Ducati 750 Sport?

Woland

Ale och grappa framför Bud och sake
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
På gång!
Nu när jag nästan helt bestämt mig för en 600-modell så kommer en bekant och slänger in ett nytt alternativ i min ambivalenta hjärna - Ducati 750 Sport. Ser trevlig ut, billigare än den 600 jag tittat på och riktigt vettig försäkring.

Men! Är den något att ha? Den samlade MC-pressen är inte direkt lyrisk över SS-hojarna. Nu behöver jag dock inte det värsta, utan bara en schysst hoj som duger såväl för en sväng på favoritvägen som för en lite längre resa.

Kan nämna att jag är 185cm, om det gör någon skillnad.

/W

ducce600ss

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
BMW K1200S
Ducati 750 sport

Är det en 750SS som du tittar på? Min 600SS 1995 skar på den bakre cylindern. Första halvan av nittiotalet hade Ducati mycket problem med kvalitè på cylindergjutningar,dragstänger,laddningsreläer, aluminiumsvingar som gick av etc. Jag köpte en ny 1997 900 motor. Nu går hojen bra. 185 cm är OK med gamla SS ramen. Jag tycker den gamla SS ramen är skönare än den nya som kom 99. 900 motorn är den man vill ha. Bättre vrid, rätta skramlet från torrlamellkopplingen etc.

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Woland skrev:
Men! Är den något att ha? Den samlade MC-pressen är inte direkt lyrisk över SS-hojarna. Nu behöver jag dock inte det värsta, utan bara en schysst hoj som duger såväl för en sväng på favoritvägen som för en lite längre resa.

Kan nämna att jag är 185cm, om det gör någon skillnad.

/W

750 är lite blekt - köp min Superlight 900 istället (37 kW på pappret=billig försäkring)
:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...