Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Egentligen ingen åsikt om 698. Men som relativt nybliven ägare av en 701 enduro så inser man hur fint de moderna enstånkorna går. 150 kg och runt 75 hk gör att det blir väldigt busigt. Går supermjukt när man bara slökör, kan inte tänka mig att 698 skulle vara sämre.Svalt intresse?
Funderar på att provköra en dylik, man behöver ju bara en cylle för att harva ner till Rosenhill![]()
Har vi nån här som köpt en och vet man hur många som sålts, jag har aldrig sett nån live än.
Nån sån provkört och har en åsikt?
(ja det finns på Jutub)
Ja 701:an finns med på listan, ska prova en sån också, den har tydligen bättre punch i botten men är inte lika spetsig i karaktären, billigare också.Egentligen ingen åsikt om 698. Men som relativt nybliven ägare av en 701 enduro så inser man hur fint de moderna enstånkorna går. 150 kg och runt 75 hk gör att det blir väldigt busigt. Går supermjukt när man bara slökör, kan inte tänka mig att 698 skulle vara sämre.
Mmm, har haft 2 stycken Hyper 1100 som jag trivdes enormt med, och även provar Hyper 950 SP, riktigt fin.En twin skulle med ytterligare ett gäng hästar skull varit fränare. Förvisso har den inte långt ifrån samma effekt som 796 men den är och andra sidan kanske onödigt moderat.
Jo. Förstått att 698 lever på varv. Men 701 euro 5 är också ganska tunn på botten. Blev förvånad när jag hoppade över från min yamaha 660 att den var så trött. Men en mappning löste det. Vet inte om det går att mappa om 698, värt att kolla iaf.Ja 701:an finns med på listan, ska prova en sån också, den har tydligen bättre punch i botten men är inte lika spetsig i karaktären, billigare också.
Duccen lever ju på varv och är man inte på och smiskar den så kanske den är lite matt under 6k.
Jorå, köper man ett Termignoni för 28000:- så får man en ny mapp också, sen ska man byta luftfilter och lock till burken också.Jo. Förstått att 698 lever på varv. Men 701 euro 5 är också ganska tunn på botten. Blev förvånad när jag hoppade över från min yamaha 660 att den var så trött. Men en mappning löste det. Vet inte om det går att mappa om 698, värt att kolla iaf.
Billigt blir det aldrig dessvärreOch vad kommer alltid sen, kolfibergrejor, TailTidy, Racesadel osv
Det är hutlösa pengar!Jorå, köper man ett Termignoni för 28000:- så får man en ny mapp också, sen ska man byta luftfilter och lock till burken också.
Låter man verkstan göra jobbet så tar det enligt Ducati 300 minuter, fem timmar, det blir en saftig prislapp på en trimmad Derbi Senda det.....
Ducati lyckas uppenbarligen ändå hitta köpare för allt detta trots priserna de tar ut, de har mycket bra vinstmarginal och sällan som deras hojar bara blir stående osålda i butikerna. Men ja, 100 papp för ett avgasrör, man kan få ganska mycket hoj för de pengarna.Det är hutlösa pengar!
Rätt säker på att det kommer ut billigare system och sen flashar man hojen. Upmap är rätt prisvärt! Finns typ till alla Duccar.
Blir mörkrädd när jag ser vad extrautrustning kostar. V4 akra helsystem, strax över 100 loppor, 100 jävla loppor?!
Ja nu var varken avgasrör eller ktm på tapeten men en 690 24:a för 99’ eller ett avgasrör för 100’Ducati lyckas uppenbarligen ändå hitta köpare för allt detta trots priserna de tar ut, de har mycket bra vinstmarginal och sällan som deras hojar bara blir stående osålda i butikerna. Men ja, 100 papp för ett avgasrör, man kan få ganska mycket hoj för de pengarna.
Svalt intresse?
Funderar på att provköra en dylik, man behöver ju bara en cylle för att harva ner till Rosenhill
Har vi nån här som köpt en och vet man hur många som sålts, jag har aldrig sett nån live än.
Nån sån provkört och har en åsikt?
(ja det finns på Jutub)
Det finns system att köpa idag om man vill. Men ingen har knäckt ECUn än så inga system är mappade. Förutom kanske dom stora märkena om dom är kompis med Ducati.Det är hutlösa pengar!
Rätt säker på att det kommer ut billigare system och sen flashar man hojen. Upmap är rätt prisvärt! Finns typ till alla Duccar.
Blir mörkrädd när jag ser vad extrautrustning kostar. V4 akra helsystem, strax över 100 loppor, 100 jävla loppor?!
Intressant.Det finns system att köpa idag om man vill. Men ingen har knäckt ECUn än så inga system är mappade. Förutom kanske dom stora märkena om dom är kompis med Ducati.
Intressant.
Tydligen kan man hämta redan nu stor effekt ur luftboxmod utan mappning. Finns en del potential med andra ord!
Vi körde min i bänken med ett pod-filter istället.Intressant.
Tydligen kan man hämta redan nu stor effekt ur luftboxmod utan mappning. Finns en del potential med andra ord!
Utblåsen är små rackare på den här.Troligen även ljuddämparen, enstånkor brukar bli ganska hårt strypta när man tvingar ner ljudnivån.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |