Keihin
Står när du faller!
Hallå? Nån hemma? Bra vrid med R1 jfrt med en Ducce? Skärp dig! Du kan inte haft nån Ducce :kocko
/Keihin
/Keihin
gurra snurra skrev:RacerKeld skrev:Tjena,
Jag har fått chancen att bytta min 2003 R1:a mot en 2001 Ducati 748R.
Egentligen har jag alltid önskat just en gul Ducati 748, men jag har lite ångest nu.
Jag giller min R1:a, jag gillar att stunta lite med wheelies och sånt, och min flickvän tycker det är roligt att köra med. Ducati:n är en monoposto
Finns det ett biposto konverteringskit?
Åt andra sidan är Ducati:n och mer speciell, och kanske mer inspirerande att köra 70-vägar.
Vad tycker ni, är 748R:an bättre än R1:an, även om R1:an är snabbare och jag kan köra med min flickvän?
Tacksam för alla svar.
//Ronni[/QUO
Behåll R1 och köp en Ducce eller skaffa husvagn
Härmed dubbar jag dig till riddare av alla moppefuckos! Följ länken:=)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=69464
Keihin skrev:Hallå? Nån hemma? Bra vrid med R1 jfrt med en Ducce? Skärp dig! Du kan inte haft nån Ducce :kocko
/Keihin
RacerKeld skrev:Tjena,
Jag har fått chancen att bytta min 2003 R1:a mot en 2001 Ducati 748R.
Egentligen har jag alltid önskat just en gul Ducati 748, men jag har lite ångest nu.
Jag giller min R1:a, jag gillar att stunta lite med wheelies och sånt, och min flickvän tycker det är roligt att köra med. Ducati:n är en monoposto
Finns det ett biposto konverteringskit?
Åt andra sidan är Ducati:n och mer speciell, och kanske mer inspirerande att köra 70-vägar.
Vad tycker ni, är 748R:an bättre än R1:an, även om R1:an är snabbare och jag kan köra med min flickvän?
Tacksam för alla svar.
//Ronni
Eureka skrev:Jag är trött
Men saken är den att man man inte jämföra en Ducce mot en R1 !
Vill man ha prestanda så väljer man R1 !
Varför det är sämre kvalité kan ju ha att göra med att de byggs förhand och att de röker med ena handen samtidigt som de skruvar med den andra Detta är SANT!!! har en kompis som varit i fabriken.
Var 3é går om på bandet för felsökning också.
Inte jag heller men om du jämför vridmomentskurvorna från tex en R1 00 och motsvarande 996 ligger Yaman hela tiden högre. R1 04 vet ja inget om.Keihin skrev:Hallå? Nån hemma? Bra vrid med R1 jfrt med en Ducce? Skärp dig! Du kan inte haft nån Ducce :kocko
/Keihin
Superlight skrev:Om nån vill köpa hästhuvud för omedelbar leverans, kontakta mig!
/S
Zee skrev:..
En sak är jag dock rätt så säker på, om du byter till Duccen så kommer du inte vilja gå tillbaka.
Variation är ju dessutom roligare!
Eureka skrev:Jag är trött
Men saken är den att man man inte jämföra en Ducce mot en R1 !
Vill man ha prestanda så väljer man R1 !
Varför det är sämre kvalité kan ju ha att göra med att de byggs förhand och att de röker med ena handen samtidigt som de skruvar med den andra Detta är SANT!!! har en kompis som varit i fabriken.
Var 3é går om på bandet för felsökning också.
Jag har hört att det är många transvestiter som kör ducce. Stämmer det?Bj.O.rn skrev:Jajusste.. jag har en kompis som säger att ymahaer drar olja, massvis med olja..
Hörrö, snacka inte skit!
/B
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=73123sportarn skrev:Jag har hört att det är många transvestiter som kör ducce. Stämmer det?
Bj.O.rn skrev:Jajusste.. jag har en kompis som säger att ymahaer drar olja, massvis med olja..
Hörrö, snacka inte skit!
/B
Eureka skrev:Yamaha heter det för det första !
När jag hade ducce så var vi 4st som körde Ducce.. vid varje träff, så var det första man sa: Den funkade fanimej idag också..
Fast polaren 916 ramla isär stup i kvarten.
Jag känner mig inte trygg med en Ducce.. skall jag ha ducce igen så skall jag se till att tanten åker bakom mig med ett släpp av reservdelar om jag skall våga utanför en 2 mils radie
amullo skrev:Jag satt o läste igenom denna tråd igen.. F*n va kul den är..
Alltid samma sak när ducce skall jämföras med japanska sporthojar från div. tillverkare.. Aldrig lika mycket diskussion om det är en aprilia eller MV.. kul iallafall..
Hur blev det förresten?
Mattiaz skrev:Jävla skithoj den där M/V Agusta.... de är ju sällssynta, gjörs ju bara i ett smått antal exemplar. Kan ju funder på varför det är så johoråsåatt de e visst så att italienarna därnere får öva sig på agustorna när de börjar i fabriken. Hur de kunde designa den med fyra utblås fattar jag inte.
Jag hörde dessutom igår på håll från nån på stan att han visst sett en film på nätet hos en polare där en Mv Agusta hade kört i diket, jävla skithoj... säkert nån mutter som inte var tillräkligt hårt dragen
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |