Ducati 999S

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
ja frågan är om 999-modellen är nåt att ha?? jag är sugen på 999s men undrar lite ifall dom är svårsålda när man har tröttnat?

Det verkar lite som om även duccefantaster har rata denna serie??

mvh
bivven
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Svårsåld beror väl på priset. Generellt sett så är Ducati dyrare än andra hojar och då hamnar ofta andrahandsvärdet ganska högt. Det finns en del fina saker på 999S, Öhlins runt om t ex, och det påverkar ju priset.

Om Duccefantaster ratar den? Det finns ett visst motstånd till hojen vad gäller designen, det är ju svårt att vara efterträdare till 916-modellen. Vad gäller funktion tror jag få har mycket att klanka ned på vad gäller 999S.

/mackan
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
den är långsammare, mer trögstyrd och dyrare i både inköp och drift än japanska rad4or från samma tid. älskar du ducati så är det bara att köpa, men söker du mest för pengarna så är du fel ute.
skulle själv vilja ha en men det kostar för mycket.

Svårsåld beror väl på priset. Generellt sett så är Ducati dyrare än andra hojar och då hamnar ofta andrahandsvärdet ganska högt. Det finns en del fina saker på 999S, Öhlins runt om t ex, och det påverkar ju priset.

Om Duccefantaster ratar den? Det finns ett visst motstånd till hojen vad gäller designen, det är ju svårt att vara efterträdare till 916-modellen. Vad gäller funktion tror jag få har mycket att klanka ned på vad gäller 999S.

/mackan

jag tycker att designen är fulländad, men jag är ju ingen duccefantast, framförallt -03 och -04. 1098an är ett steg bakåt.

[YOUTUBE-ID]MAEj5tvLBqk&[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]eFF8IKiJGbs[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
999:eek:rna har definitivt en "egen" design. Från början fanns en viss skeptisk blick på designen, men de har definitivt växt i mina ögon.

Idag är de vanliga på beg marknaden och har definitivt vunnit mark även hos de mest hårdföra ducatifanatikerna (Läs mig o Superlight:)) Effektmässigt håller de måttet.. Vår racehoj (999s motor) levererade 138 bakhjulshästar i en "normal" bänk hos Proservice.

Grejen är lite att det är fruktansvärt enkelt att bli kär i en Ducati och många ägare behåller sina ögonstenar under längre perioder än vad jag normalt ser hos mina vänner som kör rad4. Jag hade exemplvis min 748 i 6 år innan jag bytte upp mig i motor, men höll mig kvar inom samma serie.
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
nej är inte ute efter jap rad4 har två såna redan, vill ha nåt som jag kan åka på gatan med..och som inte är vanliga korvkiosk hojen! sen kan jag väl köra några bandagar med den så jag får blåsa ur den lite!

ska kolla förs. först bara, har hitta 2st fina 999s på blocket som jag är sugen ¨på
 

REX

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Ort
Orust
Hoj
ducati 1098s
Hej
Jag hade en 999s 04 .
Kanon skön hoj. Den var inte svår såld efter en vecka på blocket så var den borta.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top