Ducati Monster - Gör skäl för sitt namn?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Hör av dig i slutet av sommaren om du vill köpa min =)
Den går möe bättre än orginal oxå. Sista modellen med förknasare (2000)
 

s4

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph daytona 675, Yamaha 426
CornelisX skrev:
2158782
Ang. Speed Four, denna är inte speciellt kul enligt min uppfattning, tycker man sitter lite illa, och att den var lite ojämn att köra, kändes inte bra...där skall man verkligen skaffa triplen enligt folk som kan triumph.

Vet inte vem du har pratat med "som kan triumph" men det är inte den uppfattningen mina kontakter på Triumph Sweden har i alla fall.
Att S4 inte skulle vara kul jämfört med ett monster 600-900 är bara idioti. Förvisso kan man gilla v-twin eller fyra och så vidare, smaken är olika. Men om du jämför trötta monster med S4 så får nog Ducatin stryk på allt, utom kanske att blidka de som vill ha en 999 eller liknande men inte kan uppnå detta av olika anledningar, oftast ekonomiska. Jag gillar ducati skarpt och kan tänka mig en när jag har sålt min S4 men inte ett monster.

Hoppas att man inte trampade någon på tårna.
 

CornelisX

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati Monster
Vet inte vem du har pratat med "som kan triumph" men det är inte den uppfattningen mina kontakter på Triumph Sweden har i alla fall.

Hehe...jo, den jag pratat med var en servicekille vid norra stationsgatan som rekommenderade triplen istället...han har väl bara meckat dem i "100 år" så han vet nog inte vad folk tycker eller har egna åsikter om den (ironi). Själv provkörde jag en four som var från 03 eller liknande, killen skulle ha 35 000 sek (otroligt billigt - den var i fint skíck) i höstas, men den var helt enkelt inte skön att köra, ojämn...som sagt så blev jag indirekt avrådd att köpa modellen för att den inte var bra...den var "ok".

Smaken är som baken, så vissa gillar väl den, andra inte helt enkelt...

Angående priset på 35K, lycka till att hitta en 02:a 620...marknaden brukar ju bestämma sånt...och jag har då aldrig sett ett sånt pris.
 

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Älmhult
Hoj
R6 Lego edition
Jag som är 1.90 lång har ingan problem att "platsa på hojen"?

Ett alternativ kanske kan vara 750/900SS. Jag är några streck över 1.90 och har inga problem att få plats på den.
Kanske inta samma råa utseende, men försäkringen är billig, servicekostnaden är ca: den samma som för monster men något högre än de flesta japsarna.

Köp inte någon av budgetmodellerna som bara har en bromsskiva fram, det räcker INTE till.
Hoppas du hitta något som passar dig.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Barbone skrev:
2162923 Vilka j*vla fantasi priser !!! :rofl
En 620 från 02 ska du inte betala mer än 35´ för MAX
ALLA bilar/mc halverar sitt värde på tre år.


:7peta
Dags att vakna snart?

Hojar halverar inte sitt värde på 3 år. Även om det finns bilar som gör det, så finns det ingen koppling mellan ett nyttofordon och en hobby.

Skick, mil, tillgång/efterfrågan etc etc bestämmer pris på en hoj. Årtalet är av mindre värde.

Visa gärna en okrockad DUCATI 620 -02 i bra skick för 35k så kommer jag och köper den kontant i morgon. ;)
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Barbone skrev:
2162923 Vilka j*vla fantasi priser !!! :rofl
En 620 från 02 ska du inte betala mer än 35´ för MAX
ALLA bilar/mc halverar sitt värde på tre år.

Det var kul för min mor och far fick 95' kr för sin Peugeot 307 -02 nu för bara ett par månader sen. Den kostade 125' kr ny och med din logik borde den sålts för mindre än 60' kr nu då. Ja, vilket överpris de sålde den för... :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top