Ducati monster hjälp

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Tjena tjena.

Tänkte kränga min stora kärlek och köpa mig en ducati 900 monster.
Vad ska man se upp med när det gäller denna mc? finns det några kända fel på vissa årsmodeller mm

Eller ska man köpa en monster 1000?

Sen om någon har en länk (eller kan) vad det är för skillnad på hojarna när det står en betäckning efter ex sport...
tacksam för hjälp..

Ps har du en monster och svarar så skriv lite om vad du betalar för försäkring/bolag :tummenupp Ds
 
Börja med att söka runt här på forumet, finns femtielva trådar om monster i olika modeller.
sen: www.ducati.com där kan du åtminstone jämföra de olika nya modellerna..

Lycka till så länge!
 
har själv skrivit en recenssion på monster 600 på bike.se
Finns på 900 där oxå.
 
Om du har råd köp en 1000 kubikare. Bra ös i en sådan. Om inte så får det iaf vara en 900ie, alltså en med insprutning :)
 
Beroende på Budget så kan ju valet variera en del.
Jag skulle dock rekommendera största möjliga motor! :)
Helt enkelt därför att 1000ds-motorn rockar jämfört med de andra.
900 funkar också helt ok, men känns blek i jämförelse med 1000.

De mindre (600, 620, 750 o 800) tror jag du kommer att tröttna på rätt så fort och vilja ha mer. Det gjorde i alla fall jag med min försa ducce(600).
Men sedan beror det förstås på vad du ska ha hojen till också, samt som sagt vilken budget du har.

Monster är relativt lättsålda, så "risken" med att köpa en är relativt liten. Tröttnar du så är det bara å sälja...

Lycka till.

/PG
 
PeGe skrev:
Beroende på Budget så kan ju valet variera en del.
Jag skulle dock rekommendera största möjliga motor! :)
Helt enkelt därför att 1000ds-motorn rockar jämfört med de andra.
900 funkar också helt ok, men känns blek i jämförelse med 1000.

De mindre (600, 620, 750 o 800) tror jag du kommer att tröttna på rätt så fort och vilja ha mer. Det gjorde i alla fall jag med min försa ducce(600).
Men sedan beror det förstås på vad du ska ha hojen till också, samt som sagt vilken budget du har.

Monster är relativt lättsålda, så "risken" med att köpa en är relativt liten. Tröttnar du så är det bara å sälja...

Lycka till.

/PG


Lättsålda? knappast....
 
Chronic skrev:
Lättsålda? knappast....
Dom e väl lättsålda om man sätter rätt pris som allt annat!
Och behåller sitt värde ganska bra. I alla fall till skillnad mot japanarna
 
yonsson skrev:
Dom e väl lättsålda om man sätter rätt pris som allt annat!
Och behåller sitt värde ganska bra. I alla fall till skillnad mot japanarna


Billigast i Sverige, hjälper inte..
 
Ang det med att Monster är lätt såld eller inte kan jag bara säga såhär:

När jag satte ut min på annons med ett för tiden bra pris, inte för mycket och inte för lite. Blev jag mer eller mindre ner ringd (iaf om man jämnför hur det har varit med andra hojar jag har försökt sälja). Var väll 6-8 st pers som ringde under loppet av ca 1,5 månad. Var själv inte så sugen på att sälja hojen så jag var nog ganska så snorkigt mot dom som ville köpa. När dom ville pruta sa jag saker som att en Ducce prutar man inte på osv :D La tom på i örat på en kille som frågade en gång till. Han ringde upp igen och bad om ursäkt :tungan Slutade med att två killar var jätte intresserade. Sa till dom att det var först till kvarn som gällde. Så en av dom kom nästan mitt i natten. Tror att det var ungefär samma tid på året som nu och han skulle köra hem till Jönköpin (tror jag det var) från Göteborg. Så om det fortfarande är lika poppis med monster så lär det nog inte vara problem att sälja om man skulle vilja det. Ångrar lite att jag sålde min :( Här är en bild på den :kär
 

Bifogat

  • MVC-002F.JPG
    MVC-002F.JPG
    126.6 KB · Visningar: 150
Har ett monster, och försäkringsfrågan kan jag svara på. Betalar ca 1400:- helf/halvår, men då är hon (monstret) en 600. De större går nog lös på mer, hur mycket vet jag inte...
Var allt jag hade att komma med :rolleyes:
 
PeGe skrev:
Beroende på Budget så kan ju valet variera en del.
Jag skulle dock rekommendera största möjliga motor! :)
Helt enkelt därför att 1000ds-motorn rockar jämfört med de andra.
900 funkar också helt ok, men känns blek i jämförelse med 1000.



/PG


tänkte lägga från 40-80 000 på hojen :)
Men jag vill ha så billig försäkring som möjligt.. orkar inte med en klass 7 till :(

tyska marknaden hade många fina med bra pris
Hur mycket skiljer det på 900 och 1000 i effect?
 
Hallåj...

Jag var å körde monstrar i alla dess slag hos ducatistockholm i somras och det jag kom fram till var att den enda som egentligen var värt prislappen var deras Monster st4 eller vad den hette. 140 hp och ett grymt skjut i bottenvarven. 600:an var rent av mesig. skulle lika gärna kunnat setat på en cb 600 :hihi

Jaja, diggar du den råa stajlen och ljudet får du mer för kulorna från en streetfighter-TL1000r.

Skulle jag ha kört efter att ha testat alla men den monstern jag nämnde va iof jävligt rolig att köra. Diggar dessutom deras hydrauliska torrkoppling. Låter jävligt sjysst.
 
Chronic skrev:
Billigast i Sverige, hjälper inte..

Är nog din annons jag sett ett antal gånger....personligen tror jag det är 2-1 pipan som gör det. :hihi :zpy


köpte mig precis i förrgår ett monster. en 900, 98:a (49 kw i pappret som ursprungseffekt.) får ge ca 850/månad halvförs och typ 300/ avställd månad hos folksam. If som var näst billigast ville ha ca 1300/mån resp 100/ avställd.
Tilläggas kan väl att jag är 22 år bor i centrala gbg och tog mc-kortet i våras. (B sedan 4,5 år. spelar tydligen roll hos if i alla fall.)

Vad jag hört runt det här med vad man skall se upp med, så är det väl elen i första hand? laddregulator? generator? etc. när jag letat runt blev jag varnad just för laddregulatorn som gärna vill ge upp på äldre modeller (innan jänkarna gick in och styrde upp, när nu det var....98, 99 nått sånt). En ny springer loss på 2 papp. annars vet jag inte vad man skall säga, har ju precis själv satt mig in i ducativärlden. folk säger att modellerna från 00? och fram med insprut skall vara bättre. sedan om det bara gäller hur pigga är eller om det förändrar driftsäkerhet, startgladhet etc, vet jag inte?

Har ingen aning om hur nyare hojar är (800:an tänker jag väl främst på) men annars skulle jag också råda dig att inte gå under 900.


Och till sist: förälska dig inte i darken. visst, mattsvart är en ganska cool färg men den är även bantad på "utrustningen"


lycka till!
 
bagerah skrev:
Är nog din annons jag sett ett antal gånger....personligen tror jag det är 2-1 pipan som gör det. :hihi :zpy


köpte mig precis i förrgår ett monster. en 900, 98:a (49 kw i pappret som ursprungseffekt.) får ge ca 850/månad halvförs och typ 300/ avställd månad hos folksam. If som var näst billigast ville ha ca 1300/mån resp 100/ avställd.
Tilläggas kan väl att jag är 22 år bor i centrala gbg och tog mc-kortet i våras. (B sedan 4,5 år. spelar tydligen roll hos if i alla fall.)

