Därför att superadventure är att jämföra med multi V4.Med tanke på att KTM Super Adventure R verkar ligga på 198k för 2022 års modell tror jag Desert X kommer sälja bra till priset som verkar vara 169k.
Även jämfört med Africa Twin ligger den ju bara 5k högre i pris, så jag vet inte riktigt hur den skulle kunna vara "för dyr". Jag skulle nästan vilja påstå att den är förvånansvärt billig.
Du har en poäng. Det är lite för många olika storlekar nu för tiden så det är svårt att dra några raka paralleller mellan tillverkarna.Därför att superadventure är att jämföra med multi V4.
Jag ser denna som dyr för att jag lägger den i mellanviktskategorin, tänk 890/901, 850GS, till och med Tuareg. Africa är också dyr för vad den levererar.
Kanske jag har fel, och denna skall matchas med 1290 ADV R & 1250GS, trots att den har maskin från "lilla" multi V2.
Framtiden lär utvisa.
Jag tror också att det räcker. Om man ska köra den ut i buskaschen. Men jag hade hellre betalt 120/30 än 170. Inte minst därför att andra hojar som siktar mer på spenaten ligger där.Du har en poäng. Det är lite för många olika storlekar nu för tiden så det är svårt att dra några raka paralleller mellan tillverkarna.
Jag tror dock att det duger gott med "lilla" motorn med tanke på avsett användningsområde, men den hade dock kunnat få vara lite lättare.
Ducatister verkar överlag inte vara så brydda över prislappen, så jag tror ändå den kommer sälja hyfsat. Om genomsnittlig köpare kommer köra annat än asfalt med den är dock tveksamt.
Fördomar spar mycket tid.Jag tror också att det räcker. Om man ska köra den ut i buskaschen. Men jag hade hellre betalt 120/30 än 170. Inte minst därför att andra hojar som siktar mer på spenaten ligger där.
Jag tänker mig att de som köper en fullstor adventure (eller någon annan hoj för närmare 200lök) är en prylgalen man 50+ , som fullkomligt skiter pengar, och skall ha det värsta /häftigaste snarare som statuspryl än för att det är bättre (vem annars vill ha radar på en hoj?). Jag inbillar mig att för honom är det besvärligt att den har "lilla" motorn. (Här jobbar vi med fördomar)
Jag tror också att det räcker. Om man ska köra den ut i buskaschen. Men jag hade hellre betalt 120/30 än 170. Inte minst därför att andra hojar som siktar mer på spenaten ligger där.
Jag tänker mig att de som köper en fullstor adventure (eller någon annan hoj för närmare 200lök) är en prylgalen man 50+ , som fullkomligt skiter pengar, och skall ha det värsta /häftigaste snarare som statuspryl än för att det är bättre (vem annars vill ha radar på en hoj?). Jag inbillar mig att för honom är det besvärligt att den har "lilla" motorn. (Här jobbar vi med fördomar)
Tog det?Tja, någon måste ju föda begmarknaden också och alla kan ju inte köra silverpil från femtiotalet?
Kolla filmen. VM i crossbuss delvis klassen 50+.Jag tror också att det räcker. Om man ska köra den ut i buskaschen. Men jag hade hellre betalt 120/30 än 170. Inte minst därför att andra hojar som siktar mer på spenaten ligger där.
Jag tänker mig att de som köper en fullstor adventure (eller någon annan hoj för närmare 200lök) är en prylgalen man 50+ , som fullkomligt skiter pengar, och skall ha det värsta /häftigaste snarare som statuspryl än för att det är bättre (vem annars vill ha radar på en hoj?). Jag inbillar mig att för honom är det besvärligt att den har "lilla" motorn. (Här jobbar vi med fördomar)
Du har ju rätt i det, men det vi idag kallar "enkla bashojar" är gårdagens teknikmonster...Tog det?
Tycker bara att många hojar i det segmentet verkar sikta in sig mer och mer på fredde-nerven och mindre och mindre på hojkörande.
Men det är ju min åsikt.
Förvisso, nu är ju inte jag emot teknik per se, jag bara föredrar variabel ventillyft, överladdning och spännande legeringar över blåtandsuppkoppling och radar på min motorcykel.Du har ju rätt i det, men det vi idag kallar "enkla bashojar" är gårdagens teknikmonster...
Vid 23 minuter är det en lerig uppförsbacke där det tappas hojar och de får hjälpas åt att skjuta på.Fin miljö, men var kunde man INTE köra med en GS1000g?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |