Växelindikator och bränsleekonomi. Snälla nån, kör ni motorcykel eller?
Måste ju för fan veta hur långt man kan köra innan man får bensin stopp. Har fått bensin stopp förut med bil ,inget kul. Nog fasiken måste det finnas finns nått sätt att se när bensinen börjar ta slut?. Vem pallar gissa och chansa eller ringa sin mamma...
Vissa kör juh faktiskt lite längre än fram och tillbaka på en liten slingerväg med bensinmackar i bägge ändorna
Har bensinmätare på Multistradan, ändå använder jag tripp och bränslelampa som riktlinje. Tycker det är säkrare än hojars, ofta ganska darriga, nivåmätare.
På samma hoj tycker jag dock bränsleekonomin är viktig då den ofta körs på lite ödsligare ställen ibland.
På ett rent lekfordon spelar det ju mindre roll då man oftast inte är så långt från civilisationen.
Växelindikator är något jag gillar, både på bana och till vardags. Tycker det bör finnas på nyare hojar. Vill man inte ha den kan man ju låta bli att titta på den.
Om man inte har en enda mack på runt 20 mil (17,5 l tank) så skall man inte köpa en Monster, då ska man ha valfri Adventurehoj och hållare för bössan...Vissa kör juh faktiskt lite längre än fram och tillbaka på en liten slingerväg med bensinmackar i bägge ändorna
Den enda växlingsindikator jag har haft nytta av på bana är den som säger "Växla nu för fan annars slår du i varvstoppet!" Hade en sån på Daytonan, den var bra.På ett rent lekfordon spelar det ju mindre roll då man oftast inte är så långt från civilisationen.
Växelindikator är något jag gillar, både på bana och till vardags. Tycker det bör finnas på nyare hojar. Vill man inte ha den kan man ju låta bli att titta på den.
Den enda växlingsindikator jag har haft nytta av på bana är den som säger "Växla nu för fan annars slår du i varvstoppet!" Hade en sån på Daytonan, den var bra.
Vilken växel som ligger i har man väl ändå koll på? Om man har tid att kolla om det är 3:an eller 4:an man kör i då kör man för sakta.
Ducatis coolaste hoj är 848 Streetfighter och var också en hoj jag var inne på att ha tills jag märkte att den inte finns med ABS. Typiskt!
Allvarligt ? Väljer du hoj utifrån hur teoretiskt säker den är i möjlig framtida nödsituationDucatis coolaste hoj är 848 Streetfighter och var också en hoj jag var inne på att ha tills jag märkte att den inte finns med ABS. Typiskt!
Allvarligt ? Väljer du hoj utifrån hur teoretiskt säker den är i möjlig framtida nödsituation
Otrolig tur att du inte vart hojintresserad innan det fans ABS då hade du varit tvungen att avstå, eller hur
Allvarligt ? Väljer du hoj utifrån hur teoretiskt säker den är i möjlig framtida nödsituation
Otrolig tur att du inte vart hojintresserad innan det fans ABS då hade du varit tvungen att avstå, eller hur
Varför tumma på säkerheten när det finns?
Jag har ingen ABS på min nuvarande hoj men köper jag en hoj från 2015 så ska den fan i mig ha ABS. Lät att sitta bakom en dator och vara tuff.."här behövs fan ingen ABS...jag äger Rossi..."
Varför tumma på säkerheten förstår jag inte. ABS är mer hjälpande än själpande.
Hmmm... älska sporthojOch du kör väl inte hoj utan hjälm? så tur du inte levde innan intergralhjälmen uppfanns för då hade du ju inte kunnat köra hoj Finns det något som ökar säkerheten utan att vara obekvämt så ser jag inget konstigt alls i att man vill ha det
Det är många som känner som du och jag förstår att det är lätt att vara tuff men jag brukar inte bry mig om den bitenVarför tumma på säkerheten när det finns?
Jag har ingen ABS på min nuvarande hoj men köper jag en hoj från 2015 så ska den fan i mig ha ABS. Lätt att sitta bakom en dator och vara tuff.."här behövs fan ingen ABS...jag äger Rossi..."
Varför tumma på säkerheten förstår jag inte. ABS är mer hjälpande än själpande.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|