Dualview - Vista - Nvidia

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Fått dualview att fungera men vill att när jag kör fullskärmsvisningar, tex spel och filmer ska det också visas på tv. Hur gör man?

Går det i dualview att lägga till så man kan få fram startmenyer osv (så den ändå visar allt)

Klona går tydligen inte:confused: då blir det svart. Läst att datorn tror det är en skärm då och det funkar ju inte när data skrämen är analog och LCD-tv är matat med HDMI

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Du ska välja Clone View i NVIDIA tray'en och välja antingen TV eller Dator som Primary. För att det ska funka måste både TV och datorskärm vara ansluten. Funkar inte Clone... well, då vetnefanken. Prova att switcha utgånger/kablar etc. För mitt 7900GT funkar kloning perfa till TV'n. Kör du senaste nvidia whql drivarna?

Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Du ska välja Clone View i NVIDIA tray'en och välja antingen TV eller Dator som Primary. För att det ska funka måste både TV och datorskärm vara ansluten.

När jag kör klonat blir tv svart och säger att den inte har någon insignal.

Men när jag kör dual:

Fungerar allt men när jag startar en film på burken som är primary så startar den inte på tv utan jag måste dra över VLC till tv skärmen för att se den.

Hade en inställning en gång så när jag startar en film på burken så ploppar den upp i fullskärm på tv:en

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
När jag kör klonat blir tv svart och säger att den inte har någon insignal.

Men när jag kör dual:

Fungerar allt men när jag startar en film på burken som är primary så startar den inte på tv utan jag måste dra över VLC till tv skärmen för att se den.

Hade en inställning en gång så när jag startar en film på burken så ploppar den upp i fullskärm på tv:en
Det funkar inte med video overlay (tor jag det heter) med nvidia och vista.

Så du måste dra över vlc till skärmen du ska kolla på och sedan fixa fullscreen.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

Så du måste dra över vlc till skärmen du ska kolla på och sedan fixa fullscreen.

Det är så illa alltså.

Hur som helst så började Kloningen att fungera, synd bara att jag inte kan surfa när tjejen ska se film nu. Men det funkar ju:)

Fan vad härligt att kolla på 1080P:D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag har kopplat lika som du hemma och jag ställer om bildskärmsinställningarna varje gång jag kollar på film.

Du kan surfa om du kör Dual med TV'n som primary screen. Bara i primary spelar filmerna upp men du kan ha webbläsaren på den sekundära skärmen.

ps: vad för hoj har du kört de bantiderna med? ds

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07

Det slutade att fungera iom Geforce8-serien. :mad: Fick jag surt upptäcka efter att jag fick hem mitt 8600GTS med passiv kylning.

Nästan lust att byta tillbaka till mitt gamla GF6600. Helt jävla otroligt att nvidia kan ta bort en sådan bra funktion. :huvet

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Det slutade att fungera iom Geforce8-serien. :mad: Fick jag surt upptäcka efter att jag fick hem mitt 8600GTS med passiv kylning.

Nästan lust att byta tillbaka till mitt gamla GF6600. Helt jävla otroligt att nvidia kan ta bort en sådan bra funktion. :huvet

Samma med 8800 GTX kortet?

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
*Lånar tråden lite*
Kör min laptop med en extra monitor (vga & ATI)
När jag har startat en film, så visas bilden både på monitorn och på laptopen.
Igår så hände nått skumt - får inte ut nån bild på monitorn, bara på laptopen...
Måste gå in och ändra vilken jag ska ha som primär, då kan jag se film på monitorn, men ingen bild på lappisen....

Har inte gjort några ändringar/nya drivisar, så varför helt plötsligt??

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...