Ducati eller R1

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Varför är det just de som INTE har en Ducati som börjar pajkastningen? :va

Vad säger Freud om detta?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
IO skrev:

Jag tycker iofs alltid det är tvärt om, kommer alltid nån högmodig kommentar om att dom är bättre så fort det finns en chans.. :va

sandstream

Guest
IO skrev:

Tycker att ducatimänniskorna borde fundera på varför det alltid blir pajkastning i ducatitrådar? :7peta
Hade trådskaparen frågat om byte från R1 till CBR1000RR hade pajerna lyst med sin frånvaro.

Jag, Hultan mfl undrar nog bara hur det kommer sig att ni värnar om ert märke så hårt att det lätt blir patetiskt.

Observera att jag ALDRIG, iaf medvetet, haft synpunkter på själva motorcykeln Ducati utan bara förundrats över dem som äger en :)

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Det är ett helt personligt val, själv skulle jag ta en Ducati för känslan den förmedlar, har ägt en 996'a och några japs. Tyvärr fick jag sälja den för att bekosta min kommande RR satsning

En kompis köpte R1'an för den var snabbare i Masterbike.....

Så om du köper ett äpple eller päron, gör det efter vad du själv tycker och är ute efter inte efter vad någon annan skulle göra.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
sandstream skrev:
Tycker att ducatimänniskorna borde fundera på varför det alltid blir pajkastning i ducatitrådar? :7peta
Hade trådskaparen frågat om byte från R1 till CBR1000RR hade pajerna lyst med sin frånvaro.

Jag, Hultan mfl undrar nog bara hur det kommer sig att ni värnar om ert märke så hårt att det lätt blir patetiskt.

Observera att jag ALDRIG, iaf medvetet, haft synpunkter på själva motorcykeln Ducati utan bara förundrats över dem som äger en :)

he he.. O jag som tycker det är tvärt om..

Tycker R1or, gsxr mfl är fina hojar, men vissa som äger dessa förstår inte
att man kan köra något annat... :rolleyes:

Konstigt det kan bli.

Om ni läser denna tråd så ser man "vilka" som kastade först.. eller?

ahja.. skit samma, alla får väl köra vad dom vill, gillar Er ändå.. tror jag.. :tungan

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
sandstream skrev:
Tycker att ducatimänniskorna borde fundera på varför det alltid blir pajkastning i ducatitrådar? :7peta...

Ja inte f-n vet ja, j-vla Ducce-ägare :kulspruta

:hihi

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
sandstream skrev:

Vi "värnar" inte om "vårt" märke. Väx upp.

Det som är löjligt är att jappsåkare vet bäst om hur dåliga Duccar är. Det är ju ingen som talar av erfarenhet. Vi Ducceägare får väl säga emot er när vi tycker ni har fel? Eller?

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Gör som jag, jag har både en Höna och en Ducce :tummenupp

Ser ingen anledning att göra religion av det, men det är väl som med allt annat... olja, 2-takt vs 4-takt, däck, fotbollslag m.m. Alla har sina favoriter och slåss med näbbar och klor för det dom tror på. Tycker inte man ska behöva försvara sina val, man har oftast en bra anledning till dom.

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Jag tycker det är helt normalt att folk prisar sitt eget märke, men ganska fånigt när man måste kasta skit på andra märken.
Av nån anledning så blir det så i en tråd med ordet Ducati i rubriken att det bara tar ca. 5 inlägg innan någn säger att Ducce är dyrt skit, och hur konstigt är det då att nån svarar?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Både Yamaha R1 och Ducati 748R är trevliga hojar.

Beroende på vad föraren har för krav så väljer man MC därefter. Att sen diskutera om vilken hoj som är "bättre" måste ju ses mot bakgrunden av vad postaren har för hoj själv.

Jag skulle gissa att om man går igenom varje tråd som handlar om Ducati Vs Yamaha så hittar man Ducati ägare som förespråkar Ducati och Yamaha ägare som förespråkar Ex. R1.

Att sen jämföra just 748R med en R1 tar ju luften ut den allsmäktiga effektdiskussionen som ofta uppstår om man jämför ex, 996sps med R1.

En 748 ställer lite andra krav på föraren än vad en R1 gör. Både vad gäller körteknik, pengar, service och förmågan att alltid behöva försvara just SITT hojval. Alla har vi väl råkat ut för glidaråkare som undrar hur man kan sitta på en plastraket..

Som sagts ovan. Tänker man efter och bara går med hjärnan så finns det absolut inte ett enda skäl till att välja en 748 framför en R1.

Så prova 748;an en heldag. Jag kan gissa att du inte blir besviken. Bara du inte förväntar dig samma effekt som en R1, för det saknas ju minst en tredjedel..

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
gurra snurra skrev:
Gillar din AVATAR har den nåt med ducati att göra ???

Tackar för din observationsförmåga.... :rofl det står var å en fritt att tolka..men visst är det ett kvitto på var jag står i frågan italienska motorer :D

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
sandstream skrev:

Kunde inte ha sagt det bättre själv min vän :)

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Von Vettet skrev:
Tackar för din observationsförmåga.... :rofl det står var å en fritt att tolka..men visst är det ett kvitto på var jag står i frågan italienska motorer :D

Du tänder på dom alltså ? :rofl

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...