Ducati monster clip-on styre...bra eller kass?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Funderar starkt på att köpa ett clip-on styre och sätta på det på mitt monster innan våren kommer.

Men vad borde jag köpa?

Ducati orginal clip-on för 2500:-? (tydligen samma som raisers till 748) ser ut ungefär såhär:
lsloffset.jpg




Eller ska jag köpa ett par clip-on i den låga varianten av mitonga för 1500:-
Ser ut såhär:
lslstyre.jpg


Nån som testat något av det eller har tips på varför jag bör köpa höga varianten eller de låga. -Eller borde jag köpa nåt helt annat clip-on styre?
Eller inget alls kanske? Hur är det att köra med det....
Och glöm itne nämna om ni kört med låg eller hög variant. tacksam för svar!
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
de lägre är koolare... café-stuk.
men kanske lite jobbigare i stan/låg fart för axlarna.

Vill du ha riktigt caféstuk välj de lägre och gärna tillbaka
tillbakaflyttade fotpinnar oxo:
motostrano_1773_22625293
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Kapa dom långa om du vill ha korta, det är svårare att få dom korta att bli längre om du ångrar dig.. Och sen tjänar du ju 1000kr...

Eller är det kanske lite för meckigt?
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
K-Micke skrev:
På Monstret måste du nog komplettera med tillbakaflyttade fotpinnar också för att få till en bra körställning (och bättre markfrigång).

Var hittar jag prisvärda flyttbara fotpinnar som passar monster då?
Har förresten skitsvårt att hitta roliga tilbehör som inte kommer från ducati till hojen. Finns det ingen sida på nätet som har ducati-tillbehör?
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
K-Micke skrev:
Det finns säkert flera monsterägare på forumet som kan tipsa om fotpinnar.
Och det finns många firmor som har gott om Duccetillbehör, i tyskland, italien, england å USA. Det är bara att söka.

Hmm jag har Ducatis clip ons på min och dom rockar hårt!
satte på dom över kronan förra året och det var riktigt skönt att åka med i stan och på bana!
Nu iår så åker dom ner under styrkronan så det blir ännu lägre!
Man får ju lite mer möjligheter med risers ju!
sånna llåga kan bli lite väl låga om man sätter dom under!
Sen fotpinnar så ska du hålla kontakten med mig då jag ska göra egna lite coola fotpinnar!
Ska cnc fräsa dom på ngn bra firma, håller just nu och kollar på ngn som e bra och "billig".
Det kommer behövas en separat bromspump ala 74*-9** och direkt växelförare!
jag vägrarar att betala 5000kr för ett par fotpinnar!

ciao
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Då måste jag alltså beställa grejer från usa och så för att hitta nåt riktigt?
det suger. Tack för alla svar!
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
yonsson skrev:
Då måste jag alltså beställa grejer från usa och så för att hitta nåt riktigt?
det suger. Tack för alla svar!

köp ducatis clip ons...... :yoparty
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
yonsson skrev:
Då måste jag alltså beställa grejer från usa och så för att hitta nåt riktigt?
det suger. Tack för alla svar!

Mycket av grejerna görs i Tyskland och Italien så de finns
i Europa om du söker lite.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Bestälde LSL-styret... Komer i början av februari. ska bli gött
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Check this shit out!
Påsatt och allt. Fint säger jag :)
Det återstå att se hur den blir att köra.
:rock

attachment.php


attachment.php
 

Bifogat

  • lsl-styre2.jpg
    lsl-styre2.jpg
    87.5 KB · Visningar: 2,768
  • nice2.jpg
    nice2.jpg
    80.9 KB · Visningar: 2,034

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
kiko skrev:
No problemo...

Tänkte bara tillägga att vinkeln på styret måste bli ganska extrem eftersom instrumenteringen tar så stor plats. Om det blir jobbigt att köra så ska jag flytta fram instru... lite med hjälp av en förlängningsbricka.

Dessutom blir gasvajern lite mosad så gasen vill inte gå tillbaka riktigt så fort som jag vill att den ska. Ska nog fixa detta genom att byta till en lite kortare gasvajer.

Ett litet självklart tips:
styret kommer att gå in i tanken vid full sväng. Men ingen panik!
Det e lätt att fixa. Kolla var gaffeln tar i i ramen när du svänger fullt.
Där sitter en liten justerbar "sväng-stop" för att reglera hur stort styrutslag man ska kunna göra. 1: Skruva bort den. 2: reglera den efter det nya styret så styret inte går i tanken vid max-sväng 3: Sätt tillbaka den.

Det tackar vi för ducati! förutseende på hög nivå.
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kan nu intyga efter första rundan på 7 mil att den e go som fan att köra med clip-on. Visst det är väldigt framåtlutat jämfört med innan och vinkeln på benen blir ganska skarp. Men jag gillade det.

Edit: En bild eller två till kanske skulle passa in här.
 

Bifogat

  • lsl1.jpg
    lsl1.jpg
    55.6 KB · Visningar: 248
  • lsl2.jpg
    lsl2.jpg
    53.1 KB · Visningar: 273
  • lsl3.jpg
    lsl3.jpg
    68.7 KB · Visningar: 273
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top