Dubba med HILTI gängbult

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Långa farbron skrev:
Ringa och fråga är inte att tänka på gissar jag ?
Joo men smidigare om de står...jaja jag ska ändå ringa hilti imon o fråga vad deras spik kosstar, kan ja ringa båda två...=)

Båtsman

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
Trimmad HONDA CR 500 -01 Aluminiumram + räsersoppa o finndubb
RaceMe skrev:
Hur orkar ni allihopa, det är beundransvärt. Och värt att buga sig för. :Bugar Själv är jag en praktisk man (Liljekvisten är inne på rätt bana, jobba över tex) och ger er lösningen. Ett klick borta http://www.starol.se/ :hihi

Ringde o kollade.
2400kr stycket :skrämd :galen ...
1500 kan dom få av mig, inte en spänn till.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Båtsman skrev:
Ringde o kollade.
2400kr stycket :skrämd :galen ...
1500 kan dom få av mig, inte en spänn till.
Blir inte de typ 4800kr för en uppsättning...? Är inte de lite sjukt..?

Edit: Jag ringde hilti nu och de vill ha 398kr för en 100 pack med sånnadära spikar...=) Dvs..jag köper mig ett par beggade finndubb istället...

Last edited:

Blitzen

Man kan göra så....
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
GSX-R 7/11, EXC450
Dee_cati skrev:
hehe, fler med paint-talang ser jag.....

Jag vettefan hur det ska göras men det får Blitzen klargöra för oss. Det lär bli en hel del lödande ja, därför så kör man nog en bricka på varje som man bara punktar dit lite lätt med svetsen, då går det fort. Går det bara smidigt att få dem igenom gummit så lär det ju gå hyffsat fort.
Din bild illustrerar hur jag trodde det var från början men då finns det inget stopp från utsidan och det borde behövas.

zpeppys fina paintbild är nog närmast sanningen, brickan närmast skallen på spiken och där fastlödd/svetsad. D.v.s. ingen bricka på utsidan.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Blitzen skrev:
zpeppys fina paintbild är nog närmast sanningen, brickan närmast skallen på spiken och där fastlödd/svetsad. D.v.s. ingen bricka på utsidan.

ok, det är så enkelt alltså. Men man skjuter dem fortfarande med krutladdning eller är det tryckluften på de där som gäller?
Borde kunna gå att få ner priset en hel del om 398:- är med moms och utan rabatter. Hyr man pickan dessutom så blir det nog billigare. Nu är frågan om det är värt allt jobb :gnissla
Nåja, ska provköra mina endurodubb först och se vad jag tycker om det hela.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Jag börjar fundera lite om man kanske bara ska dra i en liten skruv i däcket från biltema elr nått...och ja de priset var med moms och utan rabbater osvosv.....

Men om man sätter en sån hära, kan man köra på is med den då...eller blir de helt värdelöst fässte...? Tänkte då att man skruvar skruven in i däcket utrifrån...

Archive%5CProduct_images%5C87%5CLarge%5C87-104_l.jpg

Båtsman

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
Trimmad HONDA CR 500 -01 Aluminiumram + räsersoppa o finndubb
Dee_cati skrev:
ok, det är så enkelt alltså. Men man skjuter dem fortfarande med krutladdning eller är det tryckluften på de där som gäller?
Borde kunna gå att få ner priset en hel del om 398:- är med moms och utan rabatter. Hyr man pickan dessutom så blir det nog billigare. Nu är frågan om det är värt allt jobb :gnissla
Nåja, ska provköra mina endurodubb först och se vad jag tycker om det hela.
Jag har en Hiltipicka med skott. Dock inget att rekommendera vid dubbdäckstillverkning. :gnissla Det är bra tryck i dom där..
Men vafan, man har ju 10 fingrar att spela med. Någon gång måste man ju loosa nåt :hihi
Annars köper du riktiga dubb och lånar min dubbmaskin.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Båtsman skrev:
Jag har en Hiltipicka med skott. Dock inget att rekommendera vid dubbdäckstillverkning. :gnissla Det är bra tryck i dom där..
Men vafan, man har ju 10 fingrar att spela med. Någon gång måste man ju loosa nåt :hihi
Annars köper du riktiga dubb och lånar min dubbmaskin.

Du bara råkar sitta på en dubbningsmaskin!? Vart köper man riktiga dubb då? Och med riktiga dubb så menas finndubb, vanliga dubb har jag möjlighet att dubba själv med maskin.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS