*Superlight*
Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
joakimruda skrev:2467843Vipporna var inte kollade, ska be dom kolla dom helst innan jag köper eller betalar något mer?
Ja!!!
WebGringo skrev:2467918Är det bara jag som drar åt mig öronen för en trimmad ducce med 3k på mätaren ?
De lite äldre italienarna var väl inte direkt kända för sin hållbarhet ens i standardutförande, eller hur är det.
Någon som vet ?
Vad grundar du din uppfattning på???
Hur många Duccar har du ägt???
Kan tillägga att min Hyper hade gått mer än dubbelt så långt innan jag trimmade den....
stronzo skrev:2468427Jag håller definitivt inte med de som säger KÖP direkt. Du måste undersöka mer.
Vi vill ju inte att din första erfarenhet av en Hyper blir pannkaka.
Ta med dig en snubbe som KAN Hyperserien och kan ställa rätt frågor.
- Nyligen lackad men ej omkullagd? Hmmm, be att få ta av sidokåporna och
kolla datumstämpeln (årtal) på insidan. Är årtalet 96 eller nyare så luktar
det misstänkt (tillverkad -95 lär inte ha senare årtal). Vem lackar om felfria
originalkåpor?
- Kolla baksidan på styrhalvornas infästning på gaffelbenen. Där sitter små
urgröpningar i vilka en liten pigg från styrhalvorna löper. Dessa urgröpningar
ger med sig direkt vid en marksyning då styret tar i (mjukt aluminium).
- "Öhlins runtom" - jaså? Inte framgaffeln i a f. Ser ut som en standard Showa.
Har du talat med förre ägaren/ägarna? GÖR DET!
Omlackad ram i svart (finns/fanns ej i svart original) är ju skitsnyggt, men
höjer knappast värdet.
Termignoni helsystem? Då är det troligen minst 50 mm grenrör hela vägen,
har du tur så kanske 54. Är det 45 mm, så är det standard, det sitter 45mm
original. Ta med skjutmåttet och mät. OBS, 45, 50 samt 54 mm är på
INSIDAN, så lägg till 2 mm för mätning på utsidan.
Vipparmar inte kollade!!?? Öhhh, är du säker på att de kollat ventilerna? En
vipparm är dyyyrt och det sitter "några" stycken i motorn. Det finns många
trådar på Ducceklubben om vipparmskostnader.
Slutligen - kärleken är blind och något av det mest förlåtande som finns.
Trivs du med den - köp! Du verkar dock, helt förståeligt, mycket osäker.
Alltid bra att ha med någon som kan hojen/märket
PeGe skrev:2468542Håller med de som är skeptiska ovan. Ta det soft och kolla upp historiken orderntligt innan du slår till på en 748.
Säkert skitsnyggt med omlackad ram osv, men VARFÖR är den omlackad? Luktar marksyning där med va??
Kanske, kanske inte..., en hoj som är 11år gammal och gått över 3k kan behöver ju inte vara så snygg i lacken oavsett om man skött/servat den enligt boken, min var ganska blästrad av stenskott långt innan 3k...
Last edited: