Ducati Desmosedici RR

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
nån som har koll på hur många av denna det byggdes egentligen?

har för mig att jag läst om ca 500st nånstans men tycker det finns lite för många till salu världen över plus ganska många olika årsmodeller för att vara riktigt så limiterad? :va

svincool hoj verkligen.

Har för mig att byggserien var 1500st. (från början men sånt kan ju ändras.)

Hur som helst är det en väldigt fin hoj, men man får mycket annat för motsvarande summa. :brinnerup
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
De är nästan så man måste stanna på väg hem eller upp till mässan i helgen. Schysst att se live o fota samt drägla lite över de hela. :tummenupp
Ring bara och kolla så att den står där. Ägaren har iaf haft den där tidigare.

Har för mig att byggserien var 1500st. (från början men sånt kan ju ändras.)
Ducati made 1,500 Desmosedici models for public purchase. The bike was launched at the 2006 Italian MotoGP event. The entire 500 unit allocation for the United States sold out in five hours.
 
Last edited:

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000rr
Den är ju onekligen det top noche, och helt sjukt vacker, och bara helt sjuk.

Men vette fan om jag köpt ens om jag haft råd att köpa och lägga ner hela Ducati.

Jävligt pinsamt att ha en MGP hoj, och ändå bli omkörd på yttern av nån gubbe med mustach på en R6 med 2500 mil på mätarn från ett annat decennium. :(

Skills can´t be bought!

Eller ännu värre, blir omkörd på innern av en gubbe med vurpollon samtidigt som han skrapar i fotpinnarna på sin Custom på ca ett halvt ton :yoparty
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Eller ännu värre, blir omkörd på innern av en gubbe med vurpollon samtidigt som han skrapar i fotpinnarna på sin Custom på ca ett halvt ton :yoparty

Nu var jag iofs lite seriös i mitt inlägg.. Och utan att vara dryg, så tror jag inte att nån kör ifrån mig på en krompråm á la 350 kg fotplattor.


Min poäng var mer att i stort sett alla moderna sporthojar är grymt potenta. En "gammal" R6 för 60 lök hänger av en D16RR utan vidare om föraren är bättre. Möjligtvis när man tittar på race-grabbarna, som faktiskt kan utnyttja kapaciteten. För oss dödliga är det nog sak samma.

De som kör ifrån mig & SuperDuken, kör ifrån mig & vilkenhojsomhelst också.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Skulle man ha en sån dyrgrip skulle man (läs; jag) nog tyvärr akta mig för att tänja på gränser med den.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Skulle man ha en sån dyrgrip skulle man (läs; jag) nog tyvärr akta mig för att tänja på gränser med den.


Precis, vilket blir ungefär lika givande som att sitta och köa i en Pagani Zonda.

Den typen av posörägande är bara patetiskt i min bok.

Den som har råd att köpa, köra, serva och krascha den.. Och gör det (inte nödvändigtvis kraschar den då, men som kör som hojen förtjänar), den personen är jag lite avis på. Förutsatt att jag inte kör ifrån honom. Den hojen, och frånåkt av en wannabe på en gammal nakenhoj, då är det på gränsen till pinsamt igen.
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Var sjukt att få in i skallen att det fanns 8.000 varv kvar när man hörde den sjunga... Fick gå på nålen istället för känsla, var så van vid min twin :)
Förstår att den sjunger annorlunda, men varvar den så mkt mer än en vanlig rad4 ?
 

RaZoR

Snabb Sporthoj.com'are
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jeppis/Finland
Hoj
Samma vikt/effekt förhållande som en R1:a men 100 kilo lättare
Jag har den inställningen nuförtiden att saker är till för att användas.
Klart att det skulle vara olyckligt om man skulle lägga den,
men tycker ändå att saker är till för att användas.

Och skulle det nu vara så illa att den inte går att rädda,
så kan man ju alltid sälja den i delar. Säkert finns det någon som
behöver något av dom 1500st ägarna.

Och sen det där med Pagani Zonda. Jo där skulle jag nog vara försiktig.
Men skulle knappast köpa om jag hade pengar. En Zonda går inte riktigt
att använda som bil.

Kommer ni ihåg detta avsnitt av topgear?

Problems with Zonda, Ford GT and F430 in Paris
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har den inställningen nuförtiden att saker är till för att användas.

Och sen det där med Pagani Zonda. Jo där skulle jag nog vara försiktig.
Men skulle knappast köpa om jag hade pengar. En Zonda går inte riktigt
att använda som bil.


En D16RR är väl att jämställa med Zondan om man ska va så?

I båda fallen ser jag det som rent larvigt att köpa för att "ha" och hänga vid korvmojjen. I båda fallen ser jag det som orealistiskt att man skulle köpa en Ducce om man hade prick 600 ksek, eller en Zonda om man hade prick 10 msek (eller vad den nu kostar).

Jag hade inte köpt en SuperDuke om jag haft prick 120 ksek heller. Oavsett köp, så måste man ta drift och risk i hänseende. Kostar det 350:-bara i backdäck / mil att åka Zonda, så kanske man måste ha en något större budget än att bara ha råd att köpa den. Likadant med Duccen. Kan man köpa, men inte nyttja. Då har man bara gjort bort sig.
 

