i sin tur som fick droppfot efter han damma i med crossen att de opererade hans droppfot, de la om funktionerna på nått skumt sätt i foten så sidorörelsen blev till uppåt.
Men äre nån av er som har info eller rentutav haft denna jobbiga handikapp själva som kan berätta vad som går och inte går att göra? Eftersom jag litar inte riktigt hundra på min jobbarpolare som snackar en hel del dynga och ljuger dagligen.

Ska passa på att fråga om det finns nått forum för traffikskadade/handikappade oxo? En fråga från min stackars skadade kompis som är tacksam för svar :)

Välkommen med i klubben.

Jag har dock bara i ena muskeln, så jag kan lyfta en liten bit, även om foten åker utåt samtidigt, nästan till plant med golvet, men inte så att foten går upp på bromspedalen. :gnissla Känner igen det där med snubblandet, att nerven är lite tokig gör ju att det gör förbannat ont också. :huvet

Ädit: jag slipper dock skenan, men man måste tänka efter att lyfta foten ordentligt när man går.

Last edited:
Hehehe jo jag kan oxo gå utan skena men går som jag skulle ha en dildo i röven lr nått, kan lyfta foten lite oxo kommer mer och mer, bara hoppas att dä ger med säj till slut. Hur länge har du haft din droppfot?

Hehehe jo jag kan oxo gå utan skena men går som jag skulle ha en dildo i röven lr nått, kan lyfta foten lite oxo kommer mer och mer, bara hoppas att dä ger med säj till slut. Hur länge har du haft din droppfot?

Krashade sista helgen i juli (07) så ett halv år lite på. Lite udda går man ju, men det går att lära sig så det blir någorlunda även om foten hänger lite. Kan ju lyfta med yttre sidan av foten, men inre är död. De påstod att det kunde ta upptill ett år, eller mer, men jag är inte optimistisk. Jag skippade skenan så fort som möjligt, mest för att dom inte hade en som passade mina stora fötter, jobbigt nog utan att ha en skena som klämmer bort hela blod flödet...

Har även börjat vara med på idrotten i skolan, och springa lite, men ibland trillar man ju så det smäller om det. :hihi

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back