Dt´n startar ej

Adde``

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
har ingen :P
Det är då att jag har problem med att den inte startar. Jag va ute o körde lite sen gick jag in o gick ut o tänkte ta en tur igen men då startar den inte : :död. Ibland när jag ska kicka den känns de inte som det är någon komprition*stava. Kan den ha skurit ?

/tacksamm för alla svar

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Adde`` skrev:
Det är då att jag har problem med att den inte startar. Jag va ute o körde lite sen gick jag in o gick ut o tänkte ta en tur igen men då startar den inte : :död. Ibland när jag ska kicka den känns de inte som det är någon komprition*stava. Kan den ha skurit ?

/tacksamm för alla svar

Nej det tror jag absolut inte.
Ska berätta en liten godnattsaga för dig..
Det var en gång en kille som hette ... "jag asså" som var ute med sin DT precis som du.. sen tyckte att de var kallt.. in å hämta jacka.. å sen när jag kom ut så starta inte hojen.. precis samma grej. Inget komp heller.. helt mysko.. sanningen var den att de var ett lager i motorn som hade gått.. antagligen samma för dig. då var jag desvärre inte så kunnig på motorer så jag lämnade in den på verkstad.
Jag skulle tro på samma.. att motorn har skurit är ganska osanorlikt om den bara stått stilla.. och det kan tillockmed vara så att det är svårare att kicka när den är skuren.. beror i för sig på hur de ser ut. men som sagt.. tror på lagret.

Adde``

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
har ingen :P
Ok vilket lager menar du är heller inte kunnig o byta sånt själv :gnissla. Sen vad går de på ungefär

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Adde`` skrev:
Ok vilket lager menar du är heller inte kunnig o byta sånt själv :gnissla. Sen vad går de på ungefär

Jag vet själv inte riktigt .. det var han från verkstaden som förklarade det så.. "ett lager i motorn".. men det finns ju inte så många lager som håller kompressionen i vevpartiet. Något utav dom är det men vilket kan jag inte säga dig. Blir ju samma effekt oavsett vilket som har pajat så det får du leta dig fram till. För mig kostade det ca 800kr om jag inte minns fel. inkl lagret då såklart.
Men då gick jag dit med motorn löst från ramen. Blir nog dyrare annars.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...