Jabben
Full fräs
- Gick med
- 8 Nov 2003
- Ort
- Stockholm
- Hoj
- GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Hallå.
Jag får inte liv i min DRZ, ett ensamt tjoff är det enda liv som hörs ur avgasröret efter att jag pumpat med gasen och malt på startmotorn.
Detta efter en ventiljustering (båda kammarna var bortplockade helt), nytt tändstift och en förgasarrengöring. Jag har provat med startgas direkt i insuget utan resultat så det borde inte vara förgasarens fel iaf!
Tändstiftet ger gnista!
kan det spela roll att vevaxeln eventuellt snurrat ett varv medan kamaxlarna varit bortplockade? tänker då främst på om då om hojen bara tänder en gång vart annat vevaxelvarv och därför nu försöker tända under avgastakten med öppen avgasventil? (hade för mig att gnistan kommer på båda varven)
några förslag?
Jag får inte liv i min DRZ, ett ensamt tjoff är det enda liv som hörs ur avgasröret efter att jag pumpat med gasen och malt på startmotorn.
Detta efter en ventiljustering (båda kammarna var bortplockade helt), nytt tändstift och en förgasarrengöring. Jag har provat med startgas direkt i insuget utan resultat så det borde inte vara förgasarens fel iaf!
Tändstiftet ger gnista!
kan det spela roll att vevaxeln eventuellt snurrat ett varv medan kamaxlarna varit bortplockade? tänker då främst på om då om hojen bara tänder en gång vart annat vevaxelvarv och därför nu försöker tända under avgastakten med öppen avgasventil? (hade för mig att gnistan kommer på båda varven)
några förslag?