Vad jag hört runt det här med vad man skall se upp med, så är det väl elen i första hand? laddregulator? generator? etc. när jag letat runt blev jag varnad just för laddregulatorn som gärna vill ge upp på äldre modeller (innan jänkarna gick in och styrde upp, när nu det var....98, 99 nått sånt). En ny springer loss på 2 papp. annars vet jag inte vad man skall säga, har ju precis själv satt mig in i ducativärlden. folk säger att modellerna från 00? och fram med insprut skall vara bättre. sedan om det bara gäller hur pigga är eller om det förändrar driftsäkerhet, startgladhet etc, vet jag inte?

Har ingen aning om hur nyare hojar är (800:an tänker jag väl främst på) men annars skulle jag också råda dig att inte gå under 900.


Och till sist: förälska dig inte i darken. visst, mattsvart är en ganska cool färg men den är även bantad på "utrustningen"


lycka till!
Så sant, darken blir lite tråkig i längden. Skall man köra lite mer avancerat så hänger inte fjädringen med! Sedan om man kan välja så är det definetivt efter 00- man skall handla. STOR skillnad mellan -99 och 00-!!
 
stony skrev:
tänkte lägga från 40-80 000 på hojen :)
Men jag vill ha så billig försäkring som möjligt.. orkar inte med en klass 7 till :(

tyska marknaden hade många fina med bra pris
Hur mycket skiljer det på 900 och 1000 i effect?


Köp min 900-96 för Sveriges lägsta pris, PMá om du är intresserad.
 
om du vill ha en monster så finns det bara s4r
deta e mitt ex :huvet
ångrar att jag sålde henne finns tilsalu hos www.biscaya.com för 100000
e värd varenda krona 03a 500 mil
går som en skollad råtta :yoparty
 

Bifogat

  • TWJ802.jpg
    TWJ802.jpg
    55.5 KB · Visningar: 107
Titta på ett monster med 1000 motorn om du har råd. Skillnaden mellan 900 och 1000DS är stor. Speciellt mot slutet på varvräknaren. 900 motorn liksom tar slut, medan 1000 motorn behåller spänst o vrid hela vägen till varvregulatorn. Man blir förvånad när den hoppar i..

Undvik "Dark" modellerna om du aspirerar på bankörningar.. Fjädringskomponenter och sving skiljer sig mellan Dark och S modellerna, till S modellens fördel. Köper du en 900 så titta definitivt på en nyare med insprutning (Sie).

Populära mods är höga avgasrör, clipon, kapad bakdel och högre fotpinnar. Ju mer som finns, desto bättre. Orginal medföljer är värdelöst. Det kommer ju ändå aldrig att monteras tillbaka, med undantag av avgasrör vid besiktning...

mina 0.02$
 
amullo skrev:
Titta på ett monster med 1000 motorn om du har råd. Skillnaden mellan 900 och 1000DS är stor. Speciellt mot slutet på varvräknaren. 900 motorn liksom tar slut, medan 1000 motorn behåller spänst o vrid hela vägen till varvregulatorn. Man blir förvånad när den hoppar i..

Undvik "Dark" modellerna om du aspirerar på bankörningar.. Fjädringskomponenter och sving skiljer sig mellan Dark och S modellerna, till S modellens fördel. Köper du en 900 så titta definitivt på en nyare med insprutning (Sie).

Populära mods är höga avgasrör, clipon, kapad bakdel och högre fotpinnar. Ju mer som finns, desto bättre. Orginal medföljer är värdelöst. Det kommer ju ändå aldrig att monteras tillbaka, med undantag av avgasrör vid besiktning...

mina 0.02$

Nä bana blir det inte. har aldrig kört kommer nog aldrig köra där heller :hihi
så då borde det ju funka med även en "dark"

Ringde till if idag och kollade, runt 10 000 spänn för hel/halvår för en 900.
Tycker det låter JÄVLIGT mycket för en hoj som inte har så mycket pulver i motorn :va
trodde klass 5 hojar var billiga :(
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top