Du som är Pappa...

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Att bli nekad rätten att få träffa sina egna barn och där en myndighet och ett sårat/orealistiskt ex sätter gränser/regler för fortsatt umgänge med sina barn inte är en rolig situation tror jag vi alla förstår.

Som man står man helt handfallen och oftast ensam i en sådan situation, Så tummen upp för ett sådant här initiativ :yoparty

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Många ringer ska du veta. Om det är tröst eller inte det skiter jag i, men stödet om att veta att de inte är ensamma om problemet är hjälpande. Samt tips och råd hur de kan gå vidare.

Det är ett hedervärt initiativ även om inte alla tar möjligheten, skulle det bara vara en som blir hjälp är redan det en vinst.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Han har helt enkelt valt bort sitt eget välmående mot att vara säker på att han får vara en närvarande pappa. Väldigt ledsamt. Han hade definitivt behövt snacka med nån, men han är som Skäggot var inne på "inte den typen".

Han måste ju inte böla över hur ledsamt det är utan få lite tips på hur man kan jobba på sin relation till barnen istället för att kriga, köpslå, toffla eller vad han väljer för destruktivt förfarande för att dra jämnt. Tycker det blir alltid konstruktivt snack när man ger sig i kast med något projekt som innefattar kroppsarbete eller mek istället för att prata proppläääm.

Man snöar in i tankar och beteende när man harvar på i nåt destruktivt, gör det irrationella rationellt och bedrar sig till att göra sånt som man faktiskt vet bara förvärrar skiten. Lite nätverkande är bra för såväl vuxna som barn.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Inte skaffa barn på 20 - 30 år ! :confused: Då finns bara 3 st alternativ , du är homo , du är impotent eller så har du inte träffat "RÄTT" kvinna ännu ! :tummenupp

Men varför förutsätter dom flesta att alla VILL ha barn.!? :va

Det behöver inte ha med ovan alternativ att göra.

Tittar man sig omkring i samhället verkar det som att folk blir dumma i huvudet när dom blir föräldrar
T.ex kvinnorna som gjorde att den här tråden startades. :död

Det finns många föräldrar som är totalt jävla ego. Kan man inte bara få vara en egoist som valt att INTE skaffa barn.

Det finns alltid en baksida på alla mynt. Men den smutsiga baksidan på "skaffa barn myntet" är det aldrig
någon som talar om.

Visst kan det vara så. Att den blanka fina framsidan gör att man skiter i baksidan. För det är jag fullständigt
medveten om att den renaste kärleken får å ger man via barn.

Men alla kanske inte vill ha just den.

Man ifrågasätter varför folk inte vill ha barn. När det ibland är mer berättigat att fråga
varför vissa har skaffat. :näsblod

Känsligt ämne förvisso. Och det är nog så. Att myntet har fler sidor än en fram å bak.

//M

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Bra!

Sådant här behövs.

Är otroligt tragiskt att det fortfarande anses vara så att män inte behöver prata!

Har några arbetskamrater jag vet ibland har det lite jobbigt. Men dom är "starka" och klagar inte. Yea right, även dom som sitter dyngraka hemma under helgen!

Jag går iaf inte på den fasaden.....

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Men varför förutsätter dom flesta att alla VILL ha barn.!? :va

Det behöver inte ha med ovan alternativ att göra.

Tittar man sig omkring i samhället verkar det som att folk blir dumma i huvudet när dom blir föräldrar
T.ex kvinnorna som gjorde att den här tråden startades. :död

Det finns många föräldrar som är totalt jävla ego. Kan man inte bara få vara en egoist som valt att INTE skaffa barn.

Det finns alltid en baksida på alla mynt. Men den smutsiga baksidan på "skaffa barn myntet" är det aldrig
någon som talar om.

Visst kan det vara så. Att den blanka fina framsidan gör att man skiter i baksidan. För det är jag fullständigt
medveten om att den renaste kärleken får å ger man via barn.

Men alla kanske inte vill ha just den.

Man ifrågasätter varför folk inte vill ha barn. När det ibland är mer berättigat att fråga
varför vissa har skaffat. :näsblod

Känsligt ämne förvisso. Och det är nog så. Att myntet har fler sidor än en fram å bak.

//M

Du har ju rätt i de att alla vill inte ha barn ! Men (nästan) alla vill Göra barn ! :7peta

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Ang det med att ha barn. Det är ingen jävla lek. Är man minsta osäker på om man verkligen vill ha barn........ Skit i det!!

Fast å andra sidan. Funderar man minsta lilla på att skaffa barn........ Gör det!!!!

För visst är det skitjobbigt! Men också riktigt roligt. Att man ibland blir lite "dum i huvet" kan jag leva med :D

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Du, det handlar om något högre valörer än lite skrammel. :fakta

(Sen var det förstås bra skrivet. :ryggdunk)

Klart det är en jävla massa skrammel. Barn som blir misshandlade, inte får någon mat, barn som blir utsatta för sexuella övergrepp.

Det kan man fråga sig, vad som skramlar runt hos dom vuxna i de fallen. :näsblod

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO