Ja, man får gratulera. Grym hoj som ger mersmak, har försökt inse att det är oförsvarbart rent ekonomiskt länge nu, att jag skulle ha lika kul på en 990 SM/SD...men icke. Där står hon och bara väntar på nästa lekstund, röd och grann.
Se över mappningen, de går odugligt på lågfart standard, prata med TomTom här ang. mappningen om du inte har performanceboxen till piporna.
/J
Nu förstår jag vad du pratar om odugligt på lågfart standard, körde den för första gången en kort runda i stan innan köp för att kolla att allt stod rätt till, och att köra på tomgången var ryckigt, lite för ryckigt tyckte jag. Tvungen att slira iväg lite på kopplingen för att det inte skulle vara samma av/på känsla. Jag har haft flera fyrcylindriga japsare och för mig var det här väldigt ovanligt, det är min första vtwin och första Ducce någonsin. Kommer performance boxen få bort lite ryckighet? (Provkörningen skedde med originalpipor också om de spelar roll).
Japsarna har ju mycket mjukare motor, brorsans CBR 1000 har silkeslen insprutning, den var lika skön att köra i stan som min hornet insprutningsmässigt.
Har bokat tid hos biscaya, service och montering av performance boxen. Kanske blir bättre då.