Du som är Pappa...

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Hej, vill passa på att presentera mig.
Är nybliven återfalls mc-ägare och pappa!
Tror jag redan är snarlik de flesta på detta forum. Dvs Pappa och mc åkare.

Dock vet jag att många pappor diskrimineras i samhället vid tex separering från kvinnan. Detta leder oftast till att barnen blir i värsta fall av med sin ena förälder och pappan försvinner

Jag vet av egna erfarenheter att det är jobbig och som Man pratar man sällan om detta och hur dåligt man mår. Har själv kämpat för mina barn i 5 år. Och jag har varit med om det mesta det kan jag lova!

För att stödja andra har jag startat en Pappajour! För att kunna hjälpa andra!
Vi finns på www.pappajour.se och få Facebook

Tveka aldrig att höra av er

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bra initiativ, jag vet med säkerhet att det behövs :tummenupp

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Och till de som ännu inte är pappa.

Köp
1061140_520_293.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Som vanligt tyvärr ett mindre intresse... Men vi har jour telefon

Tråden försvinner nog rätt snart i glömska och jag tror ganska få söker på de frågorna i det här forumet. Dock så behöver felaktigheter bemötas och då det här är ett mansdominerat forum lär det finnas många som är i en tråkig sits. Behövs inte diskussionen eller delar av ditt forum för att det funkar för folk är det ju fantastiskt. Förmodligen är det inte så väl men ibland är det ju skönt att bara snacka annat och inte grotta ner sig i den trasigheten.

Lägg en länk till ditt forum i din signatur och plocka upp handsken i OT-forumet när tillfälle finns.

Mycket bra initiativ, men tyvärr antagligen fel målgrupp.

Tror du? Varför? Tror du inte det finns farsor här som är reducerade till en "betalningsförmåga" och saknar möjligheten att ha den vardagskontakt med all bra och dålig skit som bygger en relation?

Du har fel och det kan jag säga bara för att jag vet att det är så.

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Som vanligt tyvärr ett mindre intresse... Men vi har jour telefon
Inte för att jag kommer skaffa barn de närmaste 20-30åren men trevligt att intresse finns skulle jag väl säga då problemet finns. Men Hur kommer ni kunna hjälpa? Har ni några advokater som kan sin grej? Eller är det bara något random för att hjälpa andra som inte kommer ge något egentligen?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tråden försvinner nog rätt snart i glömska och jag tror ganska få söker på de frågorna i det här forumet. Dock så behöver felaktigheter bemötas och då det här är ett mansdominerat forum lär det finnas många som är i en tråkig sits. Behövs inte diskussionen eller delar av ditt forum för att det funkar för folk är det ju fantastiskt. Förmodligen är det inte så väl men ibland är det ju skönt att bara snacka annat och inte grotta ner sig i den trasigheten.

Lägg en länk till ditt forum i din signatur och plocka upp handsken i OT-forumet när tillfälle finns.

Tror du? Varför? Tror du inte det finns farsor här som är reducerade till en "betalningsförmåga" och saknar möjligheten att ha den vardagskontakt med all bra och dålig skit som bygger en relation?

Du har fel och det kan jag säga bara för att jag vet att det är så.

Du drar för långa växlar, män brukar väl i regel inte söka tröst genom samtal? Även om dom borde och skulle må bättre av det.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Inte för att jag kommer skaffa barn de närmaste 20-30åren men trevligt att intresse finns skulle jag väl säga då problemet finns. Men Hur kommer ni kunna hjälpa? Har ni några advokater som kan sin grej? Eller är det bara något random för att hjälpa andra som inte kommer ge något egentligen?

Om 20-30år... är du 7år gammal? Man vill väl för kattan kunna hitta på kul saker med ungarna innan man blir för gammal? Om det är nån jag skulle ändra på så är det att jag skulle skaffat barn tidigare än vid 34.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Vi behövs det vet jag, men få män vågar riskera att kliva fram då de lider av ångest pga dumt beslut för ca 5-10 år sedan. Eller att de tror sig vara ensamma.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Du drar för långa växlar, män brukar väl i regel inte söka tröst genom samtal? Även om dom borde och skulle må bättre av det.

Högst troligt. Har för den delen för mig att du brukar komma med vettig input i de diskussionerna och sen finns det ju annat, av mer konstruktiv karaktär, än tröst att ventilera.

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2

Ja, du har så rätt. Faktum är att män väljer ofta att självmedicinera med alkohol, framför att
gå och samtala med någon. Även om jag tror trenden börjar vända. Det blir mer och mer
accepterat för män att samtala om djupa känslor.

Bra initiativ ts. Jag har lyckligtvis inte hamnat i den situationen, jag träffar mitt barn ofta.
Men jag tvivlar inte en sekund på att många män har hamnat i en hemsk sits. Man läser
ju ofta i tidningen om hur kvinnan vinner i vårdnadstvister.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Min kollega har valt att stanna i ett helt vansinnigt förhållande av just rädslan för att annars bli en varannan-helg pappa... Hans tjej är ganska tydligt med att berätta att det är så det oftast slutar.

Han har helt enkelt valt bort sitt eget välmående mot att vara säker på att han får vara en närvarande pappa. Väldigt ledsamt. Han hade definitivt behövt snacka med nån, men han är som Skäggot var inne på "inte den typen".

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Suzuki SV1000n -04

Många ringer ska du veta. Om det är tröst eller inte det skiter jag i, men stödet om att veta att de inte är ensamma om problemet är hjälpande. Samt tips och råd hur de kan gå vidare.

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja

Inte skaffa barn på 20 - 30 år ! :confused: Då finns bara 3 st alternativ , du är homo , du är impotent eller så har du inte träffat "RÄTT" kvinna ännu ! :tummenupp förutsatt att du är gammal nog att köra mc !

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det är för lätt att gå skilda vägar, så är det bara.
Sen att folk skaffar barn utan en enda tanke på arbetet som krävs för att få ett förhållande att fungera under kanske 20 år är lite skrämmande...

Men jag lider med dom som hamnat på sned med rätten att se sina barn:huvet

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Kanske skulle man lagstifta om att barnen har rätt till stabilt boende och att det är föräldrarna som ska byta boende varannan vecka?? Då hade kanske fler tänkt sig för?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO