Du som klota/blev haffad på Klarastrandsleden idag 0755...

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
När jag åkte förbi strax innan åtta låg personen i fråga i gräset bredvid hojen.
Ansiktet uppåt och händerna på huvudet, såg dock inga handfängsel.

Stod enbart en polisman bredvid hojen/personen med en målad volvokombi uppställd vid vägkanten i norrgående fil.

Strax efteråt mötte jag en målad polisbuss med flera poliser som var på väg fram till platsen i södergående fil.

Hojen var en svart Höna plastraket med enkelrör under sadeln, CBR 600, om jag inte såg helt fel.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
När jag åkte förbi strax innan åtta låg personen i fråga i gräset bredvid hojen.
Ansiktet uppåt och händerna på huvudet, såg dock inga handfängsel.

Stod enbart en polisman bredvid hojen/personen med en målad volvokombi uppställd vid vägkanten i norrgående fil.

Strax efteråt mötte jag en målad polisbuss med flera poliser som var på väg fram till platsen i södergående fil.

Hojen var en svart Höna plastraket med enkelrör under sadeln, CBR 600, om jag inte såg helt fel.

Kanske är min gamla 1000RR då :banana

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Åkte också förbi där i morse. Stod en svart CBR 1000 eller en 600 RR (tror jag det var..) precis innan "Tomtebodachickanen" upp mot Solna. Övergiven. Parkerad.

Precis samma hoj såg jag med en förare förra veckan, oklart om det är samma hoj då det finns många CBR:er där ute så kan bara spekulera, om det är samma förare som åker samma väg så kan jag ha en idé om varför denna blev stoppad eller om olyckan var framme.

Den person jag tänkte på hade inga skyddskläder vid det tillfället.

Som sagt spekulationer...

Hade personen i fråga några skyddskläder på sig idag?

Last edited:

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Nej, inga skyddskläder, men han hade ju hjälm, varför skulle han bli stoppad för det...? :va

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Hojen stod kvar vid lunch. Svart CBR600RR 2007. Skriven på en kille i Johanneshov. I trafik sedan 25 feb och listad som ett kreditköp.

Namn och Regnummer vill jag inte lägga ut eftersom vi inte vet vad som hänt och varför.

Kneedrag

Guest
Kan inte någon snäll sporthojare ta hand om hojen. Om det bara är trafikförsäkring på den så får han ju inga pengar om någon kniper den.

Vi vet ju faktiskt inte vad som hänt!?

Den lär ju norpas av någon annars

Krejven

Moderat
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
R1:a om något år. :)
'ta hand om hojen'? Och åka dit för stöld? Nej tack.

ring till polisen och säg att du ställer undan den och ger dem samtliga person uppgifter så får ägaren hämta den när allt ordnat sig.

Tror nog han uppskattar det mera än att faktiskt bli av med hojen.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Ska väl egentligen inte behövas att någon "tar hand om den". Känns som att polisen nog tänkt på det själva egentligen, fixat på någe vis med hanteringen. Vi har ju som sagt inte hela historien framför oss.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Varför skulle en hoj som står vid klarastrand vara så otroligt mycket mer stöldbegärlig än en hoj som står på någon annan valfri gata i sthlm? :va De lär ju knappast lämnat den olåst..

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
åker man in så kommer ens hoj inte tas om hand av polisen. det är knappt så att man får låsa styrlåset på den ens, eller för den delen leda den till en eventuell parkeringsplats. beror naturligtvis på polisman, men oftast brukar de nog va rätt sura om man skulle gjort nåt som innebär att man får åka radiobil. man får helt enkelt hoppas på det bästa, att ett parkeringsbolag bärjar bort den.

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Helst innan Istvan och Gurgut kommer förbi med släpkärran? ;)

Hahahah! Ööööörd!

Jag vill veta mer! Någon update på detta? Upp upp...

EDIT: För cirka 2 veckor sen så var jag ute i Östberga och då ser jag en svart CBR600RR, kan ha varit en 07:a, som åkte runt som en jevla idiot. Kunde inte köra för fem öre utan bara gasar på. Han stannar en sekund bredvid mig, ser då att han har en trasig spegel som bara hänger. Och senast igår såg jag han ute på nynäsvägen och då körde han lika galet.
Han körde i jeans, hoodie och tror att han hade på sig dainese ryggplatta. Stämmer det in på beskrivningen?

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag har svårt att se att den kan stå säkrare. OM någon nu stannar så lär ju 300 förbipasserande se dem.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024