Ducati 748 ~erfarenheter?

biker_dude

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx-r 1100, gsx-r750(såld),xc430(såld),letar..
-Någon som har info eller personliga erfarenheter av den vackra maskin?

-något man ska se upp med ? (förrutom välservad,serviceb.)
:va



*har redan sökt här, samt på nätet i ca 6timmar, läst bike-rec. mm.. men inte hittat så mycket*

tack på förhand..
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Ett tips kan vara att söka info om 916 modellen då det är många saker som är lika på 748 och 916.
 

biker_dude

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx-r 1100, gsx-r750(såld),xc430(såld),letar..
ok, jo ja har sökt o läst om dem redan, men skulle vilja veta lite mer info omkring 748:an specifikt..
-någon som provkört och kanske kan berätta lite? bekvämlighet, körbarhet mm..
(ska väll va ganska spartansk..men ändå..)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Lika dyr att försäkra som en R1 fast mycket mindre pulver... därför blev det en R1:a. Men 748:an i grått med röda fälgar är bland de snyggaste hojarna jag sett.
 

biker_dude

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx-r 1100, gsx-r750(såld),xc430(såld),letar..
oki.. vill först och främst kunna hantera hojen bra(antalet hk ganska ointressant, är helheten ja söker).. vilket ja tror r1:an är alldeles för vass, och dessutom japan med noll utstrålning. :D
Nej, en gul 948 biposto vore inte helt fel..

-kom med lite berättelser & erfarenheter nu då alla hojåkare ?
:banana
 

Micke N

SDK #2173
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Ducati 998
Jag hade en 748 innan.
Den var billigare att försäkra än min nuvarande och betydligt billigare än en R1/Gixxer.
I allafall på IF där jag betalade 11' hel/hel (försäkrad med full effekt).
Du blir kanske ingen wheelie-kung på 748'an men du kan lätt hänga på R1'or och Gixxers när det svänger lite.
Jag saknar faktiskt lite av körbarheten i 748'an nu. 998'an är tyngre att svänga med och känns inte lika lätt att ha kontrol över.
Generellt sett är ju Ducati lite dyrare att äga men de nyare hojarna har faktiskt inte speciellt dålig kvalitet och reservdelarna kan ofta vara väldigt billiga.
Servicarna är ganska omfattande och kan därför bli ganska dyra (uppåt 5-6' för stora servicen).
Min 748'a körde jag nästan 3000 mil med på 3 år och det enda som gick sönder var hastighetsmätarvajern.
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top