Dt strypning/problem

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Det är en DT 125r -89 med 12kw i papperet som går helkasst efter 7000rpm.
Är nästan som om det vore "strypt cdi-box" , är det något som brukar kunna sitta på dom dära? är som om det vore ett varvstopp, bryter ganska tvärt vid 7000 och börjar bara bluddra när man kör. Men går att plåga den över 7000 när man tomvarvar, upp mot 10 000 och det borde ju inte gå isf, om det nu var ett varvstopp där.

Ingen strypning kvar i kröken.

Vart brukar dom vara strypta? Fanns dom med 12kw ifrån fabrik eller omreggad efteråt?

Ingen tjocktopplockspacking o så som folk har skrivit om här heller..

Går verkligen inte att öka över just 7000 men under det går den fint, men är ganske trött.

YPVS:en verkar funka helt som den ska den också.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Fredrick skrev:
Det är en DT 125r -89 med 12kw i papperet som går helkasst efter 7000rpm.
Är nästan som om det vore "strypt cdi-box" , är det något som brukar kunna sitta på dom dära? är som om det vore ett varvstopp, bryter ganska tvärt vid 7000 och börjar bara bluddra när man kör. Men går att plåga den över 7000 när man tomvarvar, upp mot 10 000 och det borde ju inte gå isf, om det nu var ett varvstopp där.

Ingen strypning kvar i kröken.

Vart brukar dom vara strypta? Fanns dom med 12kw ifrån fabrik eller omreggad efteråt?

Ingen tjocktopplockspacking o så som folk har skrivit om här heller..

Går verkligen inte att öka över just 7000 men under det går den fint, men är ganske trött.

YPVS:en verkar funka helt som den ska den också.
Om dom gjorde det redan 89 vet jag inte, men tidiga 90:eek:r ströps till 12kw för att klara avgas/ljudkrav.

Rent spontant så skulle jag säga att avgasporten krånglar om den går kasst efter 7000rpm, men kan inte säga säkert.
 

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Okej! men nu varvar den ur hyffsat fint men fattas fortfarande effekt så vart sitter strypmingen?



KalleNorton skrev:
Om dom gjorde det redan 89 vet jag inte, men tidiga 90:eek:r ströps till 12kw för att klara avgas/ljudkrav.

Rent spontant så skulle jag säga att avgasporten krånglar om den går kasst efter 7000rpm, men kan inte säga säkert.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Saker po att du fott bort strypning i avgasroret.
Det ar so med alla dt-125 aven min 01a och min kompis 02a att den knappt gor att varva over 7rpm.

men jag bestellde ett giannelli system fron tyskland och sen gick den som ett skott anda till 10 000 rpm utan nogra som helst andra andringar.
So det moste vara pluggen som spokar for dig!
 

Tobbe_88

ram,silver metallic.kåpor,svart metallic
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Sala
Hoj
Yamaha DT125R-89
ja har en -89 o den var 12 kW orginal...så ja fick strypa den o regga om den för att för i överhuvudtaget köra den....den gick oxå j*vligt segt efter 7000 rpm..har effektsystem nu men den är fortfarande seg efter 7000 varv så de får du nog leva med
 

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBF600S
Det är möjligt att din hoj är strypt i avgasporten! Det går att flytta startläget nämligen. Man öppnar alltså avgasporten mer men justeringsläget är det samma som det innan varit. Snacka med din Yamaha verkstad, de vet!
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top