Dubbla Halvljus.

lecompte

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Ljusterö
Hoj
plast raket
Någon som vet nåt om en halvljussatas till Gixxer1000r -02, som skulle
ersätta heljuset, så man fick dubbla halvljus fram, skulle tydligen finnas
som tillbehör i frankrike, jag vet att Schniders i upplandsväsby tänkte
importera detta, men sen så blev det som det blev där och Din Mc föddes
och import planerna försvann, är det nån som vet vad man kan hitta denna
dubbel reflektorn nån stanns. :tummenupp
 

lecompte

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Ljusterö
Hoj
plast raket
lecompte skrev:
Någon som vet nåt om en halvljussatas till Gixxer1000r -02, som skulle
ersätta heljuset, så man fick dubbla halvljus fram, skulle tydligen finnas
som tillbehör i frankrike, jag vet att Schniders i upplandsväsby tänkte
importera detta, men sen så blev det som det blev där och Din Mc föddes
och import planerna försvann, är det nån som vet vad man kan hitta denna
dubbel reflektorn nån stanns. :tummenupp


Kanske nån som kan franska och kan hitta en länk på nätet där man kan Shoppa.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
AleX skrev:
man kan väl klippa o klistra själv?

Jag skulle inte tro det om inte glaset är utformat för halvljus...

Är det utformat för halvljus så skall lampan i insatsen vara H4.. Är det så kan ju inkopplingen funka.. Annars blir det inte så roligt att försöka få till det.
 

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Lycksele
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
ni tor inte att man behöver sätta in nått extra relä för om man ska köra en till lampa?
Har tänkt att göra samma sak på min FZR. men vet inte riktigt hur man skulle gjort.
 

U-joppe

Jack of all trades
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Sigtuna
Hoj
Frankenviffer
På en 10 år gammal VFR är det bara att titta på kontakten till lampan som inte lyser på halvljus och se vilket kopplingsbläck som inte används. Därefter gör man en koppling dit från motsvarande bläck på lampan som lyser. (är ni med?)
En sladd, 2 kabelskor och 15 minuter var allt det kostade och har funkat felfritt i 3 år.
Kan det funka även på hightech hojar tro?

/J
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
U-joppe skrev:
På en 10 år gammal VFR är det bara att titta på kontakten till lampan som inte lyser på halvljus och se vilket kopplingsbläck som inte används. Därefter gör man en koppling dit från motsvarande bläck på lampan som lyser. (är ni med?)
En sladd, 2 kabelskor och 15 minuter var allt det kostade och har funkat felfritt i 3 år.
Kan det funka även på hightech hojar tro?

/J

Har gjort likadant på en Thunderace där helljuset bara används på H4:an.
Klockrent.
:tummenupp
 

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Lycksele
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Roberth skrev:
Har gjort likadant på en Thunderace där helljuset bara används på H4:an.
Klockrent.
:tummenupp

Men när är inte glaset skuret annars för helljuset/den andra lycktan då??
det sitter ju h4 i min så det borde ju funka..=) kan vara värt att testa, Så slipper den se enögd ut :va
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
nasholm82 skrev:
Men när är inte glaset skuret annars för helljuset/den andra lycktan då??
det sitter ju h4 i min så det borde ju funka..=) kan vara värt att testa, Så slipper den se enögd ut :va

Jag tycker att du skyndsamt ska se till att den också får lysa på halvljus.
Det är bättre folk blinkar lite på dig än att de kör ut framför.
:tummenupp
 

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Lycksele
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Roberth skrev:
Jag tycker att du skyndsamt ska se till att den också får lysa på halvljus.
Det är bättre folk blinkar lite på dig än att de kör ut framför.
:tummenupp

så sant så sant!! Håller på att modda om bakdelen lite nu så jag ska ta o fixa lyset sen. :tummenupp
 

U-joppe

Jack of all trades
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Sigtuna
Hoj
Frankenviffer
Men är inte glasen/reflektorerna gjorda för halvljus då? VFR:erna i USA har båda ljusen påslagna på halv och på bilder så ser deras glas ut som mina. Dessutom kan mitt halvljus inte vara störande för dom som jag möter.
Jag trodde att det var nått svenskt/europeiskt som motorcykeltillverkarna var tvugna att följa genom att koppla bort ett, men att tanken från motorcykeltillverkaren var att det skulle vara 2 ljus på halv. :confused:
 

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Lycksele
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
U-joppe skrev:
Men är inte glasen/reflektorerna gjorda för halvljus då? VFR:erna i USA har båda ljusen påslagna på halv och på bilder så ser deras glas ut som mina. Dessutom kan mitt halvljus inte vara störande för dom som jag möter.
Jag trodde att det var nått svenskt/europeiskt som motorcykeltillverkarna var tvugna att följa genom att koppla bort ett, men att tanken från motorcykeltillverkaren var att det skulle vara 2 ljus på halv. :confused:


Det ligger nått i det du sejer. Varför skulle det annars sitta h4 och inte i stället sitta tex h1,
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top