Ducati 620 S.ie. stulen i vasastan i dag.

mgrant

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Ducati Monster 620S i.e
Jag är så jä...a trött på att folk inte kan köpa egna prylar måste de sno mina. Jag blev av med en scooter för 6 månader sedan och nu mitt Monster. Vad ska man göra för att få behålla en MC i den här stan? Skaffa en Virago eller?
/Marcus :mad:

mgrant

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Ducati Monster 620S i.e
Ja du.

Det är lite lite som att välja mellan pest eller kolera, antigen bor man här med klåparna som gillar att pilla på mina motorcyklar. Eller så flyttar man till norrland där sesongen är så kort att det inte är någon ide att ha någon hoj.

miis

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Sv 650s, önskar mej en sv1000s :)
:) Ja d e frågan?? I år tog jag ut hojen i april, å i fjol ställde jag in den i oktober.. Å på vintern får man vål köra Java :tungan med skidor.
Hur lång e eran sesong???

mgrant

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Ducati Monster 620S i.e
Förra året var det ganska bra typ från början av mars till mitten av november. Men man hade nog kunnat köra nästan hela året om vi pratar bra innerstan, med avdrag för några veckor här och där när det var snö.

Känns lite skumt att behöva leta rätt på en ny hoj nu när det snart är höst. Men man vet ju aldrig, man kanske får tillbaka den. frågan är bara i vilket skick den är i då.

miis

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Sv 650s, önskar mej en sv1000s :)
Jo. sånt där e olyckligt :( Du verkar ju ha ett rågat mått me otur.
Hade du flera lås på den lr??
Såg en Rd 500 -85 låst me 5 lås, i ett bostadsområde efter nynäsv.
Tycker d verkar helt galet.... Att d ska behövas!!!!!

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
ZX-6R
5 lås

har själv min inlåst i förråd +3 godkända lås utöver styrlåset + pressening över!
för jävligt men det finns inget annat sätt om man vill ha kvar den!

mgrant

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Ducati Monster 620S i.e
Jag fick tillbaka hojen i går, polisen ringde och talade om att de hade hittat den i ett garage ca 100 meter från stöldplatsen. Det var tydligen någon som inte hade riktigt alla kameler hemma, som hade försökt sno hojenom vi säger så.

Ducati har ju startspärr så de hade inte lyckats starta den och då hade de gjort ett tappert försök att slanga ur soppan men inte lyckats få upp tanklåset. Så de hade givit upp och lämnat den.

Sammanlagda skador:
En skiva fram avklippt.
Repor på tanken, framskärm och bakkutsen.
Tanklock och tändningslås förstörda.

Jävla amatörer ska dom sno något får dom fan se till att dom gör det ordenligt. Nu får man ju vänta en evighet på att allt ska lagas. Det hade nästan varit bättre om jag inte fick tillbaka den överhuvudtaget.

/M

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
mgrant skrev:
Jävla amatörer ska dom sno något får dom fan se till att dom gör det ordenligt. Nu får man ju vänta en evighet på att allt ska lagas. Det hade nästan varit bättre om jag inte fick tillbaka den överhuvudtaget.
/M

Du ska nog vara glad att dom hittade cykeln, och förhoppningsvis dom :kocko som tog den! 4 dagars väntetid är väl bättre än dom 30 dagars karantän FB annars har, eller hur? Får du in hojjen på en verkstad lär du ju ha tillbaka den på en dryg vecka. Då har du varit utan cykel i nästan 2 veckor. Ett stöldärende tar minst 6 veckor.
Jag tycker du ska vara glad! Jag törs faktiskt säga grattis!
Lycka Till med FB nu!
/Mattias

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
mgrant skrev:
Jag fick tillbaka hojen i går, polisen ringde och talade om att de hade hittat den i ett garage ca 100 meter från stöldplatsen. Det var tydligen någon som inte hade riktigt alla kameler hemma, som hade försökt sno hojenom vi säger så.

Ducati har ju startspärr så de hade inte lyckats starta den och då hade de gjort ett tappert försök att slanga ur soppan men inte lyckats få upp tanklåset. Så de hade givit upp och lämnat den.

Sammanlagda skador:
En skiva fram avklippt.
Repor på tanken, framskärm och bakkutsen.
Tanklock och tändningslås förstörda.

/M

Otur... Och tur.
Men jag förstår hur du resonerar... Vet inte om jag skulle vilja ha tillbaka min älskling om hon blev stulen (någon av dem), man vet ju inte vad de idioterna gjort med hojen...

Var några som hällt något lila klet över Ursula igår när jag kom ut... Ville bara gråta av raseri. Är hela tiden livrädd att hon inte ska vara där, så jag springer till fönstret hela tiden och tittar, går förbi och tittar till henne så ofta jag kan, osv. Ska det behöva vara så?! :4skrika

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Hmm, så om tjejen blev stulen (våldtagen) så vill man inte ha tillbaksna..... :confused:
Kanske e så!

/Dennis

mgrant

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Ducati Monster 620S i.e
dwestlund skrev:
Hmm, så om tjejen blev stulen (våldtagen) så vill man inte ha tillbaksna..... :confused:
Kanske e så!

/Dennis

Man kan väl se det så här. Säg att du har en flickvän som brukar hänga på gatarna hela dagarna och så helt plötsligt en dag så blir hon upp plockad av en viltfrämande man, och är borta hela helgen. På måndagen ringer polisen och säger att de har hittat henne i enlägenhet en gata från ditt hem. Din fickvän är rispad över hela kroppen och någon har försöt stoppa in fel nyckel i låset om vi säger så. Hon ser dessutom inte det minsta ångerfull ut när du träffar henne.

Skulle du verkligen vilja ha tillbaka den bruden?

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
dwestlund skrev:
Hmm, så om tjejen blev stulen (våldtagen) så vill man inte ha tillbaksna.....
Kanske e så!

/Dennis

mgrant skrev:
Man kan väl se det så här. Säg att du har en flickvän som brukar hänga på gatarna hela dagarna och så helt plötsligt en dag så blir hon upp plockad av en viltfrämande man, och är borta hela helgen. På måndagen ringer polisen och säger att de har hittat henne i enlägenhet en gata från ditt hem. Din fickvän är rispad över hela kroppen och någon har försöt stoppa in fel nyckel i låset om vi säger så. Hon ser dessutom inte det minsta ångerfull ut när du träffar henne.

Skulle du verkligen vilja ha tillbaka den bruden?

Vilka j*vla resonemang? Menar ni allvar??? :va
De e ju så jävla dumt så man blir mörkrädd!!!!!
Visst är det synd att cykeln är repad och "rörd" av någon annan, men att jämföra det med flickvän.... ja, jag kan inte fortsätta argumentera...

Last edited:

MC Doktorn

Guest
mgrant skrev:
Jag är så jä...a trött på att folk inte kan köpa egna prylar måste de sno mina. Jag blev av med en scooter för 6 månader sedan och nu mitt Monster. Vad ska man göra för att få behålla en MC i den här stan? Skaffa en Virago eller?
/Marcus :mad:

Flytt till landet där kan man lämna allt olåst och med nycklarna i ingen bryr sig :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept