Eftersom en R4 är en överlägsen motorkonfiguration, ja.Visst........men vill ha en Ducati med R4.......? Hojarna är ju tänkta att säljas till allmänheten i första hand och WSBK är ju bara en enda stor reklampelare.
/J
Eftersom en R4 är en överlägsen motorkonfiguration, ja.Visst........men vill ha en Ducati med R4.......? Hojarna är ju tänkta att säljas till allmänheten i första hand och WSBK är ju bara en enda stor reklampelare.
/J
Om man vill tävla med en 3:a nu, är det några tillägg för det? Får man ha 100cc mera då? Ngn som vet?
Tänk samma tanke, fast Suzuki/Yamaha/Honda/Kawasaki och Twin?
Eller blir det regler för tillåten trimmning för dem med twin? Var snack om luftrestriktorer vet jag?
Eftersom en R4 är en överlägsen motorkonfiguration, ja.
3039761Frågan är ju varför inte Ducati tar sin Desmosedici RR och kör WSBK med den. Det är ju ett jävla riv efter dom och sälja 1000-1500 verkar ju inte vara några problem.
/J
Det hade varit lite coolt.
Den hojen är ju "lite" dyr i orginalutförande, de kanske vill rejsa med/göra reklam för den som är ämnad för allmänheten, inte modellen som är för bara de få priviligerade.
3039775http://www.superbikeplanet.com/2007/Jun/070616a.htm
Displacement capacities.
o 2 cylinders over 850cc up to 1200cc
o 3 cylinders over 750cc up to 1000cc
o 4 cylinders over 750cc up to 1000cc
· Minimum weights.
o 2 cylinders over 850cc up to 1200cc: 168kg
o 4 cylinders over 750cc up to 1000cc: 162kg
Tnx.
Jag gillar inte riktigt tanken där med luftrestriktorerna dock. Fasen, svårt att stifta regler kring ngt sånt här där man inte kan "mäta" trimmningsgraden. Får bli standardracing av det då? Man får byta allt, men inget i motorn? Det är en lösning...
Lite bizarrt i mina ögon när organisationen försöker lagstifta mästerskapet åt ett håll.
Är regeländringen för att Ducati tycker det är för dyrt helt enkelt? Om jag bildar ett eget märke och vill vara med i WSBK med en stånka, kan jag då få igenom regeländringar så att jag favoriseras? Det är ju jättedyrt att trimma en stånka till 200bhp...
Inte för att jag riktigt förstår vad "sandlåds stuket" innebär, men vad är det som hindrar Ducati att bygga en R4 eller V4 om det nu är så otroligt svårt att hänga med med fiskekuttermotorn?
Orka köra sandlåds stuket nu..........*suck*
/J
Inte för att jag riktigt förstår vad "sandlåds stuket" innebär, men vad är det som hindrar Ducati att bygga en R4 eller V4 om det nu är så otroligt svårt att hänga med med fiskekuttermotorn?
Du, Ducati får tävla med sin fiskekuttersnurra hur mycket de vill. Problemet är brunnäsorna som ändrar reglementet åt dem. Vad händer om inte 1200 cc räcker? Då måste vi förstås låta stackars Ducati få ha 1400 cc? Eller varför inte 1600 cc? Bara Ducati vinner alla lopp är det väl OK?Du menar att alla hojar ska bli rad4or istället och aprilia,ducati m.f ska sluta tillverka v-twinar?vilken trist värld det skulle va om alla va lika...samma hår,lika stora tuttar m.m. Men du kanske strävar efter en sådan värld?
Jag är inte på ngt sätt "anti-italienare". Men tycker inte även du att det är en konstig regeländring?3040539Jag förstår inte varför alla "anti-italienare" strävar efter samma reglemente i WSBK som i MotoGP. Är det inte roligt med mångfald såväl i hojmodeller som i tävlingsklasser? Dessutom sopar ju italienarna mattan med alla R4-experter i MotoGP-verkstan'.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |