Man skulle nästan kunna gå så långt som att säga, att I'm in love with my ST4s! Den är stabil och helt underbar på kurviga vägar, samt autobahn-körning. Ljudet, hur effekten levereras, hur torrkopplingen skramlar, bensinförbrukningen, ja allt är som en perfekt dröm! Att man kan hänga packväskor på den gör inte saken sämre då jag gillar att åka på hojsemester.
Försäkringen är dessutom billig: Ca 5100 hel/hel.
Men... Servicen är dyr.
Hade jag tänkt på att kolla upp servicekostnaden innan så hade jag nog inte köpt den.
Jag betalade ca 9000 för stora och 6500 för lilla och den skulle göras var tusende mil. Jämna tusende den stora och udda den lilla. Men varje gång Olle på Malmö MC-Service servat den så kändes det som en fabriksny hoj igen! Han tog väldigt väl hand om den. Till och med motortvättade den för att den var så skitig.
Tänkte ha den nästa säsong också, sedan dröjer det tyvärr innan det blir en Ducati igen, då jag numera kommer ha ca 15 mil till servicestället.
Blir nog en liten 600:a istället för att köra lite bana en säsong, sedan får jag se vad det blir efter det. Svårt blir det att välja, eftersom den jag har nu är en SPORT-touring, medan andra hojar i den klassen känns mer som sport-TOURING.
Ja, ja... Hur som helst... Provkör en Ducati och du kommer vilja ha den! När du sedan lämnar in den på service så kommer du fundera på om det var en så bra idé egentligen, men den tiden den sorgen.