Ducati monster - Stunthoj

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Jag har letat runt lite efter krockade hojar (främst hojar med 1000 kubik och ett R) för att öva upp mina stuntkunskaper. Till slut hittar jag en annons i Estland där det säljs en ducati monster 600 till ett väldigt överkomligt pris, men ducati!!! Jag la först ned idén men kom sen på att kan Christian Pfeiffer så borde väl jag kunna stunta med ducati.

Men, nån som har erfarenhet av just ducati monster 600M, hur är det med vridet, bromsarna mm. Bra eller anus att stunta med? tål den lite hårdare behandling?

Lägger upp en bild på den också. Det känns inte helt rätt att misshandla den här skönheten, men den är mycket billigare än någon krockskadad jappe jag hittat.

Bifogat

• ducce.jpg
    ducce.jpg
    127.2 KB · Visningar: 268

barchetta

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
FYM 110cc Pitbike
Ingel skrev:
Jag har letat runt lite efter krockade hojar (främst hojar med 1000 kubik och ett R) för att öva upp mina stuntkunskaper. Till slut hittar jag en annons i Estland där det säljs en ducati monster 600 till ett väldigt överkomligt pris, men ducati!!! Jag la först ned idén men kom sen på att kan Christian Pfeiffer så borde väl jag kunna stunta med ducati.

Men, nån som har erfarenhet av just ducati monster 600M, hur är det med vridet, bromsarna mm. Bra eller anus att stunta med? tål den lite hårdare behandling?

Lägger upp en bild på den också. Det känns inte helt rätt att misshandla den här skönheten, men den är mycket billigare än någon krockskadad jappe jag hittat.

Jag tycker det känns som vansinne att misshandla en ducce över huvud taget. Köp godtyckligt nyare japs istället och skona det gula monstret :)

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
barchetta skrev:
Jag tycker det känns som vansinne att misshandla en ducce över huvud taget. Köp godtyckligt nyare japs istället och skona det gula monstret :)

Jo, det är det jag menar, första vurpan med den där hojen kommer väl kännas lite sisådär bra, men hjälp mig hitta en skadad hoj för 25000 (med rep-kostnader) så räddar du duccen

Valentino

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Ducati 1098S
Ingel skrev:
Jo, det är det jag menar, första vurpan med den där hojen kommer väl kännas lite sisådär bra, men hjälp mig hitta en skadad hoj för 25000 (med rep-kostnader) så räddar du duccen

Billigare än 25lapp... Stulen eller!?!

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Valentino skrev:
Billigare än 25lapp... Stulen eller!?!

Har inte riktigt koll på kursen, mellan 25 och 30 papp.

* Võimsus passis 40KW
* Äsja Saksast (Eesti registris veel arvel ei ole)
* Odomeetri näit 10.000 km.
* Garantiid ei ole!!!

första betyder väl att efekten ligger på runt 40 KW tror jag
andra betyder nått med tyskland, estniskt reg finns inte
tredje att den gått 10.000 km
fjärde att det inte finns nån garanti kort och gott

Ska be farsan som snackar bättre estniska än jag ta kontakt med han och höra lite mer

Men nu va det ju frågan om hojegenskaperna...

Last edited:

Valentino

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Ducati 1098S
Bra pris, men vill du ha en stunthoj skulle jag hellre köpt en cross... Mycket bus för pengarna och bara att spotta ut gruset och fortsätta att köra om man skulle råka välta pärlan... :tummenupp

barchetta

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
FYM 110cc Pitbike
Ingel skrev:
Har inte riktigt koll på kursen, mellan 25 och 30 papp.

* Võimsus passis 40KW
* Äsja Saksast (Eesti registris veel arvel ei ole)
* Odomeetri näit 10.000 km.
* Garantiid ei ole!!!

första betyder väl att efekten ligger på runt 40 KW tror jag
andra betyder nått med tyskland, estniskt reg finns inte
tredje att den gått 10.000 km
fjärde att det inte finns nån garanti kort och gott

Ska be farsan som snackar bättre estniska än jag ta kontakt med han och höra lite mer

Men nu va det ju frågan om hojegenskaperna...

Ok! Jag försöker rädda duccen då :) http://www.blocket.se/view/3243780.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
En gammal bandit blir kanon att stunta på! Den där ska dom ha 30 för, men det borde väl gå å pruta 5lapp kanske...

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Håller med föregående talare: Rädda duccen!! :Bugar

Finns bättre, lagom billiga hojar istället. Lycka till i jakten på stuntövningshojen!

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Valentino skrev:
Rädda Duccen....Död eller levande.... :)

Lite OT nu, men f*n vad jag hatade det där barnprogrammet "rädda joppe, död eller levande" :mad:antar att du syftade på det :) man blev ju tokig på ungen.. i en episod så lade han in joppe (gosedjuret) i en brevlåda och insåg att han inte kunde få ut joppe, då sen sprang han hem,bölade och sa till sin morsa att hon måste hjälpa honom att rädda joppe, sen kom den där grannen som var kär i ungens morsa och hjälpte till.. samma sak varje gång.. slut på OT :) men försök att hitta något annat än en ducce, snälla! :Bugar

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Inte för att jag tycker att en Monster 600 är något att spara på men det känns som slöseri med tid och ork.
En stunhoj ska väl ändå kunna fulmekas och hålla för lite stryck. Duccar stannar ju av sig själva utan att man misshandlar/missköter dom.
Kort sagt tror jag att det är ett felköp som stunthoj.
Jag kan inte stunta det minsta men att köra en M600 är en pest. Jag åker helldre buss.

barchetta

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
FYM 110cc Pitbike
~Settan~ skrev:
Håller med föregående talare: Rädda duccen!! :Bugar

Jag måste erkänna att jag fortfarande mår illa över en incident som hände med min gamla monster 750: Bakhjulade stående (med högerfoten på pasagerarpinnen) och lyckades få i friläge mellan 2an och 3an...resultatet blev att jag slog ner plötsligt, och höger knä slog en buckla i tanken..bucklan blev väldigt liten och syndes i princip inte om man inte viste om den. Men jag mådde dåligt och såg inget annat än bucklan när jag såg duccen. Sålde den våren därpå. Saknar den fortfarande...Men man var ung och oerfaren då... Nu vill jag ha en hypersport att åka bana med och gulla med i garaget. Stunta får jag göra med FYM:en :)

FreddaGädda

Guest
barchetta skrev:
Ok! Jag försöker rädda duccen då :) http://www.blocket.se/view/3243780.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
En gammal bandit blir kanon att stunta på! Den där ska dom ha 30 för, men det borde väl gå å pruta 5lapp kanske...

Nu ska inte jag komma och vifta med pekfingret för jag vet inte hur mycket duccen väger men banditen kvalar på 202 kilo torr. Dock har den nästan 25 hästar mer. Jag körde inte min bandit särskilt mycket eftersom jag är en körkortslös importör på 18 år men bakan gjorde den i alla fall lätt på ettan utan koppling eller ryck i styret. Duccen har också en grovt framåtlutad körställningen vilket banditen sätter emot med sin uppräta. Själv föredrar jag fyrcylindrigt så länge det inte är storkubik det handlar om, då funkar twin och V4. :hihi

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
JiMpA skrev:
Lite OT nu, men f*n vad jag hatade det där barnprogrammet "rädda joppe, död eller levande" :mad:antar att du syftade på det :) man blev ju tokig på ungen.. i en episod så lade han in joppe (gosedjuret) i en brevlåda och sen sprang ham hem och bölade och sa till sin morsa att hon måste hjälpa honom att rädda joppe, sen kom den där grannen som var kär i ungens morsa och hjälpte till.. samma sak varje gång.. slut på OT :) men försök att hitta något annat än en ducce, snälla! :Bugar

Håller med dej till 100%
Inte konstigt att dagens 25-30 års åldersgrupp har såna aggretioner.

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Mitt vackra monster har också en buckla i tanken. Men den var där när jag köpte henne men det var kärlek vid första ögonkastet så jag tog henne ändå. Tänkte försöka fixa den där bucklan så blir hon helt felfri min lilla italienska :tummenupp

Tillägg: det blev nåt fel med citatet... fattar inte varför så det får vara så.

Last edited:

Valentino

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Ducati 1098S
Victor skrev:
Inte för att jag tycker att en Monster 600 är något att spara på men det känns som slöseri med tid och ork.
En stunhoj ska väl ändå kunna fulmekas och hålla för lite stryck. Duccar stannar ju av sig själva utan att man misshandlar/missköter dom.
Kort sagt tror jag att det är ett felköp som stunthoj.
Jag kan inte stunta det minsta men att köra en M600 är en pest. Jag åker helldre buss.

Jag vet hur du känner... :( Jag var också avundsjuk innan jag köpte Ducati :fatta!

Men forsätt åka buss du... :hihi

Last edited:

P-E

Guest
Med tanke på att Christian Pfeiffer kör ett Monster så borde det vara en bra stunt hoj. Fast han var(är?) ju världsmästare så det kanske är han det beror på. :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024