Dubb Däck för 130kr!!!

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Är det nån som har testat det här med att dra skruv i däcken och sen köra is med dom...?
Alltså inte enduro utan ren is...? Det kanske inte är att rekomendera o göra de hehe....

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
zpeppy skrev:
Är det nån som har testat det här med att dra skruv i däcken och sen köra is med dom...?
Alltså inte enduro utan ren is...? Det kanske inte är att rekomendera o göra de hehe....

Om två veckor kan jag svara :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Zpeppy och Jag monterade skruv idag. Ska ut och provköra imorgon och det kan hända att det kommer ut en film också om vi vågar visa våra skills för allmänheten. :D

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Gixxer 2KK3
Så här ser det framdäcket ut som jag och en polare skruv dubbade för två år sedan med takplåtskruv med som jag köpte av farsan (plåtslagare).
Funkade jätte bra gick två säsonger på sjön + lite grusvägar.

//Niklas

Bifogat

• Photo0002.jpg
    Photo0002.jpg
    22.2 KB · Visningar: 183
  • Photo0004.jpg
    Photo0004.jpg
    28.2 KB · Visningar: 229
  • Photo0019.jpg
    Photo0019.jpg
    25.5 KB · Visningar: 159

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Grrrooov skrev:
Nu har det väl gått två veckor? Har själv skruvdubbat men ingen is som jag vågar köra på än.

Har var tråden. Tyvärr är isarna dåliga vid Dalarna i år. Har provat däcken i skogen och skruvarna håller ca 2 timmar sedan är det bara att borra i nya. Det var mest i mitten skruvarna hade lossnat...

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
MrX skrev:
Så här ser det framdäcket ut som jag och en polare skruv dubbade för två år sedan med takplåtskruv med som jag köpte av farsan (plåtslagare).
Funkade jätte bra gick två säsonger på sjön + lite grusvägar.

//Niklas

prova gärna med liite fler skruv :hihi

Bifogat

• dubbdäck.jpg
    dubbdäck.jpg
    78.8 KB · Visningar: 363

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
liljekvist skrev:
Vilken längd var det på dessa skruv? Samt vilken skalle har du på insidan?

19mm plåtskruv har jag använt (dvs. 7 el. 8 mm 6-kants skalle) Vill minnas rejser använt detsamma. Finns billigt på Biltema.
För typ crossdäck & likande lär man få använda längre skruv dock. Kanske 25 mm kan vara lagom?

Ska testa mina först kommande helg dock :gnissla

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Barrett skrev:
19mm plåtskruv har jag använt (dvs. 7 el. 8 mm 6-kants skalle) Vill minnas rejser använt detsamma. Finns billigt på Biltema.
För typ crossdäck & likande lär man få använda längre skruv dock. Kanske 25 mm kan vara lagom?

Ska testa mina först kommande helg dock :gnissla
kanske blir att skruva iordning ett par sådana också. Kör bara på skallen nu. Fast jag har iofs ching chang crosshjul på 17"tummarna :) Ska köra isbana hela helgen :banana

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
Borra igenom en klack på däcket och mät hur tjocka däcken är. Sedan är det bara att skaffa skruv och se till att de har en härdad spets typ självborrande takplåtsskruv eller liknande. Om man testar att sätta vinkelslipen i vanliga endurodubb så inser man att de är extremt hårda. Utsticket på skruven är beroende på hur grov den är. Jag tror man ska hålla sig till en 8-10mm för att inte få för stora krafter i däcket. Sedan måste det till nån typ av skydd på insidan för skallarna. Hörde att en kille hade smetat på solution på en slang som han pumpat fast och sedan skurit bort resterna. Har testat att dubba en minicross med gott resultat men på större hojar använder jag riktiga endurodubb. Men som flera verkar vara inne på använd skruv med härdad spets om ni ska skruva.

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Gixxer 2KK3
Hehe jaa om vi hade haft.
Vi satte dem skruven vi fick tag i, och det räckte faktiskt förvånadsvärt bra.
Som jag sagt tidigare så var detta bara ett test vi gjorde, och nu vet vi att det funkar så gör man det igen så kan man ju använda fler skruvar och annat däck.

Vems är däcket du bifogat bild på??

//Niklas

rejser skrev:
prova gärna med liite fler skruv :hihi

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION