Heje,
Köpte en Multistrada 950 i September förra året som jag kostat på massa utrustning. När värmehandtagen jag köpt för över 3000 spänn också skulle kosta 500kr för aktivering på Desmo Center tänkte likaväl lägga till en tusenlapp och flasha ECUn. Jag ville få Duccen att gå lite mjukare på låga varv, avaktivera avgasspjäll och aktivera handtagsvärme i datorn. Tidigare var <4000 RPM i princip omöjligt så det blev väldigt surrigt på mindre vägar samtidigt som den var väldigt lätt att få gubbstopp med.
Skickade iväg ECU:n till den som flashade min tidigare hoj som faktiskt blev riktigt bra. Då en Yamaha MT09 Tracer.
ECU:n kommer tillbaka och vid provkörning märker jag en direkt skillnad att den är mjukare och nu kan jag ligga och köra hur lugnt och fint som helst på 2K RPM men tvekar när man lägger på gas, fastnar kring 4,5 - 5K RPM och tar ett tag för den att komma förbi där. Återkommer till killen i fråga som säger att jag ska prova lite olika saker men säger sen att jag ska prova lägga mil på hojen så att ECU:n lär in sig. Jag kör ett par dagar, kommer upp i 20 mil och återkommer, det har blivit en viss skillnad och jag kan nu lägga full patte på gasrullen eller vara riktigt mjuk på gasen så tvekar inte hojen. Halv gas & 3/4 gas fastnar hojen fortfarande på olika varv innan den kommer förbi: kraften avtar och hojen börjar typ som spotta. Otroligt irriterande när man vill gasa ur en kurva. Nu har den även dött för mig vid 2 tillfällen när jag ska svänga, lägger in kopplingen - hojen dör och oljelampan lyser. Bara starta igen och köra vidare. F.ö. fick jag inte handtagsvärmen aktiverad heller och nu får jag inte tag i den som gjort det.
Ringde även Ducati Arboga som också gör flashningar på Ducati. Dom sa att det kunde vara lite tjurigt på halvgas men fortsätt köra fler mil typ. Min modell var lite för ny och dom utförde inte flashningar på dessa ännu. Har nu kört ca 100 mil och hojen beter sig likadant. Någon som är duktig på Ducati och kan ge tips vad jag ska hitta på? Har redan lagt mycket pengar på utrustning så tar emot lite att lägga flera tusen till. Men om jag vill ha det riktigt bra, är det dyno och Power Commander som gäller? Vart ska man göra det om det ska bli bra och vad handlar det om för pengar?
Hur ska jag göra ens?
Mvh
Köpte en Multistrada 950 i September förra året som jag kostat på massa utrustning. När värmehandtagen jag köpt för över 3000 spänn också skulle kosta 500kr för aktivering på Desmo Center tänkte likaväl lägga till en tusenlapp och flasha ECUn. Jag ville få Duccen att gå lite mjukare på låga varv, avaktivera avgasspjäll och aktivera handtagsvärme i datorn. Tidigare var <4000 RPM i princip omöjligt så det blev väldigt surrigt på mindre vägar samtidigt som den var väldigt lätt att få gubbstopp med.
Skickade iväg ECU:n till den som flashade min tidigare hoj som faktiskt blev riktigt bra. Då en Yamaha MT09 Tracer.
ECU:n kommer tillbaka och vid provkörning märker jag en direkt skillnad att den är mjukare och nu kan jag ligga och köra hur lugnt och fint som helst på 2K RPM men tvekar när man lägger på gas, fastnar kring 4,5 - 5K RPM och tar ett tag för den att komma förbi där. Återkommer till killen i fråga som säger att jag ska prova lite olika saker men säger sen att jag ska prova lägga mil på hojen så att ECU:n lär in sig. Jag kör ett par dagar, kommer upp i 20 mil och återkommer, det har blivit en viss skillnad och jag kan nu lägga full patte på gasrullen eller vara riktigt mjuk på gasen så tvekar inte hojen. Halv gas & 3/4 gas fastnar hojen fortfarande på olika varv innan den kommer förbi: kraften avtar och hojen börjar typ som spotta. Otroligt irriterande när man vill gasa ur en kurva. Nu har den även dött för mig vid 2 tillfällen när jag ska svänga, lägger in kopplingen - hojen dör och oljelampan lyser. Bara starta igen och köra vidare. F.ö. fick jag inte handtagsvärmen aktiverad heller och nu får jag inte tag i den som gjort det.
Ringde även Ducati Arboga som också gör flashningar på Ducati. Dom sa att det kunde vara lite tjurigt på halvgas men fortsätt köra fler mil typ. Min modell var lite för ny och dom utförde inte flashningar på dessa ännu. Har nu kört ca 100 mil och hojen beter sig likadant. Någon som är duktig på Ducati och kan ge tips vad jag ska hitta på? Har redan lagt mycket pengar på utrustning så tar emot lite att lägga flera tusen till. Men om jag vill ha det riktigt bra, är det dyno och Power Commander som gäller? Vart ska man göra det om det ska bli bra och vad handlar det om för pengar?
Hur ska jag göra ens?
Mvh