Denkan
f.d. Dennis_DJ
Som sagt så skar min dt för ca. 2 veckor sedan när jag var på väg hem från skolan. Troligtvis så värme skar den eftersom jag hade maxat den några km före den dog . Efter att jag hade rullat den till kanten och låtit den kyla ner sig lite provade jag kicka igång den men då hade den tagit fast helt. Provade rulla igång den och då startade den nästa! men sedan tog den fast igen. Faan jag som skulle just lägga ut den till salu.
Nu idag hade jag äntligen tid att ta isär den och när jag tog bort cylindern såg jag att kolven var helt förstörd. Tittar ner i motorn och ser att det ligger fullt med järnflisor från kolven där plockar upp de jag ser men det verkar klämts ngt mera nere i motorn eftersom den knappt går runt. Så det blir väl att klyva maskinen och hoppas på att det går bara att rengöra och sätta ihop tillbaka. Cylindern har fått sig en repa så nu undrar jag om det går att borra den en gång till eftersom det verkar redan vara borrad en gång?. När jag bytte kolv i våras så satte jag dit en +0.5 kolv. Har för mig att det finns enda upp till +1.25 kolvar att köpa så.
Nu idag hade jag äntligen tid att ta isär den och när jag tog bort cylindern såg jag att kolven var helt förstörd. Tittar ner i motorn och ser att det ligger fullt med järnflisor från kolven där plockar upp de jag ser men det verkar klämts ngt mera nere i motorn eftersom den knappt går runt. Så det blir väl att klyva maskinen och hoppas på att det går bara att rengöra och sätta ihop tillbaka. Cylindern har fått sig en repa så nu undrar jag om det går att borra den en gång till eftersom det verkar redan vara borrad en gång?. När jag bytte kolv i våras så satte jag dit en +0.5 kolv. Har för mig att det finns enda upp till +1.25 kolvar att köpa så.