Ducati eller R1

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Hallå? Nån hemma? Bra vrid med R1 jfrt med en Ducce? Skärp dig! Du kan inte haft nån Ducce :kocko

/Keihin

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
gurra snurra skrev:
RacerKeld skrev:
Tjena,

Jag har fått chancen att bytta min 2003 R1:a mot en 2001 Ducati 748R.
Egentligen har jag alltid önskat just en gul Ducati 748, men jag har lite ångest nu.

Jag giller min R1:a, jag gillar att stunta lite med wheelies och sånt, och min flickvän tycker det är roligt att köra med. Ducati:n är en monoposto :(
Finns det ett biposto konverteringskit?
Åt andra sidan är Ducati:n :tuttar och mer speciell, och kanske mer inspirerande att köra 70-vägar.

Vad tycker ni, är 748R:an bättre än R1:an, även om R1:an är snabbare och jag kan köra med min flickvän?

Tacksam för alla svar.

//Ronni[/QUO
Behåll R1 och köp en Ducce eller skaffa husvagn

Härmed dubbar jag dig till riddare av alla moppefuckos! Följ länken:=)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=69464

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Keihin skrev:
Hallå? Nån hemma? Bra vrid med R1 jfrt med en Ducce? Skärp dig! Du kan inte haft nån Ducce :kocko

/Keihin

Jag är trött :)
Men saken är den att man man inte jämföra en Ducce mot en R1 !
Vill man ha prestanda så väljer man R1 !

Varför det är sämre kvalité kan ju ha att göra med att de byggs förhand och att de röker med ena handen samtidigt som de skruvar med den andra :arsele Detta är SANT!!! har en kompis som varit i fabriken.

Var 3é går om på bandet för felsökning också.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
RacerKeld skrev:
Tjena,

Jag har fått chancen att bytta min 2003 R1:a mot en 2001 Ducati 748R.
Egentligen har jag alltid önskat just en gul Ducati 748, men jag har lite ångest nu.

Jag giller min R1:a, jag gillar att stunta lite med wheelies och sånt, och min flickvän tycker det är roligt att köra med. Ducati:n är en monoposto :(
Finns det ett biposto konverteringskit?
Åt andra sidan är Ducati:n :tuttar och mer speciell, och kanske mer inspirerande att köra 70-vägar.

Vad tycker ni, är 748R:an bättre än R1:an, även om R1:an är snabbare och jag kan köra med min flickvän?

Tacksam för alla svar.

//Ronni

Byyyt o lämna bruden hemma! :3freak Det är våldtäkt att bygga om en R till Biposto, för att inte säga MYCKET ovanligt... :fatta!

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Eureka skrev:

Varför det är sämre kvalité kan ju ha att göra med att de byggs förhand och att de röker med ena handen samtidigt som de skruvar med den andra :arsele Detta är SANT!!! har en kompis som varit i fabriken.

Ja, visst är det underbart... :banana :fyllisar

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Keihin skrev:

/Keihin
Inte jag heller men om du jämför vridmomentskurvorna från tex en R1 00 och motsvarande 996 ligger Yaman hela tiden högre. R1 04 vet ja inget om.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Kompromissad sporthoj=R1
Räser med lysen=748R

Vad vill du ha?

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Eureka skrev:

Jajusste.. :rolleyes: jag har en kompis som säger att ymahaer drar olja, massvis med olja..

Hörrö, snacka inte skit!

/B

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Bj.O.rn skrev:
Jajusste.. :rolleyes: jag har en kompis som säger att ymahaer drar olja, massvis med olja..

Hörrö, snacka inte skit!

/B

Yamaha heter det för det första !

När jag hade ducce så var vi 4st som körde Ducce.. vid varje träff, så var det första man sa: Den funkade fanimej idag också.. :lol
Fast polaren 916 ramla isär stup i kvarten.
Jag känner mig inte trygg med en Ducce.. skall jag ha ducce igen så skall jag se till att tanten åker bakom mig med ett släpp av reservdelar om jag skall våga utanför en 2 mils radie

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag satt o läste igenom denna tråd igen.. F*n va kul den är..

Alltid samma sak när ducce skall jämföras med japanska sporthojar från div. tillverkare.. Aldrig lika mycket diskussion om det är en aprilia eller MV.. kul iallafall..

Hur blev det förresten?

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Eureka skrev:
Yamaha heter det för det första !

När jag hade ducce så var vi 4st som körde Ducce.. vid varje träff, så var det första man sa: Den funkade fanimej idag också.. :lol
Fast polaren 916 ramla isär stup i kvarten.
Jag känner mig inte trygg med en Ducce.. skall jag ha ducce igen så skall jag se till att tanten åker bakom mig med ett släpp av reservdelar om jag skall våga utanför en 2 mils radie

Ja du...
Jag känner nog många fler än dig som har ducce o fattar inte att ni kan ha sånna problem... :confused:

såe... orkar inte skriva mer..

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
amullo skrev:
Jag satt o läste igenom denna tråd igen.. F*n va kul den är..

Alltid samma sak när ducce skall jämföras med japanska sporthojar från div. tillverkare.. Aldrig lika mycket diskussion om det är en aprilia eller MV.. kul iallafall..

Hur blev det förresten?

Jävla skithoj den där M/V Agusta.... de är ju sällssynta, görs ju bara i ett smått antal exemplar. Kan ju funder på varför det är så johoråsåatt de e visst så att italienarna därnere får öva sig att skruva på agustorna när de börjar i fabriken. Gängpaj på varannan hoj, de syns inte på bild...Hur de kunde designa den med fyra utblås fattar jag inte.
Jag hörde dessutom igår på håll från nån på stan att han visst sett en film på nätet hos en polare där en Mv Agusta hade kört i diket, jävla skithoj... säkert nån mutter som inte var tillräkligt hårt dragen :rolleyes: nakcskått skulle de ha :mad:

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Mattiaz skrev:
Jävla skithoj den där M/V Agusta.... de är ju sällssynta, gjörs ju bara i ett smått antal exemplar. Kan ju funder på varför det är så johoråsåatt de e visst så att italienarna därnere får öva sig på agustorna när de börjar i fabriken. Hur de kunde designa den med fyra utblås fattar jag inte.
Jag hörde dessutom igår på håll från nån på stan att han visst sett en film på nätet hos en polare där en Mv Agusta hade kört i diket, jävla skithoj... säkert nån mutter som inte var tillräkligt hårt dragen :rolleyes:

*asg* :rofl :lol :hihi

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
nä sluta nu allihopa FRED !

:Bugar

Ducati är en fin hoj likaså en R1.
Vilken man väljer är upp till var och en.. Att köpa hojen för posera är väl lika löjligt oavsett om man stylar en R1 eller kör Ducati för det ändamålet.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024