Provkörde en sån när den var ny, jämfört med min Fireblade med ungefär samma kraft, så upplevde jag Ducatin över lag lite piggare men framförallt i bottenregistret, och betydligt lättare att slänga runt när det svänger.
Ljudet är klassiskt Ducati-twin fast inte så skramligt som man kanske är van vid från andra Ducati-cyklar.
...så har även jag gått tillbaka till Ducce, efter några år med radfyra från japan.
ZX10an (12:a) gick inte att försäkra längre, så det blev till att downsiza en smula.
Det är en härlig liten friskus helt klart, får se vad hon är kapabel till på banan när säsongen drar igång på riktigt.
Det var jag också, tills jag kollade vad den skulle kosta att försäkra.Jag är sugen på en Ducati 899 Panigale...
Det var jag också, tills jag kollade vad den skulle kosta att försäkra.
Jag som har en otroligt slö 1098 ser 899 / 959 fara kring mig som loppor.Nån som kan ge lite råd, står nu utan hoj och har kikat på både 899 959 och 1098 samt 1199. Dock är 1199 sjukt mycket dyrare att försäkra så jag tvekar lite där. Då jag bara kört 899 en mycket kort sträcka och det inte växer ducatihandlare direkt på träd i malmötrakten så behöver jag er kunskap. Jag vill köpa en ducce som jag kan köra väg men även lite bandagar med. Jag vill gärna ha bra bottendrag och oroas därför av 899/959 att de har för lite kraft? Eller är oron obefogad? Kommer jag kunna hitta vad jag söker i bra skick sub 100kkr?
Du ska ju ha med i beräkningen att jag inte är särskilt snabb.Så det är så, jag som trodde 1098 var snäppet bättre men det är klart att saker och ting har hänt. 959 är ju på 150hk och 1098 160 om jag minns rätt
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|