chiefwiggum
Ny medlem
Hejsan!
Jag har saxat följande text ur ett tidigare inlägg. Jag har samma problem med min Monster 600 -01. Är det nån som vet eller har en gissning vad det kan bero på?
Hojjen är inte servad på ett par år, så jag tänkte ta den till Ducati Stockholm för service. Vad tycket ni att jag ska satsa på? Förrutom Kamrem och Olja?Den har gått 1600 mil så jag vill inte göra stora 2000 mila servicen redan.
Mvh
/Mattias
saxad text:
På min Monster 1000 har jag alltid varit tvungen att använda choken till man uppnått arbetstemperatur för att inte den skall dö vid tomgång vilket är i sin ordning. Men nu till mitt problem som började dyka upp för ett tag sedan, den börjar kräva choken längre och längre, dvs kräver högre och högre temperatur. Det händer även att när jag kört länge i arbetstemperatur och kommer fram till ett rödljus och växlar ned med lite mellangas så kan motorn dö. Min tanke var att testa och byta tändstift men de såg rätt okej ut, men skall ändå testa att byta och se om det blir någon skillnad. Tändstiften tycktes visa att den gick lite magert som jag tror kan vara orsaken, eftersom med lite chock så har jag inga tomgångsproblem. Men hojen är i orginalinställningar och har en programmerbart insprut.
Någon som har haft liknade problem eller några förslag på något alternativt innan jag måste åka till den penningstinna Ducati verkstaden.
Jag har saxat följande text ur ett tidigare inlägg. Jag har samma problem med min Monster 600 -01. Är det nån som vet eller har en gissning vad det kan bero på?
Hojjen är inte servad på ett par år, så jag tänkte ta den till Ducati Stockholm för service. Vad tycket ni att jag ska satsa på? Förrutom Kamrem och Olja?Den har gått 1600 mil så jag vill inte göra stora 2000 mila servicen redan.
Mvh
/Mattias
saxad text:
På min Monster 1000 har jag alltid varit tvungen att använda choken till man uppnått arbetstemperatur för att inte den skall dö vid tomgång vilket är i sin ordning. Men nu till mitt problem som började dyka upp för ett tag sedan, den börjar kräva choken längre och längre, dvs kräver högre och högre temperatur. Det händer även att när jag kört länge i arbetstemperatur och kommer fram till ett rödljus och växlar ned med lite mellangas så kan motorn dö. Min tanke var att testa och byta tändstift men de såg rätt okej ut, men skall ändå testa att byta och se om det blir någon skillnad. Tändstiften tycktes visa att den gick lite magert som jag tror kan vara orsaken, eftersom med lite chock så har jag inga tomgångsproblem. Men hojen är i orginalinställningar och har en programmerbart insprut.
Någon som har haft liknade problem eller några förslag på något alternativt innan jag måste åka till den penningstinna Ducati verkstaden.