Ducati 1098R

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Hej

någon som har beställt denna modell? Vad har ni fått för pris?

JAg har prata om den och dessutom fått ett pris på den, men den kunde inte levereras än, skulle ta ca 4-5v
JAg tänkte slänga ut sursuckorna och ta in duccen ist för att köra R1000 med den, så jag skulle behöva ha lite tid att fixa om den lite.

//BIVVEN

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Inte för att vara sådan men skall du verkligen köpa en R? Visst där är en prestandaskillnad men den är ju löjligt dyr. Då du ändå får trimma kan du lika gärna köpa en vanlig 1098 och lägga 150kkr på grejer.....

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Grejer för att "race" konvertera R´n finns tillgängligt via både Svenska och Europeiska (EU) leverantörer.

Bland annat Ducati Kaemna ger 15% rabatt på alla sina grejer.

Du skulle kunna snacka med Anders "Petjo" Lilja som kommer köra 1098R i Superbike.
http://www.petjo.se/

Ducceklubben har även ett sponsringsprogram för alla som kör racing med Ducati i Sverige och har en egen sektion. Mikkel Torp som jobbat mycket med BOTT håller delvis i satsningarna. Bland annat så är det ju helt OK att få komma på alla bankörningar som ducceklubben håller i och köra träning för 400kr heldagen i egen licensgrupp.
http://www.ducceklubben.org/racing/default.asp

Detta år blir det bandagar på Gelleråsen, Anderstorp, Knutstorp och Kinnekulle(som dock ej är SVEMO godkänd för RR).

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Ducceklubben har även ett sponsringsprogram för alla som kör racing med Ducati i Sverige och har en egen sektion. Mikkel Torp som jobbat mycket med BOTT håller delvis i satsningarna.

Håll hästarna lite här! Bara för att undvika missförstånd - inom Ducatiklubben har bildats ett racing-utskott som skall främja racing med Ducati. Det är inte frågan om sponsring.

/Mackan

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Inte för att vara sådan men skall du verkligen köpa en R? Visst där är en prestandaskillnad men den är ju löjligt dyr. Då du ändå får trimma kan du lika gärna köpa en vanlig 1098 och lägga 150kkr på grejer.....

jag vill ha TC :yoparty

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
gammal har jag alltid varit....men nu är jag rädd också! :näsblod

MC Doktorn

Guest
Nej nej tänk dig vad dyrt de blir när du klotar runt med en 1098R

Nyheter