supermoppe
Men i min värld...
Köpte 2 st.Hoppas du köpte flera verktyg för de kommer gå sönder!
Köpte 2 st.Hoppas du köpte flera verktyg för de kommer gå sönder!
Växthuseffekt?17cm is,minus 7 grader,sol ute och finndubb på hojjen.Kan det bli bättre?Bara låta moderjord göra sitt för att du ska få prova dem...vilket inte kanske blir så lätt med dagens växthuseffekt...
Shit va najs. Inte avis det minsta Jag kommer nog få leva denna issäsong genom Olof Erikssons videos på sin hemsida...Växthuseffekt?17cm is,minus 7 grader,sol ute och finndubb på hojjen.Kan det bli bättre?
Japp, kommer det bara snö och is så kommer dom testas ordentligt. Dubbarna tror jag håller bra, det intressanta blir att se hur gummit håller. Nu har det varit minusgrader i flera dagar men inge snö så långt ögat nått.Ska bli jäkligt intressant att höra hur det funkar (bett, kvalité mm) nu är det värsta avklarat . Bara låta moderjord göra sitt för att du ska få prova dem...vilket inte kanske blir så lätt med dagens växthuseffekt...
Var ut och puttrade på gatan (nej jag vet att dubbdäck inte hör hemma där) och när jag stannade och kände på nabbarna så var dom lite varma och rätt mjuka, så nu lutar dubbarna bakåt. Funkade mkt bättre med mina gamla michelin ac10. Ska man prova ett annat däck? I så fall vilket? Pirelli mt21? Metzeler mc5? Eller kan det vara så att skruvdubbarna är sämre än vanliga dubb?
Japp, jag körde väldigt försiktigt. Gasade eller bromsade knappt nånting och tog det väldigt lungt i kurvorna. Höll 50 knyck som max. Jo jag har precis samma erfarenheter av ac10orna, håller bra men börjar man gasa (när det är torr asfallt) så ryker dubbarna.Antar att du kört försiktigt på gatan med dom däck. Men om man börjar gasa så går dubbarna åt helvettet enligt en polare (Med AC10). Jag har kört med isdäcken på gatan ganska mycket, men dom såg inte ens slitna ut efteråt. Men då har jag knappt gasat alls, dvs åkt väldigt försiktigt.
Jag tror att du valde för mjuka däck eller med felaktig gummiblandning i, att dubba på, tyvärr..
Japp, jag körde väldigt försiktigt. Gasade eller bromsade knappt nånting och tog det väldigt lungt i kurvorna. Höll 50 knyck som max. Jo jag har precis samma erfarenheter av ac10orna, håller bra men börjar man gasa (när det är torr asfallt) så ryker dubbarna.
Står i valet och kvalet om jag ska prova på ett nytt däck eller om jag ska handla ett färdigt. Vill ju inte att det ska strula med nästa däck också.
Ja du har nog rätt. Blir nog till att köpa ett färdigt däck för dyrpengon. Funderar på ett kingstire-bakdäck från ddp.nu... dom ska visst hålla ruggit bra.Det finns en anledning till att långa dubb limmas i däcket.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|