Drz 400sm vs fmx 650?

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Tofte skrev:
2068386 Håller med fullständigt!
Ser att du har en xr 400r,hur är den? har tittat lite på dom,ser nice ut.
Hmmm undrar hur det skulle va med en 650 motor på en sån? :D
Nån som vet om det säljs xr400 motard i sverige?

fördelar:
svårdödad motormässigt, långt mellan service osv.
långslagig, går att tuffa fram på tomgången i skogen,bra vrid på låga varv. tjärringstop är inte så vanliga.
kort, går att svänga ganska tvärt i skogen.
inga kylare/elektronik som kan gå sönder
i princip samma hoj sedan -96(bättre framdämpare -00 (grövre))
enkel att trimma.
mjuka framfjädrar om man väger typ 80+
vikt. väger som nya endurohojjar.127kg fulltankad.


nackdelar:
slö på höga varv.
lite jobbig att köra i sandtag med. kan bero på mjuka framfjädrar och att den är kort.
dom flesta är e-reggade. finns vissa innan -00 som är lv reggade. för att få dom lv reggade krävs bullerintyg.
för att köra den som motard så krävs nästan lite trimmning.. typ byte av kolv/kam.



har dock inte testat den som motard men har läst på andra forum att dom tycker den är rolig att köra som motard just pga att den e så kort osv.

annars en toppen hoj om du inte söker efter en enduro med hetsig karaktär.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
DwD skrev:
2069547 fördelar:
svårdödad motormässigt, långt mellan service osv.
långslagig, går att tuffa fram på tomgången i skogen,bra vrid på låga varv. tjärringstop är inte så vanliga.
kort, går att svänga ganska tvärt i skogen.
inga kylare/elektronik som kan gå sönder
i princip samma hoj sedan -96(bättre framdämpare -00 (grövre))
enkel att trimma.
mjuka framfjädrar om man väger typ 80+
vikt. väger som nya endurohojjar.127kg fulltankad.


nackdelar:
slö på höga varv.
lite jobbig att köra i sandtag med. kan bero på mjuka framfjädrar och att den är kort.
dom flesta är e-reggade. finns vissa innan -00 som är lv reggade. för att få dom lv reggade krävs bullerintyg.
för att köra den som motard så krävs nästan lite trimmning.. typ byte av kolv/kam.



har dock inte testat den som motard men har läst på andra forum att dom tycker den är rolig att köra som motard just pga att den e så kort osv.

annars en toppen hoj om du inte söker efter en enduro med hetsig karaktär.

tja annars köper man en 600 så slipper man de mesta du nämner
aldrig slö.
mycke landsvägsreggat.
inte mycket trimmning :)
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
ozeo skrev:
2069670 tja annars köper man en 600 så slipper man de mesta du nämner
aldrig slö.
mycke landsvägsreggat.
inte mycket trimmning :)

jag tyckte xr650r var lite slö på gata =).
har hört att xr600 mår bra av lite trimmning åxå. lite högre komp på kolven och bättre kam.. (xr400r komp 9.3:1 :D )
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top