Dubbelkams-450 från KTM 2007

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Säsongen har inte ens hunnit börja än o ni börjar redan spekulera över nästa års modell, hur orkar ni :tungan :D
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Migael skrev:
Säsongen har inte ens hunnit börja än o ni börjar redan spekulera över nästa års modell, hur orkar ni :tungan :D

De är ju här om ett halvår, dags att beställa snart vettu :D
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Hm, måste man ändå ha vippor så uppkommer frågan vad man vinner isf ? Kanske lättare vipparmar ?
(Alltså 'sedda' från ventilen, dvs. trögheten. Vikten i gram är inte så noga.)

Jag tror iofs att det där med vilka kamprofiler ventilmekanismen klarar av att hantera är en viktig sak för prestandamotorer.
Både för varv (o därmed effekt) och effektregistret.
/u
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
På bilden ser vipparmarna onekligen lätta ut. Frågan är hur mycket det skiljer i tröghet jämfört med konventionella vippor.
Och alltihopa ställt i relation till ventil/bricka/fjädervikt.
/u
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top