Ducati monster 695 eller S2R 800

Gurra72

Überknuller
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Ducati monster S2R -07, Kawa Versys -08
Mitt första inlägg. Är ägare av Kawasaki MeanStreak. Jäkla schysst custom, men nu ska det bytas. Vill ha lite roligare. Håller fast vid vtwin. Har en 695 på gång, med sportdämpare på. Var väldigt rolig och lät bra. Är det nån som har kläm på skillnaden körmässigt mot en S2R 800? Skulle kunna tänka mig något mer klös än 695 även om det skulle räcka. Är inte nån fartfantast, utan gillar motorcyklar med karaktär och roliga på kurviga vägar så mer än 800 är nog inte aktuellt..inte nu iaf.

Servicemässigt...pris på bägge? Finns några 2005 och 2007 S2R-cyklar ute. Är det samma kostnad? Vill ha ett bekymmerslöst ägande. Byter mer än gärna olja och filter och sånt, men resten får nån annan ta hand om.

Tacksam för svar inom kort. Måste köpa :p

sportbike

Guest
Regga dig på Svenska Ducatiklubben,där finns alla svar.
(om du inte får dom här)

Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Ducati har utökat serviceintervallen på alla deras modeller till 1200 mil istället för som tidigare 1000 mil. Jag har för mig att det var 2007 de bytte men jag är inte säker. Kan vara värt att kolla upp?

Bilsport o Mc brukar ha billiga försäkringar för duccar, fast det visste du kanske redan?

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Jag har provat båda och kände stor skillnad. S2R 800 har mer oomph och karaktär i mitt tycke. Prova båda och se vilken du gillar bäst. 695an är mer hornet 600 medan S2R är mer superduke.
EDIT: Läs om, läs rätt... Det var den nya 696an jag provade, så jag har inte provat 695.

Last edited:

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
800 har mer vrid och bredare register, 695 vill ha mer varv.

695 har den gamla klassiska monsterdesignen medan S2R är lite tuffare med bl.a. enkelsving.

Tycke ock smak, men personligen skulle jag utan tvekan välja S2R 800. Dels för designen och dels för att motorkaraktären passar mig bättre.

Gurra72

Überknuller
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Regga dig på Svenska Ducatiklubben,där finns alla svar.
(om du inte får dom här)

Glöm det. Forumet stängt för inbördes beundran.

Tack Skorpionen. 800=lite snyggare-lite dyrare. Karaktär är det viktigaste för mig.
Nån mer som kört och tycker likadant som Skorpionen?

Service är viktigt! Kan ta mig till Ava, men älskar inte riktigt det stället. Finns det andra som kan Ducati söder om stan (bor 10 mil ifrån) till rimlig peng? Har varit på ProStreet i Tullinge förut och de var proffsiga med min Kawa.

Vad kostar servicen på en 695? Vad kostar servicen på S2R 800 2005 respektive 2007 modellerna?

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Glöm det. Forumet stängt för inbördes beundran.
QUOTE]

Gå med i svenska ducatiklubben så kan du vara med på forumet och får dessutom en mycket bra klubbtidning, utöver allt annat som händer i klubben.

Det vanliga om man går med på hösten är väl att man får hösten på köpet när man löser medlemsavgift för året därpå, har bestämt för mig att det var så när jag gick med. Oavsett så är medlemsavgiften låg, så det är ingen hemmansaffär. Oavsett om du väljer S2R800, 695, 696, S4Rs eller vad som helst så ska du så klart vara med i klubben. Det är värdefullt jag lovar, särskilt när man just börjar med märket.

Gurra72

Überknuller
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Ok. Det är så det funkar :)

Det såg jag inte nånstans. Ja då ska jag kanske försöka gå med. Men det tar väl ett tag och jag vill ha en nu...*slick*

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Om man ids engagera sig i det så hittas S2R 800 i bra skick från 50-55.000(+ c:a 5.000 för resa och registrering) i Tyskland. De är helfordonsgodkända inom EU, vilket innebär att under förutsättning att hojen är i originalskick så det är bara att registrera in.

Exempel:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...5000&customerIdsAsString=&lang=de&tabNumber=1

Oftast har dock tyskarna bara originalljuddämpare eftersom die polizei är benhårda på det..

Last edited:

Gurra72

Überknuller
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Om man ids engagera sig i det så hittas S2R 800 i bra skick från 50-55.000(+ c:a 5.000 för resa och registrering) i Tyskland. De är helfordonsgodkända inom EU, vilket innebär att under förutsättning att hojen är i originalskick så det är bara att registrera in.

Exempel:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...5000&customerIdsAsString=&lang=de&tabNumber=1

Oftast har dock tyskarna bara originalljuddämpare eftersom die polizei är benhårda på det..
Inte helt dum ide. Men man måste lägga på ljuddämpare på priset. Då skiljer det inte mycket mot en Sv såld kanske max 5k eller 10k.

Nu är det så jävla roligt så nån snodde mitt körkort på Birka Paradise båten i helgen så måste beställa ett nytt och polisanmäla. Svårt köpa ny båge utan körkort....Tar en vecka eller två :(

Det blir nog en S2R 800

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...