Hej.
Jag har en Ducati 748 som tydligen blev lite tjurig på mig här om dagen. Problemen uppenbarar sig vid gaspådrag, det tar extremt lång tid innan den når upp till några varvtal att tala om. Vid något tillfälle så vred jag om gasen fullt (i vad som kändes som en evighet) utan att varvtalen steg över 2000 varv och först då jag slog av och på gaspådraget igen så ville den komma. Och vissa gånger, då jag slår av gaspådraget så stannar motorn helt.
Värt att nämna är att jag har varit ute och startat upp den några gånger, och det verkar som att problemen uppenbarar sig då den börjar bli lite varm. Till en början så gick den upp i varv som vanligt, men efter att den hade stått igång ett tag dök problemen upp igen.
Ytterligare en sak som kan vara värd att nämna är att batteriet tycks laddas ur extremt fort, om hojen får stå i några (3 - 4) dagar så kan det ibland vara tjurigt att få igång den, men om man nu får igång den så verkar det som att batteriet blir uppladdat efter en stunds körning.
Så ja, är det någon som känner igen problemen eller har några tips på var man ska börja felsöka? Ska ju nämna att jag är långt ifrån någon expert, men om det är något enkelt som går att testa/byta så gör jag gärna det, innan jag drar iväg 15 mil med hojen på släp till en verkstad.
Jag har en Ducati 748 som tydligen blev lite tjurig på mig här om dagen. Problemen uppenbarar sig vid gaspådrag, det tar extremt lång tid innan den når upp till några varvtal att tala om. Vid något tillfälle så vred jag om gasen fullt (i vad som kändes som en evighet) utan att varvtalen steg över 2000 varv och först då jag slog av och på gaspådraget igen så ville den komma. Och vissa gånger, då jag slår av gaspådraget så stannar motorn helt.
Värt att nämna är att jag har varit ute och startat upp den några gånger, och det verkar som att problemen uppenbarar sig då den börjar bli lite varm. Till en början så gick den upp i varv som vanligt, men efter att den hade stått igång ett tag dök problemen upp igen.
Ytterligare en sak som kan vara värd att nämna är att batteriet tycks laddas ur extremt fort, om hojen får stå i några (3 - 4) dagar så kan det ibland vara tjurigt att få igång den, men om man nu får igång den så verkar det som att batteriet blir uppladdat efter en stunds körning.
Så ja, är det någon som känner igen problemen eller har några tips på var man ska börja felsöka? Ska ju nämna att jag är långt ifrån någon expert, men om det är något enkelt som går att testa/byta så gör jag gärna det, innan jag drar iväg 15 mil med hojen på släp till en verkstad.