Schysst, tack... Det som verkade bra med budens dubb var att de inte sticker ut så långt, man vill ju inte "svaja" fram mer än vanligt
Inte för o va sån,men bildubb funkar INTE om man vill ha dom kvar i däcken längre tid än en vecka.Man måste limma dom isf o då blir det ännu dyrare p.g.a arbetskostnaden.Vilken däckfirma som helst kan köra in bildubb i dina däck. Köp förslagsvis ett par Trelleborg Vinterfriction eftersom dessa har vintergummi. Alternativ deras Army Special som också har gummi som inte blir hårt på vintern.
För åkning runt Stockholm kanske man ska överväga att bara dubba sidorna. Speciellt på bakhjulet.
Inte för o va sån,men bildubb funkar INTE om man vill ha dom kvar i däcken längre tid än en vecka.Man måste limma dom isf o då blir det ännu dyrare p.g.a arbetskostnaden.
Inte för o va sån,men bildubb funkar INTE om man vill ha dom kvar i däcken längre tid än en vecka.Man måste limma dom isf o då blir det ännu dyrare p.g.a arbetskostnaden.
Öhh, de sitter ju kvar i ett hojdäck EXAKT lika bra som i ett bildäck.
Självklart uttalar jag mig ENDAST gällande egna erfarenheter.O enligt MIG e bildubb i crossdäck ren dynga om man gillar att ANVÄNDA hojen.O skruvdubben behöver inte limmas alls.Dessutom tror jag inte dom flesta bud använder dubbade däck i stockholm iaf.Jag servar 3 budhojar som går utan iaf,dom tycker det blir halt på ren asfalt när man bromsar hårt,o ger endast fördelar på ren blankis.Här i stan e ju dom flesta vägar rätt snöfria för d mesta.Men valet e ju frivilligt.Men att jämföra senaste modell av skruvdubb o bildubb e som att jämföra bananer med päron.Bildubb funkar,men väldigt kort stund.Ja du har rätt, dom behöver helst limmas precis som dina skruvade dubbar.
Men bildubb funkar bättre än skruvdubb på gatan. Antar att du inte testat men jag har kört endurodubb på asfalt och även asfalt med tunn ishinna. Och det är snorhalt.
Fast ett bildäck körs ju inte med konstant hjulspinn vilket man gärna gör med hoj på vinterväg.
Kort o gott.NEJÖhh, de sitter ju kvar i ett hojdäck EXAKT lika bra som i ett bildäck.
Dyrare än vad?
Fast ett bildäck körs ju inte med konstant hjulspinn vilket man gärna gör med hoj på vinterväg.
...dom tycker det blir halt på ren asfalt när man bromsar hårt,o ger endast fördelar på ren blankis.
O enligt MIG e bildubb i crossdäck ren dynga om man gillar att ANVÄNDA hojen.
En bil väger ju ca 1500 kg,så d e inte så konstigt.Vägtrycket på en mc e ju nästan obefintligt.Visst går d att mesköra o få dubben att sitta kvar,men vad har man då haft för glädje av att ha dubbat??? Finns ju sånadär allrounddäck till eu-moppar som e dubbade med nån typ av bildubb.Vet dock inte hur dom funkar.Att jag nämnde crossdäck var p.g.a att dessa dubbar kräver minst 15 mm mönsterdjup,så d eliminerar ju dom flesta andra däckstyper.Fan chronic,tror d e dig jag står o skickar kunder till på dagarna ibland.Nej den faktorn tänkte jag inte på, min kompis vinterpendlade med moderat körstil och dubben satt kvar hela vintern.
Att köra endurodubb är ju som sagt svinhalt på tex asfalt. Men håller märkligt nog rätt bra trots att man, som jag, körde en hel del asfalt på väg till bättre ställen med crossen.
En märklig sak som ställer till det lite är att en dubbdäcksförsedd bil har kortare bromssträcka på asfalt än dito odubbat.
Att köra endurodubb är ju som sagt svinhalt på tex asfalt. Men håller märkligt nog rätt bra trots att man, som jag, körde en hel del asfalt på väg till bättre ställen med crossen.
En märklig sak som ställer till det lite är att en dubbdäcksförsedd bil har kortare bromssträcka på asfalt än dito odubbat.
En bil väger ju ca 1500 kg,så d e inte så konstigt.Vägtrycket på en mc e ju nästan obefintligt.Visst går d att mesköra o få dubben att sitta kvar,men vad har man då haft för glädje av att ha dubbat??? Finns ju sånadär allrounddäck till eu-moppar som e dubbade med nån typ av bildubb.Vet dock inte hur dom funkar.Att jag nämnde crossdäck var p.g.a att dessa dubbar kräver minst 15 mm mönsterdjup,så d eliminerar ju dom flesta andra däckstyper.Fan chronic,tror d e dig jag står o skickar kunder till på dagarna ibland.
Jo dom som frågar efter fiddygrejer(men jag kan sluta med det per omgående om du vill?)Skicka en senast idag.. Enligt mig är en hoj på dubb lika med en katt på plåt med klorna ute.För lite tryck mot marken för att va bra vid inbromsningar.O varför pratar du helt plötsligt om HÖGA hastigheter när du pratar bil när du pratade fiskörning med hoj??? Tydligen jobbar jag på en skum källarfirma oxå tillverkarna av dubben är ju dock "ganska" betrodda om du orkar googla på oberoende tester av deras produkter.Trådskaparen har en xr-650 som jag förstod att han INTE ville ha "skogsdubbat" på gatan på för att det upplevdes som vingligt.Därför o ENBART därför ville jag tipsa om att det fanns gör d självmöjlighet genom att skaffa dessa dubbar,inte för att fimpa dina möjligheter att få sälja dubbdäck.Men men,nästa gång nån frågar om nåt så länkar jag direkt till dig istället så dom får experthjälp o det bästa på en gång.DEAL????Jag är rätt säker på att mina kunder inte passerat KTMjacke innan de hör av sig till mig
För övrigt borde dina argument snarare öka dubbutskjutning, en tung bil, sidokrafter och höga hastigheter på små hjul
En hoj´s dubb utsätt inte för sidokrafter eftersom det lutar, väger mindre och går färre mil. Och dubben vet inte vad den sitter i. Och större hjul som snurrar saktare.
Jag tror i min tur inte på skruvdubb, bara skumma källarfirmor som säljer dem och har aldrig träffat ngn med dem. Träffar inga vinterfrälsta ATV åkare dock.
Men men,nästa gång nån frågar om nåt så länkar jag direkt till dig istället så dom får experthjälp o det bästa på en gång.DEAL????
Ja ni delar ju lokal,så du har säkert inte ett skvatt med dom att göra va????Jag tror du blandar ihop mig med någon annan. Men jag vet iaf vem som blir glad över att du rekommenderar 24moto.se
För övrig spekulerar jag bara lite kring ämnet, inte hackar på dina åsikter.
Jag menar att skruvdubb inte riktigt tagit den fart på marknaden som de borde göra om de är så bra. Kanske priset?
Ska du sätta 200 skruvdubb i hojdäcket så kostar det väl som ett endurodubbat Trelleborg?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |