Ducati M600 Bygge >> Black & Gold

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Hoj
2005,Triumph speed triple
Maila wierperformance.
Brukar funka bra om du inte hittat honom.
Han är grymt duktig och seriös.

Fick tag i honom igår via telefon, så ett besök med lite saker ligger kanske inte så långt borta. Han får mycket bra lovord härifrån SH. Även en annan kontakt som jag ska dra lite i, firma vi använder oss av via jobbet. Combi lack. Genom att jag redan har foten inne i den dörren genom jobbet, så kan man förhoppningsvis betala med fikabröd å finkaffe :D Återkommer!

Är intresserad, pm:a ett pris så får vi se.

/Janne

Tja Janne, den gick iväg till Pucken. Men är min kommande leverans i samma skick så är du först på listan. :)

Kommer att vara på kaosverkstan på Lördag om du och Jonas har lust att titta förbi.

Lördag blir svårt för min del. Är forums-träff för alive.se så jag kommer befinna mig i åkersberga.
Men en visit hyffsat snart ska klämmas in ;)
Ang fiberfilmen så ser den ju som sagt ruggigt bra ut..
Eaby here i come!

Boys Boys Boys, Jag ska slita lite i Jonas så kanske vi kan svänga förbi om inte allt för långtid. Alt kanske solokvist Lör, och då följer "presenten" med. :banana
Å Jonas, det finns som sagt vinyl ÖVER om du va sugen!

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Hoj
Uppdatering!

Folk å även jag verkar ha en förkärlek för bilder :)
SÅÅÅ tänkte jag slänger upp några på fredagens framsteg. Egentligen bara skit å meck, men ändå.

Svängde även förbi den lokala "mek å fix" förmågan ute hos min far. (Lill-Orsa i Vällingby.) Han ville ha ca 300kr per fälg för däck montering samt balansering. Jag har svårt att sätta fingret på det men känns det inte som lite i överkant? Dyrt eller vad säger ni? Han prata om 30 min jobb per fälg.

Bifogat

• S5031626.jpg
    S5031626.jpg
    240.4 KB · Visningar: 282
  • S5031634.jpg
    S5031634.jpg
    247.8 KB · Visningar: 227
  • S5031644.jpg
    S5031644.jpg
    242.5 KB · Visningar: 243
  • S5031653.jpg
    S5031653.jpg
    242 KB · Visningar: 244

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Uppdatering!

Folk å även jag verkar ha en förkärlek för bilder :)
SÅÅÅ tänkte jag slänger upp några på fredagens framsteg. Egentligen bara skit å meck, men ändå.

Svängde även förbi den lokala "mek å fix" förmågan ute hos min far. (Lill-Orsa i Vällingby.) Han ville ha ca 300kr per fälg för däck montering samt balansering. Jag har svårt att sätta fingret på det men känns det inte som lite i överkant? Dyrt eller vad säger ni? Han prata om 30 min jobb per fälg.

30min per fälg?!!
Jag hand kränger båda på mindre än 20 min.
Killen vet definitivt vad han snackar om, problemet är att han försöker lura dig. Du får det gjort för 300kr med kvitto på riktig verkstad, snabbare än 30min per fälg.....

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Hoj
30min per fälg?!!
Jag hand kränger båda på mindre än 20 min.
Killen vet definitivt vad han snackar om, problemet är att han försöker lura dig. Du får det gjort för 300kr med kvitto på riktig verkstad, snabbare än 30min per fälg.....

Synd att inte du finns i Stockholm då =)
Ringde runt lite i kvarteren och fick tag på en herre som kunde ta på sig jobbet för en 350 pix. Så då känns det betydigt bättre.

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Hoj
Då var man skitig om händerna igen. För handskar är väll bara för kvinnor å barn? :D
Dagen mål var att få lös ramen och börja planera inför pulverlackering.
Check!

Bifogat

• DSC01390.jpg
    DSC01390.jpg
    243.3 KB · Visningar: 275
  • DSC01395.jpg
    DSC01395.jpg
    246.8 KB · Visningar: 251
  • DSC01397.jpg
    DSC01397.jpg
    242.4 KB · Visningar: 228
  • DSC01407.jpg
    DSC01407.jpg
    237.4 KB · Visningar: 241
Last edited:

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Hoj
Uppdatering

Tidigare i veckan slängde jag in min fälgar hos Thomas på MC Bolaget, då jag hade problem med hjullagerna. Ett dygn senare fixat. Klockrent!
Dock behöver nu nya hjullager inhandlas, någon som kan tipsa om något bra ställe???

Så nu är allt klart inför pulver. Och JA Weird Performance it is!
(Dock har karln fått för sig något om att "ha semester" så kan ta lite längre tid) :tråkad

I Fredags svängde jag förbi Pucken på jobbet, lämnade en skadad Bellypan och en Ducce Sadel. Riktigt trevligt å stå å surra lite, nästa gång blir det kaffe!. (Men fan vad karln har det dammigt på jobbet.) :D
Men bokad för att göra lackeringsjobbet på mina kåpor är han. Sweet!

Passade även på att hämta upp mitt paket ifrån posten på vägen hem.
Meraaaaaaa vinyl, denna gången svart och självklart 3M.
Provade att gå loss på ett gaffelben. Här är resultatet, vad tycks? Själv är jag riktigt nöjd. :tummenupp

Bifogat

• DSC01442.jpg
    DSC01442.jpg
    247.3 KB · Visningar: 238
  • DSC01451.jpg
    DSC01451.jpg
    254.2 KB · Visningar: 248
  • DSC01491.jpg
    DSC01491.jpg
    253.3 KB · Visningar: 221
  • DSC01490.jpg
    DSC01490.jpg
    239.8 KB · Visningar: 303
  • DSC01499.jpg
    DSC01499.jpg
    250.4 KB · Visningar: 281
  • DSC01502.jpg
    DSC01502.jpg
    254.1 KB · Visningar: 288
  • DSC01510.jpg
    DSC01510.jpg
    236.8 KB · Visningar: 354
  • DSC01514.jpg
    DSC01514.jpg
    235.4 KB · Visningar: 391
Last edited:

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Han ville ha ca 300kr per fälg för däck montering samt balansering. Jag har svårt att sätta fingret på det men känns det inte som lite i överkant? Dyrt eller vad säger ni? Han prata om 30 min jobb per fälg.
Jag har en lokal snubbe som tar en hundring per fälg. Sen är det ju lite si och så med när när han gör jobbet och om man får tag på han.
Har hört om andra här runtomkring Hbg som tar betydligt mer, upptill 400 per fälg som mest.

Ser ju skitbra ut med vinylen på gaffelbenet. :tummenupp
Var shoppar du den?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Passade även på att hämta upp mitt paket ifrån posten på vägen hem.
Meraaaaaaa vinyl, denna gången svart och självklart 3M.
Provade att gå loss på ett gaffelben. Här är resultatet, vad tycks? Själv är jag riktigt nöjd. :tummenupp

Ser grymt ut med svart vinyl, men tänk på att ta det lugnt när du monterar dem igen. Kan tänka mig att risken är stor för repskador när du trär benen genom kronan. Kolla efter vassa kanter och ge dem en liten slipning innan du monterar.

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Hoj
Vad tycker Emelie om att du gör detta i köket med hennes hårtork? :D
Blev ju riktigt fränt också!

Sherlock Holmes släng dig i vägen Jonas has got his game face on.
1: Regeringen är ju så :kär i mig så jag kommer undan med det mesta.
2: Jag leker med MC grejer å hon lagar mat... aaa?? :D

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Hoj
Ser ju skitbra ut med vinylen på gaffelbenet. :tummenupp
Var shoppar du den?

Ja det med vinylen på gaffelbenen var ju klockrent!
Hur gör du där dem möts?
Var handla?

