Ducati Monster 600

Duke

SDK Socio #2611
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Slö DuCaTi Monster 620 med kortad röv.
Re: Re: Inte så jättedyrt

greven skrev:
Jag har fortfarande inte sett till några pengar :rolleyes: :D

Formuleringen borde vara:
Det kostar 2200 per 500:e mil om inte Greven gör servicen gratis.
Kan inte du serva min Ducce också!

Håller med att 620 inte har allt för mycket effekt, det är dock en mycket bra maskin att lära sig köra på då den har ett bergstadigt chassi samt riktigt bra bromsar. Sen att den låter fint gör inget.

Vill man ha mer effekt finns det Monster upp till 113hk att välja på.

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Sambon har en sån och jag kan bara säga att det är en jä***gt kul hoj, dock, som flera redan sagt inget under av effekt. Men det räcker ganska bra ändå. Köp till den lilla toppkåpan som finns och den blir klart bättre på landsvägskörning i lite högre hastigheter.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Instämmer mer föregående talare

Desmodue motorena är mycket slitstarka och har lägre servicekostnad är 748-9xx varianten som åker omkring med dubbelt antal ventiler.

Det som oftast kostar lappar är ventiljustering samt kamremsbyte. Är man hyfsat duktig och klarar att byta olja och filter själv kommer man ner på bra priser.

Ventiljustering skall göras var 1000:e mil och kamremsbyte var 2000:e mil eller vartannat år.

Försäkring på en Monster 600 är billigare (KLART billigare) än motsvarande rad4 600cc hojar. Kolla med susab, de har mycket humana priser på monster försäkringar. Även IF brukar vara frikostiga.

600:an ligger billigare i pris nu, eftersom att monster 620 kommit, den ger nästan lika mycket kraft som en monster 750 och är ett mycket bra köp, speciellt Sie monster 620, med dubbla skivor fram och lite kolfiber godis.

Monster 750 är den kallaste av monstrarna på beg. marknaden. Anledningen vet ingen. Det är en kanon motor (samma sm i SS750), bra bromsar, samma chassi och bra fjädring. Men planerar man på att behålla monstret ett tag är det ett mycket bra köp.

Annars skulle jag satsa på ett Monster 900 som är heta på beg marknaden, lika dyra att serva och marginellt dyrare i försäkring. Hojen är dessutom sällsynt trevlig på alla typer av vägar.

Alternativ från japan och England finns. Speciellt SV 650 och Speed Four är bra alternativ till ett monster, båda mycket trevliga bekantskaper. Jag htar inte upp Rad4 hojar då jag aldrig haft någon, så jag vet inte så mycket om dem. Enda bekantskapen jag haft var med en R1 från -01. Fin hoj med mycket pulver.

Tokig

Dricker filmjölk ur paket
Gick med
21 May 2003
Hoj
Ingen hoj numer
Re: Inte så jättedyrt

Duke skrev:
Jag har en 620S och för den kostar servicen:
100 mila 2200:-
1000 mila ca 3000:-
2000 mila ca 4000 :-

Jag fick betala 2200 var 500:e mil på min Duke så det är rena rean att äga en Ducce.

Whuttt!!??? Var serva du din hoj?? Jag betala 1200 spänn för 100 mila servicen på Halmstad Gustav i (surprise) Halmstad!!

MIn försäkring kostar för övrigt 3900kr tom i höst då jag fyller gubbe, då den går ner till knappt halva... :rolleyes:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
snobben skrev:
så kanske de var!
dyr service och inte dyr föräkring :confused:
spela roll! cool hoj ändå! :slicka

det är inte dyrare än andra servicar.min polare lämnade in sin 996 biscaya och den pulade dom med en hel dag 4000 spänn typ.ställde ventiler och sånt.däremot är reservdelarna dyrare än de flesta.

Jerk Off

Jag skrapar rutorna (bil)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900ss
r1666 skrev:
däremot är reservdelarna dyrare än de flesta.

DET^^^^ kan jag inte hålla med om! Jag har inte varit med om någon detalj (ännu) som jag har tyckt varit dyr! Har du några exempel!? :confused:

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!