DwD
Med lem
detta var nytt för mig, kanske gammalt för er http://www.ducatisuite.com/rearheight.html
hehe,satt just å sökte efter länken, behöver kolla om min koppling börjar bli dålig(den gnäller till lite när jag åker iväg på 1ans växel),men vet inte vad man skall kolla efter, hörde att man kunde rugga upp ytan på kopplingen med typ "sandpapper" för att den skall hålla ett tag till ?Edobbe skrev:Mkt bra sida, tack för det!!!
DwD skrev:hehe,satt just å sökte efter länken, behöver kolla om min koppling börjar bli dålig(den gnäller till lite när jag åker iväg på 1ans växel),men vet inte vad man skall kolla efter, hörde att man kunde rugga upp ytan på kopplingen med typ "sandpapper" för att den skall hålla ett tag till ?
Jaha, du såg den nu. Jag var ltie sent ute med mitt PM-tips där med andra ordEdobbe skrev:Mkt bra sida, tack för det!!!
amullo skrev:Nix, inte sandpapper.
Lamellerna är egentligen avsedda för oljekopplingar. Plockq isär och smörj lamellerna LÄTT med vitt lithium fett så funkar det under sommaren.
Känns fel, jag vet, men jag hade exakt samma problem med min hoj, det liksom skorrade i kopplingen när man var oförsiktig på ettan, men annars inget.
Gör så här
*Av med kopplingskåpa, skruva bort alla fjädrar (6 stycken), dra tryckplattan RAKT ut mot dig. Kopplingspistongen som går genom motorn följer med..
*Plocka ut lameller och stålskivor, var noga med vilket håll de sitter åt och vilket ordning. Speciellt viktigt med den innersta stålskivan och lamellen.
*Smörj varje lamelle med lite lithiumfett och plocka tillbaka i rätt ordning och med rätt sida innåt.
*Plocka tillbaka tryckplatta, fjädrar och kåpa.
*Provkör och njut.
Som sagt.. Jag gjorde denna procedur i helgen och det tar en timme och man blir skitig som f*n om händerna, men nu funkar det sommaren ut iallafall. Var försiktig med insex-skruvarna som håller fjädrarna. Går de runt måste man knacka av dem och byta centrum. Inte dyrt, men kräver mothåll och muttermaskin.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|