Du blir omkörd och vad gör du då?

Gabor

Guest
Om det mot alla ods skulle inträffa...då.

1.Kollar snabbt in reg nr. Stannar å kollar av mot fordonsregistret på sms.
2.Kör direkt till den uppgivna adressen.
3.Ringer på, kommer det en bra snygg å perfekt kvinna å öppnar så är det bara att slå på charmen å helt enkelt snacka omkull henne i sån fart att hon aldrig hinner med att säga emot förrän "brynat är klart"...:D
4.Är det något annat som öppnar så är det bara att säga att man kommit fel.
5.Ringer till polisen, anonymt, å säjer att man sett ägaren utföra flertal narkotikaförsäljningar. Sen har han/hon span på sig ett bra tag....:D

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
1.Kollar snabbt in reg nr. Stannar å kollar av mot fordonsregistret på sms.
2.Kör direkt till den uppgivna adressen.
3.Ringer på, kommer det en bra snygg å perfekt kvinna å öppnar så är det bara att slå på charmen å helt enkelt snacka omkull henne i sån fart att hon aldrig hinner med att säga emot förrän "brynat är klart"...:D
4.Är det något annat som öppnar så är det bara att säga att man kommit fel.
5.Ringer till polisen, anonymt, å säjer att man sett ägaren utföra flertal narkotikaförsäljningar. Sen har han/hon span på sig ett bra tag....:D

Shit va seriös du är:D :D

Lucus

Guest
Men hallå… att bli omkörd på allmän väg är ju inget att göra ett ståhej av folk har ju olika mål med sin körning.

För en tid sen var jag smått uttråkad när jag körde på min dåvarande blade, men så plötsligt såg jag en sporthoj på långt avstånd på väg 108 mot Ystad som kör uti-h-e som f-n. Jag fick infallet att jag bara måste nosa på honom (obs! hade inget bättre för mig) så jag ger järnet. Håller bra avstånd för att han inte ska upptäcka mig och gömmer mig bakom bilar och håller mig lite längre bakom skymda kurvor. Jag ville ju inte skrämma iväg mitt villebråd hehe. Till slut när han har slagit av på tempot och tror att han dragit alla fordon som fanns smyger jag diskret upp bakom honom. Efter ett par sekunder hajade han till och reaktionen blev ett par hackiga reptilliknande rörelser, han vände sig om i nästan 180 grader i sitsen för att se vem det var som gled bakom trots att han precis hade åkt som självaste satan. Efter det fortsatte den reptillika reaktionen genom att han nästan hoppade fram på styret och började ge allt han hade igen. Jag lät honom löpa, men det var kul och se reaktionen när han minst anade att någon gled lugnt efter.

Blev han extra stressad av att min dåvarande hoj kanske påminde om en polis-mc vita kåpor, vit grå hjälm och svart goretexoverall?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hänger oftast på så gott jag kan.
Håller dock lite avstånd nu för tiden (som ung kröp jag ofta in under armbågen, slutade med att jag stressade omkull en snubbe och följde själv med ut i klorofyllet..) .
Undviker också att köra om såvida det inte är säkert.
Finner det fruktansvärt roligt att hetsa nyare sporthojar med ett 25 år gammalt touringjärn...
Blir oftast frånåkt, slipper skämmas pga. undermåligt material, men när jag lyckas - sicken förnedring!

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Du kör relativt laglig hastighet och ser en annan hoj glida upp bakom dig. Plötligt drar han om dig och du ser att det är en hoj med likvärdig prestanda. Är du mogen nog att låta han dra iväg på de fina 70-90 km/h vägarna framför er eller kan du inte låta bli att hänga på eller t.o.m försöka köra om fast det isåfall handlar om farter på 200+

/D.

Det beror aldeles vilket humör jag är på! Ena gången låter jag killen åka, andra gången kanske jag tar och hakar på, det är en humörs grej. men att försöka köra om!? Vet inte, har aldrig hakat på någon som varit så pass grön så att det skulle vara ett alternativ om det nu skall göras med säkerhet. Har bara legat bakom och visat att "mig hänger man inte av!"

Endast fåntrattar tar rygg på någon för att bevisa sin penisstorlek :D

Jag är tydligen en fåntratt ibland! :tummenupp

Men som sagt, det är väl lite beroende på hur man kör, tänker inte jaga i 250knyck på motorvägen.

Det har hänt! :rolleyes: Kom en busa som ville om på Essingeleden, jag hade tanten bakpå på min gixxer -91:a. Nålen visade gott och väl någonstans 240-260 innan han släppte iväg mig :D Om det sen berodde på hans förmåga eller om han inte ville pressa mig mer får vi aldrig veta (fast hojen går ju inte så mycket fortare än så) fast jag körde rent och snyggt så det borde inte berott på att han tyckte att han höll på att jaga mig av vägen. Tur att man hade bytt ner sig till gixxern från 12:an i det läget, annars så hade han väl inte vikt ner sig i ett mastodontmöte :näsblod

Jag brukar ligga kvar bakom och vänta tills dom kör åt helvete,dock händer det väldigt sällan.

Enda gången det har hänt var en C70 som ville dra,han drog och jag gjorde det inte.

100 m längre fram byter en Ford Mondeo fil...pang så fick han en C70 i röven.

hehehe, det gäller att välja sina tillfällen! Denna gång valde du rätt! :tummenupp

Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Hänger oftast på så gott jag kan.
Håller dock lite avstånd nu för tiden (som ung kröp jag ofta in under armbågen, slutade med att jag stressade omkull en snubbe och följde själv med ut i klorofyllet..) .
Undviker också att köra om såvida det inte är säkert.
Finner det fruktansvärt roligt att hetsa nyare sporthojar med ett 25 år gammalt touringjärn...
Blir oftast frånåkt, slipper skämmas pga. undermåligt material, men när jag lyckas - sicken förnedring!

Jävla fräck hoj du hade! :tummenupp

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Jag har nog heller aldrig blivit omkörd på MC i modern tid vad jag vill minnas.

Skulle möjligen vara på Bulten i så fall :va

Edit: Men om jag blev det så skulle jag GASA! :D

Hehe, jag blev omkörd på Bulten av en zx7:a tror jag, jag hängde på den dagen och låg bakom. Efter ett par Km så svängde han in till kanten och tittade på motorn, Jag stannade och frågade hur det var. Hmm, lite tjall på puffran sa han :D jag åkte vidare. nere vid rosenhill när jag fikade så kom han "glidandes" och jag hörde inte att något var fel på motorn!!!! :D

Snälla! Stäng denna hjärndöda tråden!

Snälla, banna denna ********* kille! :arsele

Snälla! Stäng denna hjärndöda tråden!

Snälla, banna denna ********* kille! :arsele

Last edited:

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Säljer Hojen

Blir man frånkörd på detta sätt så är det bara att åka raka vägen hem och sätta ut hojen på blocket.
Då skall den iväg till ett kraftigt underpris.
Man har inte RR-hoj för att bli omkörd och frånåkt , nej då föreligger nyköp eller montera turbo/lustgas.:) :) :) :yoparty

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
MT-09 - 24
Eftersom jag är världens bästa förare och alltid kör på gränsen :yoparty så VET jag att han han kommer köra åt helvete i nästa sväng. Stannar därför vid vägkanten och ringer 112 direCkt..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0