RaZoR

Snabb Sporthoj.com'are
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jeppis/Finland
Hoj
Samma vikt/effekt förhållande som en R1:a men 100 kilo lättare
Jo visst, men nog är Ducatin mera användbar och inte kostar det mycket att ha den i drift. Om man ser på driftskostnaderna. Beror ju lite på om tex bromsklossar / skivor är något speciellt och dyrt att underhålla. Men om man ser på däck och sånt så där är det ju inget speciellt.

Sen om jag skulle ha prick nu 600 tusen eller vad den nu kostar så skulle jag köpa den. För värdeökningen är mycket bättre än om man skulle få ränta på pengarna och ha dom och ligga på banken.

Sen om man ser på hur ekonomin är och hur det talas om hur pengar nu förlorar värdet osv. Så är det ju också bättre att ha pengar i annat än papper.

Kanske är larvigt att bara ha.. men det liggar nog mera bakom larvet är vad många tror.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Var en gris här i stan som hade en sån i somras.

Det ekade gott när han öste på förbi ett skogsparti :hihi

Tror han skulle ha 495'000 när han sålde den.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Sen om jag skulle ha prick nu 600 tusen eller vad den nu kostar så skulle jag köpa den. För värdeökningen är mycket bättre än om man skulle få ränta på pengarna och ha dom och ligga på banken.


Om du tror att en hypersporthoj byggt i fler än 1500 ex. skulle generera bättre avkastning än en aktieportfölj, räntebärande fonder eller whatever så skulle jag kunna sätta ett vad emot.

Se bara på de som säljs, går 1 år gamla med 400 mil på mätarna för 150 ksek under nypris. Rätt pissigt index om du frågar mig. För samma pengar kan man åka R1, hålla med fräsch racebuss och köra en påkostad säsong race.

Eller köpa en 1198, RC8R eller RSV4 OCH lägga en sjysst kontantinsats på ett hus, eller bygga ut, eller renovera kök.

Eller säkra de kommande 10 årens semestrar.

Eller köpa en flaska äckligt dyr, för gammal för att vara god men den har samlarvärde, champagne!

Livet är fullt av val.
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
För han är kinesen som äger fabriken där det kommer i från?
Hahaha, du snodde mitt svar. :D

Precis, vilket blir ungefär lika givande som att sitta och köa i en Pagani Zonda.

Den typen av posörägande är bara patetiskt i min bok.

Den som har råd att köpa, köra, serva och krascha den.. Och gör det (inte nödvändigtvis kraschar den då, men som kör som hojen förtjänar), den personen är jag lite avis på. Förutsatt att jag inte kör ifrån honom. Den hojen, och frånåkt av en wannabe på en gammal nakenhoj, då är det på gränsen till pinsamt igen.



Fast, känslan av att glida fram på något och veta att den har kapacitet att köra ifrån iprincip allting du möter är rätt mäktig. Man behöver inte köra skiten ur en maskin hela tiden bara för att man kan.
Tycker det låter rätt märkligt att man måste vara superproffs för att få ha en fin hoj, man kan ju nyttja och uppskatta en hoj på olika sätt.
=)
 
Last edited:

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Borde vara krav på Trackday-licens innan man får köpa en sån. :)
Så man vet hur tusan den ska köras.


Kan man inte bara få köpa en sån för att man vill?

Anas en bit av den berömda...svenska avundsjukan?


Som att det skulle finnas krav på takbyteskurs för att köpa dyra villan.

Släpp det!
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Om jag ägde en sådan här raritet så skulle jag skita fullständigt i om jag blev omkörd av någon på what ever hoj,
Jag skulle bara njuta av ljudet och känslan köra denna best.
Eller bara parkera,och stå och beundra den.:)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Fast, känslan av att glida fram på något och veta att den har kapacitet att köra ifrån iprincip allting du möter är rätt mäktig. Man behöver inte köra skiten ur en maskin hela tiden bara för att man kan.
Tycker det låter rätt märkligt att man måste vara superproffs för att få ha en fin hoj, man kan ju nyttja och uppskatta en hoj på olika sätt.
=)


Det är ju ungefär som att köpa en Hästens säng, och sova på soffan...

Eller

Köpa ett harem med lyxhoror, fast man är impotent...

Eller

Köpa en stor herrgård, och bo ovanpå garaget...


Jäkla prestige och statusjakt för folk med liten k*k som blev valda sist i mellanstadiet! Jag har inga problem med jantelagar. Jag gläds massor åt folk som lyckas, och anser definitivt att de förtjänar både Ducces, Paganis och all kokain de snortar i sig. Däremot ser jag en skillnad i att köpa sånt man vill ha. Och att köpa saker för att visa att man kan.

Kan man inte bara få köpa en sån för att man vill?
Anas en bit av den berömda...svenska avundsjukan?
Som att det skulle finnas krav på takbyteskurs för att köpa dyra villan.

Släpp det!

Dyra villan är ju liksom inte till för att byta tak på. Men jag vet inte hur du ser på ditt boende :glömdet.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top