Drz-400 Y Sm -01

steelbeam

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
allt sålt, men en mini nu iaf.
Tjenix! Är det någon som har någon erfarenhet eller fakta om denna hoj(DRZ-400 Y SM -01)? Trött/Pigg, Ful/Snygg , Dålig kvalite, Svårt att få tag i reservdelar m.m.Har ej kikat på den än men skall göra det snart.Så alla synpunkter(positiva och negativa) är varmt välkommna.. Kommer att åka mest gatåkning och kanske testa på nån bana typ! Så skriv plz!

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Det låter som en vanlig DRZ400 som e ombyggd till SM. Och den e väl inte kända för att ha några större problem eller några problem överhuvudtaget vad jag vet. Dom jag har sett som varit ombyggda till motard har sett helt ok ut enligt mig. Hade själv tänkt skaffa en men har hittat en ny kärlek nu.

gd02_scp.jpg

stef_bike.jpg

sc_jump.jpg

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
xr 650
Dom testade ju den i bike för nått nummer sedan. Tyvärr är den ju bara på 400cc så den saknar nog lite bottendrag kanske. Jäkligt schyst lite synd att den inte finns som SM från början.

Edit: moppen ovanför är "lite" ombyggd ser det ut som.

steelbeam

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
OK, Thanx! men hur är det att få tag i reservdelar m.m. Svårt? Kostar multum?

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Suzuki är ju en "ganska" stor tillverkare så reservdelar lär ju vara ungefär lika svåra att få tag på som bensin.

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
steelbeam skrev:
Det lär inte bli lätt alltså? :crash

Vad jag hört så är det på tok för lite kubik för gatan! liten kuibik= varva som fan innan det händer saker å ting...
ava mc har ju trimmat en sådan!
kolla på deras sida om du blir klokare, dock är mitt råd att inte köpa den till de ändamålet du nämnde ovan!
men som sagt är det bara vad jag tycker.

den är ju en endurocykel i botten o de är sällan effektstarka. tex en 450 cross-hoj är det nog bra mkt skillnad på!

lycka till
/
devetdu

steelbeam

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
devetdu skrev:
Vad jag hört så är det på tok för lite kubik för gatan! liten kuibik= varva som fan innan det händer saker å ting...
ava mc har ju trimmat en sådan!
kolla på deras sida om du blir klokare, dock är mitt råd att inte köpa den till de ändamålet du nämnde ovan!
men som sagt är det bara vad jag tycker.

den är ju en endurocykel i botten o de är sällan effektstarka. tex en 450 cross-hoj är det nog bra mkt skillnad på!

lycka till
/
devetdu

Ok thx, Skall kika och provköra till helgen så får vi se!, Det enda jag kan jämföra med är polarens KTM Lc4 SM-01 . Den borde alltså vara "råare"? Men man får se! / Sonny

Edit: Här är lite fakta om den:
Grymt fin DRZ-400 Y SM säljes. Har gått ca: 860 mil. En ägare på 45 år innan mig. Servicebok medföljer som är fullstämplad! Ny olja samt kolvringar i motorn. Nytt värsting drivpaket.Bromsar fram och bak nybytta! 17" BEHR fälgar med michelin HI-sport däck kanonfina! 320mm bromsskiva från KTM Racing fram. Bak orginalskiva. Stålomspunna bromsslangar. 16 liters tank. Inte en enda repa. landsvägsreggad på 9kW. Har 54 hästar. Mycket extra delar kan medfölja såsom Titan avgasrör, bromsskiva, blinkers, strypsats, olika drevsatser osv! Grymt fräsch och grymt rolig hoj! Ring eller skriv. Enda LV reggade i sverige??

54hästar??

Last edited:

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Hör med DRZ400-Janne här på forumet vad han tycker om hojen,om han finns kvar! :D

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
xr 650
steelbeam skrev:
Ok thx, Skall kika och provköra till helgen så får vi se!, Det enda jag kan jämföra med är polarens KTM Lc4 SM-01 . Den borde alltså vara "råare"? Men man får se! / Sonny

Edit: Här är lite fakta om den:
Grymt fin DRZ-400 Y SM säljes. Har gått ca: 860 mil. En ägare på 45 år innan mig. Servicebok medföljer som är fullstämplad! Ny olja samt kolvringar i motorn. Nytt värsting drivpaket.Bromsar fram och bak nybytta! 17" BEHR fälgar med michelin HI-sport däck kanonfina! 320mm bromsskiva från KTM Racing fram. Bak orginalskiva. Stålomspunna bromsslangar. 16 liters tank. Inte en enda repa. landsvägsreggad på 9kW. Har 54 hästar. Mycket extra delar kan medfölja såsom Titan avgasrör, bromsskiva, blinkers, strypsats, olika drevsatser osv! Grymt fräsch och grymt rolig hoj! Ring eller skriv. Enda LV reggade i sverige??

54hästar??

Lite ovanligt att en 45-åring kör motard? Det finns rätt många lv-regade drz400 tror jag. 54 hästar är nog på veven isåfall. Hur mycket skulle du betala för kalaset?? Verkar vara mycket schysta grejer! Kolla upp serviceperioderna på den så det inte är dax för t.ex. motorrenovering om 40 mil :rolleyes: Verkar mycket bra annars! köp :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!