Dubbla kostnaden för 24+ försäkring hos Bilsport & MC?

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Tycker utväcklingen kring försäkringar är sjuk. jag kan tydligen inte försäkra en naken literhoj på bilsport-mc längre trotts att jag börjar närma mig 30år. Min fireblade är biligare på if än vad en er6 är på bilsportmc. må dom brinna i helvetet.

Alltså, du borde rikta din ilska mot kraschkungar, skenförsäkrare, mctjuvar och annat löst folk. Skulle det vara extremt lönsamt att försäkra sporthojar skulle det startas nya försäkringsbolag med inriktning på detta, samt att utländska konkurrenter skulle på sikt etablera sig och priset skulle drivas ned till nivåer av "rimlig" lönsamhet. Sedan kan man tycka att deras modeller för att beräkna premien kan slå fel och så är det förstås i enskilda fall, men det är inte så mycket att göra åt. Får man ingen vettig premie från något bolag, får man ta den med lägst kostnad för trafikförsäkring och sedan avsätta pengar till oförutsedda mc-kostnader varje månad.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
en liten fråga..
Finns det fortfarande försäkringsbolag som försäkrar för mellanklass? (då ingen hänsyn till hoj)
Pratade nämligen med några i somras och de påstod att de försäkrade effekt och inte som mellanklass.

Hur mycket billigare brukar det bli?
mvh

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Hoj
Ingen just nu
en liten fråga..
Finns det fortfarande försäkringsbolag som försäkrar för mellanklass? (då ingen hänsyn till hoj)
Pratade nämligen med några i somras och de påstod att de försäkrade effekt och inte som mellanklass.

Hur mycket billigare brukar det bli?
mvh

Strypt hoj? De flesta försäkringsbolag jag har haft att göra med har helt struntat i om den var strypt eller inte eftersom de vet att nästan alla tar bort strypningen efter besiktning.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
jag gnällde inte över att bilsport inte tar emot sporthojar. jag gnällde över att för några veckor sedan kunde jag halvfärsäkra en superduke/speedtriple/cb1000r osv för 12000:- nu kostar det mig över 25000:- vilket betyder att jag inte får teckna en försäkring öht.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0