Dt125r Styling och trim projekt

Vad tycker du om det här projektet???


  • Antal röstningar
    0

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
tja jag skriver i denna tråden för jag vill inte göra en ny i onödan! jag undrar vart man kan köpa dep pipes trimrör till dt (jag har en 03) det jag söker är egentligen bara ljuddämparen för jag har redan en trimmkrök.

tack på förhand!

Om du inte får tag på dep-pipe så finns det arrow på sunbike :brinnerup
 

Tankhoj

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Utanför göteborg
Hoj
yamaha dt 125r -98
Jag fyllde 16 i går och jag tog även det första riktiga turen med dtn den gick bra med jag fick aldrig chansen att toppa den var bilar i vägen :3freak
Så på måndag ska jag nog beställa lite saker :banana jag ska nog beställa carbon membran och effektsystem jag funderar på att skaffa genelli för jag har hört att dom ger med effekt på mellanregistret + att dom är ganska billiga
finns det några andra som ger mest effekt på mellanregistret?
Nu kommer det lite bilder oxå :yoparty
 

Bifogat

  • foto0020a.jpg
    foto0020a.jpg
    42.3 KB · Visningar: 78
  • foto0018.jpg
    foto0018.jpg
    59.2 KB · Visningar: 85
  • foto0017x.jpg
    foto0017x.jpg
    59.9 KB · Visningar: 97
  • foto0016l.jpg
    foto0016l.jpg
    41 KB · Visningar: 71
  • foto0015k.jpg
    foto0015k.jpg
    41.4 KB · Visningar: 87
  • foto0014h.jpg
    foto0014h.jpg
    48 KB · Visningar: 85
Last edited:

Tankhoj

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Utanför göteborg
Hoj
yamaha dt 125r -98
Igår när jag var ute och körde så helt plötsligt så dog den. Jag stande och kicka igång den igen utan problem och så gick den igen. Den dog så 4 gånger är det någon som vet varför den bara dör:confused:
 

johanlund

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Karlskrona
Hoj
honda cb 125 t -81 kawa kx 250 2-t
Fräckt projekt! Hur går en dt egentligen? Vad får du ut för effekt ur den? Är lite småsugen på det för att min polare är intresserad av en sån hoj och jag vill ju kunna hänga med han med min cb! :) Trimmad då såklart..:tungan
 

Tankhoj

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Utanför göteborg
Hoj
yamaha dt 125r -98
Fräckt projekt! Hur går en dt egentligen? Vad får du ut för effekt ur den? Är lite småsugen på det för att min polare är intresserad av en sån hoj och jag vill ju kunna hänga med han med min cb! :) Trimmad då såklart..:tungan


Jag tycker att min har bra ax och den toppar 110. Den är pluggad. Tyvär så har dom väldigt mjuka dämpare. Den är lite vinglig(stavning?) över 95.
Men jag rekomederar den :tummenupp
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Både min och mina polares dt 125or gör då 130km/h
 

Tankhoj

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Utanför göteborg
Hoj
yamaha dt 125r -98
Jag har inte gjort så mycket på ett tag nu men nu så har jag satt på miniblinkers bak, ska sätta på fram imorrn och så har jag köpt en sm framskär med den passade inte med orginal framlampa så jag ska beställa en snart.
 

Bifogat

  • Foto 0039.jpg
    Foto 0039.jpg
    209.8 KB · Visningar: 95
  • Foto 0040.jpg
    Foto 0040.jpg
    189 KB · Visningar: 99
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Du kan ju fixa lite längre skruvar och någon distans (funkar med för stora muttrar om man vill göra det enkelt för sig), lär vara någon form av standard (m6/m8) så det borde ju inte vara något problem.
 

Tankhoj

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Utanför göteborg
Hoj
yamaha dt 125r -98
Jag har gjort ganske mycket dom här 2 dagarna. jag har satt på miniblinker fram, gjort rent förgasare och luftbuk och så har jag satt på nytt batteri, men jag får fortfarande inte igång startmotorn, det kommer bara ett tydligt klick nerifårn och så händer det inget mer någon som har en gissning på vad det är?
jag leter fortfarande efter en framlampa men hittar ingen jag gillar, jag vill ha en med 2 lampor någon som vet någon snygg?? länka?:yoparty
 

Tankhoj

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Utanför göteborg
Hoj
yamaha dt 125r -98
Jag glömde lite :huvet

Jag har fixat framdämparna genom att hälla i 1,5dl mer gaffelolja. Ska byta all olja till 20w om ett tag.
 
Last edited:

Tankhoj

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Utanför göteborg
Hoj
yamaha dt 125r -98
Idag var jag ute och skulle kolla om YPVSN fukar riktigt så jag varvar up den till 8k och stänger av den, sen skruvar jag av kröken och kollar YPVSN den funka fint:) Sen uptäckte jag att man kunde passa på att kolla lite på kolven som enligt den gamla ägaren inte hadde gått långt (max 500 mil). Vad jag först ser är en stor svart fläck högst up och massa repor under, jag vevar ner kolven och cylinder är full med repor man ser en ring från honingen senast.

Var bara tvungen att klaga lite någonstans.

Men man får se det från den posetiva sidan nu är jag ju i behov av en högkomps kolv:banana
 

Tankhoj

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Utanför göteborg
Hoj
yamaha dt 125r -98
Är det någon hör som har en yamaha yz 125 cross som kan mäta avståndet mellan bultarna på kylarvingarna. Finns det någon snygga bakskärm och sidkåpor som passar på dtr utan för stora modifikationer.
 
Last edited:

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Är det någon hör som har en yamaha yz 125 cross som kan mäta avståndet mellan bultarna på kylarvingarna. Finns det någon snygga bakskärm och sidkåpor som passar på dtr utan för stora modifikationer.

Vet att någon på forumet har dragit på en KTM cross stänka bak iallafall, tror det är CLEW som äger hojen nu visserligen en CRM men ändå :)
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Vet att någon på forumet har dragit på en KTM cross stänka bak iallafall, tror det är CLEW som äger hojen nu visserligen en CRM men ändå :)

Jo det är den, det var tapper som byggde kåpan, är lite modifierad för annars hade kåpan slutat så tidigt. är ktm kåper helt och hållet på den CRMen
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Jo det är den, det var tapper som byggde kåpan, är lite modifierad för annars hade kåpan slutat så tidigt. är ktm kåper helt och hållet på den CRMen

aha, jo jag tänkte nått i den stilen :)

Funderar på om man inte ska dra på ett par liknande på DTRn?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top