Tackar tackar. I stortsätt är alla mina senaste vinyl inköp gjorda via Carbodydesign UK. Bra produkter till ockej pris å alltid snabb lev.
http://stores.ebay.com/carbodydesigneu

Ser grymt ut med svart vinyl, men tänk på att ta det lugnt när du monterar dem igen. Kan tänka mig att risken är stor för repskador när du trär benen genom kronan. Kolla efter vassa kanter och ge dem en liten slipning innan du monterar.

Va fan i mig ett ganska bra tips, vinylen är inte super stark men tänkte jag skulle ge den en chans iaf.

Får benen plats i gaffel efter vinylen ?
Den bygger ju på lite grann runt hela. Fast Ducati kanske har lite mer justermån där.

Säg nu inte så nu, jag har ju SÅ höga förväntningar på denna vinyl å lyckan över att slippa montera ner och skicka på lack. Men skiter det sig så lovar jag att du blir det sista som kommer få veta det!!! :D

Gällande monteringen så lätt jag skarven överlappa ca 5-7mm som är tänk att hamna på "baksidan" av gaffeln.

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Säg nu inte så nu, jag har ju SÅ höga förväntningar på denna vinyl å lyckan över att slippa montera ner och skicka på lack. Men skiter det sig så lovar jag att du blir det sista som kommer få veta det!!! :D

Gällande monteringen så lätt jag skarven överlappa ca 5-7mm som är tänk att hamna på "baksidan" av gaffeln.

Worst-case-scenario så får du skära bort vinylen lite snyggt precis där gaffeln greppar benen. Inte värre än så.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ni e ju som två Italienska fotbollslirare, bara filmar....:D

Ser bra ut, kanske tillverka ett par små kilar som du sätter mellan skruvarna på gaffeln som tvingar isär öppningen en aning till.
Fan vet jag, kan funka !

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Vill inte sänka dina förhoppningar men skulle nog plocka isär gaffeln och eloxera dem svarta. Håller nog bättre och bygger ju inte nämnvärt! Mina två cent. Kul projekt dock, guld o svart e nice kombo!=)

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Hoj
Vill inte sänka dina förhoppningar men skulle nog plocka isär gaffeln och eloxera dem svarta. Håller nog bättre och bygger ju inte nämnvärt! Mina två cent. Kul projekt dock, guld o svart e nice kombo!=)

Troligen vet jag hur det kommer sluta, men var ett projekt som jag tyckte jag lite snyggt kunde skjuta på. :rolleyes: Men vi får väll se vad som händer sen när snön ligger ute å dom små rösterna i huvudet hörs mer å mer. Ska du verkligen inte göra det där ordentligt....

Ps: Såg ditt HD projekt, riktigt imponerande!!!. Ds:

Ser najs ut!
Blir det några åtgärder på motorsidan? 600:an är ju lite trött tyvärr..
Här en länk till en kille som testat lite.
http://bikeboy.org/performance.html#2v

Tackar tackar, blir nog dock mycket roligare när det kommer lite ny färg på sakerna.
Hum funderat lite på det, som första hoj så tänkte jag iaf ge den en säsong å se vad jag tycker. Så just nu är det mer "utsidan" som får lite uppmärksamhet. Motorn ska iof troligen iväg på lackering.. så åter igen... Enkla stall tips?

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ställ in kammarna (kräver att du läser på) och öppna luftboxen (dremla upp hålet i locket, ger bättre inflöde).. Det ger lite mer puff och skönare insugsljud.
600:an är lite anemisk, men fördelen är att om du får till allt är det busenkelt att hänga i en större spis om det skulle viljas.
Hur man ska kapa locket
http://www.ducatimonster.org/forums/tech/200304-airbox.html
32d1adbb.jpg

Finns lite kul här beroende på hur mycket du fixar. Även alternativet "pod" filter om du vill skippa luftbox helt.
http://www.ducatisuite.com/

Inspiration
http://www.duc.bz/Monster_outrageous_monsters_gallery.htm

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...