Ducati Hypermotard 698

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Svalt intresse?
Funderar på att provköra en dylik, man behöver ju bara en cylle för att harva ner till Rosenhill :hej

Har vi nån här som köpt en och vet man hur många som sålts, jag har aldrig sett nån live än.
Nån sån provkört och har en åsikt?

(ja det finns på Jutub)

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Svalt intresse?
Funderar på att provköra en dylik, man behöver ju bara en cylle för att harva ner till Rosenhill :hej

Har vi nån här som köpt en och vet man hur många som sålts, jag har aldrig sett nån live än.

(ja det finns på Jutub)
Egentligen ingen åsikt om 698. Men som relativt nybliven ägare av en 701 enduro så inser man hur fint de moderna enstånkorna går. 150 kg och runt 75 hk gör att det blir väldigt busigt. Går supermjukt när man bara slökör, kan inte tänka mig att 698 skulle vara sämre.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En twin skulle med ytterligare ett gäng hästar skull varit fränare. Förvisso har den inte långt ifrån samma effekt som 796 men den är och andra sidan kanske onödigt moderat.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Egentligen ingen åsikt om 698. Men som relativt nybliven ägare av en 701 enduro så inser man hur fint de moderna enstånkorna går. 150 kg och runt 75 hk gör att det blir väldigt busigt. Går supermjukt när man bara slökör, kan inte tänka mig att 698 skulle vara sämre.
Ja 701:an finns med på listan, ska prova en sån också, den har tydligen bättre punch i botten men är inte lika spetsig i karaktären, billigare också.
Duccen lever ju på varv och är man inte på och smiskar den så kanske den är lite matt under 6k.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
En twin skulle med ytterligare ett gäng hästar skull varit fränare. Förvisso har den inte långt ifrån samma effekt som 796 men den är och andra sidan kanske onödigt moderat.
Mmm, har haft 2 stycken Hyper 1100 som jag trivdes enormt med, och även provar Hyper 950 SP, riktigt fin.
Men vikt kontra effekt på 698:an lockar, jag gillar att slafs-köra lite alltså busa sej.
Lätthet lockar, kanske ändrar åsikt men ska testa.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Ja 701:an finns med på listan, ska prova en sån också, den har tydligen bättre punch i botten men är inte lika spetsig i karaktären, billigare också.
Duccen lever ju på varv och är man inte på och smiskar den så kanske den är lite matt under 6k.
Jo. Förstått att 698 lever på varv. Men 701 euro 5 är också ganska tunn på botten. Blev förvånad när jag hoppade över från min yamaha 660 att den var så trött. Men en mappning löste det. Vet inte om det går att mappa om 698, värt att kolla iaf.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jo. Förstått att 698 lever på varv. Men 701 euro 5 är också ganska tunn på botten. Blev förvånad när jag hoppade över från min yamaha 660 att den var så trött. Men en mappning löste det. Vet inte om det går att mappa om 698, värt att kolla iaf.
Jorå, köper man ett Termignoni för 28000:- så får man en ny mapp också, sen ska man byta luftfilter och lock till burken också.
Låter man verkstan göra jobbet så tar det enligt Ducati 300 minuter, fem timmar, det blir en saftig prislapp på en trimmad Derbi Senda det.....

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Jorå, köper man ett Termignoni för 28000:- så får man en ny mapp också, sen ska man byta luftfilter och lock till burken också.
Låter man verkstan göra jobbet så tar det enligt Ducati 300 minuter, fem timmar, det blir en saftig prislapp på en trimmad Derbi Senda det.....
Det är hutlösa pengar!

Rätt säker på att det kommer ut billigare system och sen flashar man hojen. Upmap är rätt prisvärt! Finns typ till alla Duccar.

Blir mörkrädd när jag ser vad extrautrustning kostar. V4 akra helsystem, strax över 100 loppor, 100 jävla loppor?!

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det är hutlösa pengar!

Rätt säker på att det kommer ut billigare system och sen flashar man hojen. Upmap är rätt prisvärt! Finns typ till alla Duccar.

Blir mörkrädd när jag ser vad extrautrustning kostar. V4 akra helsystem, strax över 100 loppor, 100 jävla loppor?!
Ducati lyckas uppenbarligen ändå hitta köpare för allt detta trots priserna de tar ut, de har mycket bra vinstmarginal och sällan som deras hojar bara blir stående osålda i butikerna. Men ja, 100 papp för ett avgasrör, man kan få ganska mycket hoj för de pengarna.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Ducati lyckas uppenbarligen ändå hitta köpare för allt detta trots priserna de tar ut, de har mycket bra vinstmarginal och sällan som deras hojar bara blir stående osålda i butikerna. Men ja, 100 papp för ett avgasrör, man kan få ganska mycket hoj för de pengarna.
Ja nu var varken avgasrör eller ktm på tapeten men en 690 24:a för 99’ eller ett avgasrör för 100’ 🤔inget svårt val i min värld 🥳

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Svalt intresse?

(ja det finns på Jutub)
Jag pluggar den.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det är hutlösa pengar!

Det finns system att köpa idag om man vill. Men ingen har knäckt ECUn än så inga system är mappade. Förutom kanske dom stora märkena om dom är kompis med Ducati.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Det finns system att köpa idag om man vill. Men ingen har knäckt ECUn än så inga system är mappade. Förutom kanske dom stora märkena om dom är kompis med Ducati.
Intressant.

Tydligen kan man hämta redan nu stor effekt ur luftboxmod utan mappning. Finns en del potential med andra ord!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Intressant.

Tydligen kan man hämta redan nu stor effekt ur luftboxmod utan mappning. Finns en del potential med andra ord!
Vi körde min i bänken med ett pod-filter istället.
Den gick ruggigt magert på högvarv, kan man bara få dit lite bränsle så kan man nog hitta en hel del till.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Troligen även ljuddämparen, enstånkor brukar bli ganska hårt strypta när man tvingar ner ljudnivån.
Utblåsen är små rackare på den här.
1740228527738.png

Om dom kan knäcka ECU.n nån gång ska jag prova att helt enkelt borra ur dom där plattorna. Man kanske får göra några DB-killers istället som inte är lika stora som hela det svarta, men det är löjligt hur hårt dom strypt mynningarna på dom.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...