Ducati 750 byggs om igen

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Ungefär såhär kommer de se ut, hemma och äter lunch nu ja har precis svetsat fästen för kåpan och baksadel.
Ser helt ok ut tycker ja..

funderar på om ja kanske skulle flyttat upp ljuddämparna en bit och kanske kortat dom 5-6cm

Bifogat

• sh6.JPG
    sh6.JPG
    205.7 KB · Visningar: 349
  • sh6e.jpg
    sh6e.jpg
    204.7 KB · Visningar: 306
Last edited:

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Riktigt fränt bygge! Jävligt coolt att bygga fighter av en Ducce som inte ser ut som en Monster! :tummenupp Gillar färgen på tanken! Keep up the good work!

Försten vart är eran snö? har en halvmeter ute här!! :mad:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ungefär såhär kommer de se ut, hemma och äter lunch nu ja har precis svetsat fästen för kåpan och baksadel.
Ser helt ok ut tycker ja..

funderar på om ja kanske skulle flyttat upp ljuddämparna en bit och kanske kortat dom 5-6cm
Om du ska flytta upp ljuddämparna så är mitt tips att börja redan efter "krysset" till grenröret. Detta innebär att du ska försöka vika upp röret och försöka smyga så tight intill fotpinnarna som möjligt, allt för att skapa bättre markfrigång. Blåsen på SS/SL har en förmåga att ta i när det börjar svänga.

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Om du ska flytta upp ljuddämparna så är mitt tips att börja redan efter "krysset" till grenröret. Detta innebär att du ska försöka vika upp röret och försöka smyga så tight intill fotpinnarna som möjligt, allt för att skapa bättre markfrigång. Blåsen på SS/SL har en förmåga att ta i när det börjar svänga.

bra info:tummenupp , får se om ja kanske försöker snickra ihop ett helt nytt system för de som sitter på nu passar väll inte på 900 motorn.

fick nästan byggt klart fästen för bakljus och blinkers, bakkåpan sitter lite på sniskan på bilden.:fyllisar

Bifogat

• SANY0001 (4).JPG
    SANY0001 (4).JPG
    167.6 KB · Visningar: 149
Last edited:

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Riktigt fränt bygge! Jävligt coolt att bygga fighter av en Ducce som inte ser ut som en Monster! :tummenupp Gillar färgen på tanken! Keep up the good work!

Försten vart är eran snö? har en halvmeter ute här!! :mad:

Kul att du gillar den:) , funderar lite vad ja ska ha för färg. tänkte lacka om tank, bakkåpa (kommande magkåpa) och låta resten vara som de e. Ja e lite inne på svartmettalik eller kanske perlwhite med grönt i? Hehe knappt nån skillnad på dom valen:tuttar

Vet du vart man kan hitta typ plast ark å bygga undertail av??, tänkte köpa aluplåt men de är ju lite roligare å jobba med plast.

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
är det den här biten du tänkte på? ja ska se om ja kan få ut den i morgon i dagsljus å ta lite bilder på avstånd.

Nja det är väl snarare hela bakramen från fotpinnarna o bak som ser lite spretig ut, men om du höjjer ljuddämparna så som du visa i en bild så kommer ju avgassystemet täcka det och göra att den ser smäckrare ut. :tummenupp

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Såg kanoners ut med nya bakdelen!

Kaxigt

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
uppdate!

magkåpan kom med posten för några dagar sen, hängde upp den med lite tejp för å försöka se hur de kommer bli.
kommer nog bli najs men ja ska fösöka modda den lite så den kommer upp mer bak så den får mer framåtlut. Tror det behövs för att den ska passa ihop med bakdelen.:)

blir nog en sväng till lackerarn i veckan med tank å kåpor, tror det blir svart mettalic.

Bifogat

• SANY0003 (6).JPG
    SANY0003 (6).JPG
    66.7 KB · Visningar: 88
  • SANY0009 (5).JPG
    SANY0009 (5).JPG
    108.1 KB · Visningar: 102
  • SANY0010 (4).JPG
    SANY0010 (4).JPG
    110.2 KB · Visningar: 106
Last edited:

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
vet inte hur ja ska göra med kåpan för kapar jag den för att få mer lutning så syns avgassystemet ännu mer..

lite mörka bilder men dom ger ett hum

den kommer ju smälta in mycket mer när den blir svart

Bifogat

• SANY0019 (2).JPG
    SANY0019 (2).JPG
    78.5 KB · Visningar: 162
  • SANY0030 (2).JPG
    SANY0030 (2).JPG
    70.8 KB · Visningar: 134
  • SANY0032 (2).JPG
    SANY0032 (2).JPG
    68 KB · Visningar: 124

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Nu börjar den bli klar så här ser den ut nu med nya färgen, ska fixa en seriös undertail sen så funderar jag på att nöjja mig för sommarn.
svingen, kronan passagerarpinnar m.m ska pulverlackas mattsvart men som sagt så väntar ja nog till hösten.
har ett svarteloxerat styre som jag funderar på att slänga på, kan bli najs.

Bifogat

• SANY0022 (3).JPG
    SANY0022 (3).JPG
    152.7 KB · Visningar: 371

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Klart schyst ända som stör mig är oljekylaren går den inte att montera höhre upp eller blir det mongo med oljecirkulationen då????

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Klart schyst ända som stör mig är oljekylaren går den inte att montera höhre upp eller blir det mongo med oljecirkulationen då????

Jo det går att montera oljekylaren ovanför den främre cylindern precis som på monstret.
Man tar bara och byter plats på locket för ventiljusteringen (Där sitter fästet för oljekylaren) från den nedre positonen till den övre. Tänk bara på att kolla om oljeslangarna räcker, annars se om du kan hitta beggade slangar ifrån ett monster.

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m

jo den ska flyttas upp, ska fixa nya slangar först. De har bara inte blivigt gjort än. :tummenupp

Den ser ju riktigt bra ut.
Fler bilder med den nya färgen tack :)

tackar:) de kommer fler bilder strax

Jo det går att montera oljekylaren ovanför den främre cylindern precis som på monstret.
Man tar bara och byter plats på locket för ventiljusteringen (Där sitter fästet för oljekylaren) från den nedre positonen till den övre. Tänk bara på att kolla om oljeslangarna räcker, annars se om du kan hitta beggade slangar ifrån ett monster.

jepp, tänkte be den lokala firman pressa nya till mig. ja ska byta olja/filter i veckan så det blir då:)

Last edited:

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
här är en bild till, men jag har lite kvar:)

Bifogat

• 4290_86120512619_723997619_1942869_4171996_n.jpg
    4290_86120512619_723997619_1942869_4171996_n.jpg
    84.1 KB · Visningar: 303

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Till salu nu om någon är sugen.

24000kr

Bifogat

• SANY0034 (2).jpg
    SANY0034 (2).jpg
    247.4 KB · Visningar: 112
  • SANY0037 (2).jpg
    SANY0037 (2).jpg
    251.5 KB · Visningar: 114
  • SANY0019 (3).jpg
    SANY0019 (3).jpg
    252.7 KB · Visningar: 136
  • SANY0021 (3).jpg
    SANY0021 (3).jpg
    252.3 KB · Visningar: 181
  • SANY0020 (3).jpg
    SANY0020 (3).jpg
    249.7 KB · Visningar: 166

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Upp o nicka nu Sämsgård:whip Du har PM:7peta

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...