Ducati Hypermotard 1198

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Grymt! Kom aldrig överens med stegningen i lådan på min Hypermotard. Steget från 3:an till 4:an va så stort att den hoppade upp på bakhjulet på 3:an men va seg som fan att få upp på 4:an, antar att det problemet är borta med 169hk på bakhjulet? :)

Skulle nog kunna säga att de bekymret är borta :D

XL passar ju in rätt bra, får klura på det :)
 

sportbike

Guest
Blev ju riktigt bra Hägglund, det var ju sådär jag ville ha den från fabrik :tummenupp

Hypermotard 2.0
 

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Blev ju riktigt bra Hägglund, det var ju sådär jag ville ha den från fabrik :tummenupp

Hypermotard 2.0

Ja de blev lite fart i sakerna kan man säga, ska bli sjukt roligt att få ut den på bana och testa. Det ser jag fram emot :D

Bara att lära sig köra med sladd ut ur kurvorna som fattas nu...
 

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Nu är även kåporna på plats!

ImageUploadedByTapatalk1367771404.832552.jpg

ImageUploadedByTapatalk1367771419.165883.jpg

ImageUploadedByTapatalk1367771430.832869.jpg

Har en del prototyplösningar kvar som måste förfinas som ni kan se, men nu ser den rätt hel ut :D

ImageUploadedByTapatalk1367771497.382082.jpg

Ära vare påskmust... ;)
 

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Arboga
Hoj
Ducati 996SPS
Hämtade en ny klump jag idag, tror det blir en till sleepertråd inom kort :)

1098R_Rebuilt_Engine.jpg
 

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Arboga
Hoj
Ducati 996SPS

Jao, hoppas kan man...
Nu är det sandgjutet block med lite bättre design hållbarhetsmässigt, samma som dom använder till wsbk-räsrarna, så håll tummar o tår :)

Ska inte spamma Hägglunds tråd mer nu, återkommer om en vecka eller så med egen tråd.
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Jag tycker Evo SP'n har sjukt snygg färgkombo, men man kanske inte vill lacka den som något den inte är, om du förstår. För din är ju liiite vassare! :fyllisar
 

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Jao, hoppas kan man...
Nu är det sandgjutet block med lite bättre design hållbarhetsmässigt, samma som dom använder till wsbk-räsrarna, så håll tummar o tår :)

Ska inte spamma Hägglunds tråd mer nu, återkommer om en vecka eller så med egen tråd.

Så länge du visar så där fina saker så får du spamma tråden hur mycket du vill!

Ska bli kul att se vad du hittar på med den där :)
 

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Dags för en uppdatering, och som önskat tidigare mer film! :tummenupp

Förra veckan kördes första bandagarna med nya hojen på Kinnekulle och med turen dit och hem blev det runda svängar 100 mil touring på köpet, och än så länge sitter allt ihop! :fakta

Efter att äntligen fått testa hojen på "riktigt" på bana så kan jag konstatera att väghållningen och hojens egenskaper är lika som innan bygget började. Allt kapande i ramen och ombyggnad av diverse saker verkar inte fått några negativa effekter på hojens beteende vad jag märkt än så länge, det känns skönt! :smasha

Men satan vad det händer grejer när man vrider gasen, snacka om skoj!

Filmsnutt från körningen:

 

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Arboga
Hoj
Ducati 996SPS
Kul att den funkar som tänkt! Synd att du inte stekte lite 1098or :)
Ducceljud tar sig måttligt på film, låter som PRO är på utflykt, men den som åkt vet referensen.
230 mätarkameler på den "rakan" (vilken raka?) är bra, det är drygt 200 riktiga, vi kan köra lite referenstester på Anderstorp snart, jag har ju sexans alla varvtal och riktiga hastighter från bänkningen.
Du borde nog donka i stoppet på sexan, med reservation för luftmotståndet, 260 riktiga då, det blåser uta helvete då på en hymo :D
 
Last edited:

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Här kommer en till filmsnutt från två dagar på Anderstorp, tyvär så spökade kameran en del så det blev inte speciellt mkt filmat. Den filmande bara 5-7 minuter åt gången och stängde av sig efter det, grymt irriterande.. :huvet


Dock blev det inget varvstopp på 6:an, får skylla på motvinden.. Antingen måste jag dreva den eller få bättre fart ur kruvan på rakan :va

Toppnoteringen jag sett blev 259 på 5:an, inte så illa pinkat för en Hypermotard ändå :yoparty


 

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Det enda bekymmer jag stött på hittils i körningen är att den blir lite orolig vid fullgas runt 200 strecket, tror en styrdämpare skulle lösa det bekymmret. Hoppas att ekonomin tillåter en invenstering snart så att jag kan testa och se hur det blir :)

Angående kameraproblemen, någon här som kör med Gorpo Hero 3?
Den filmar ca 5-7 minuter varje pass jag körde för att sedan stänga av sig, någon som haft liknande problem?

Läste om att det kunde vara för segt minnekort men har ju använt den tidigare utan problem så varför skulle det börja krångla nu? Det enda jag kommer på som jag gjort är att jag uppdaterat firmware i kameran, men känns ju sjukt om kameran ska bli sämre av en uppdatering... :smasha
 

T Hållén

Medlem
Gick med
1 Jul 2011
Ort
Hudiksvall
Hoj
HD UrEvo Sportster
Läste om samma problem på något annat forum tidigare, vill minnas att det då var fel formatering på minneskortet, tror det var formaterat som FAT och iom det inte stödde filer större än just runt 5min.
Jag kan iofs vara ute och cykla men det kan vara värt att kolla i alla fall.

//Thomas
 
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

Top