rad 2 i er-6 med 72hp, varvar ca 8000, GSR ca 14.000
Min Er-6 varvar 11-12k och inte 8k. Trevlig hoj.
rad 2 i er-6 med 72hp, varvar ca 8000, GSR ca 14.000
Ah, jag är 190 och fäller ihop mig ypperligt och bekvämt på mitt monster
Min Er-6 varvar 11-12k och inte 8k. Trevlig hoj.
Bara små monster som heter 695 eller senare har våtkopplingen. Dom andra har torr precis som riktiga Ducatis
600:an har väl iaf våtkoppling
Tjena! Jag är färsking på forumet här och kan väl prämiärskriva att jag köpt en s2r 800 att övningsköra på. Jag är typ 182 eller nåt lång och tycker den passar mig perfekt, både storleksmässigt och sittställningsmässigt. Dessutom tycker jag dom är för jävla coola även om vissa här hävdar att det är "tjejhoj"
Lycka till med köpet, skriv om du undrar nåt om s2r 800 så försöker jag svara ur mitt nybörjarperspektiv
620:n är en utmärkt nybörjarhoj.
Undvik 600:an av olika skäl ... vill du veta varför så pm:a mig.
Monsterna går bra att sänka, men följ med och sänk både bak och fram. Sänker du inte den fram så blir den trögstyrd.
Vet ej hur kort/lång du är, men är du under 1,58 så lär du få göra ett nytt fjädringsstag. Det är lätt iofs ... du behöver två länkhuvuden, M12 (H+V), och möjlighet att gänga dels höger, dels vänstergänga M12 i det nya fjädringsstaget.
Rakevinkeln är nog 24° på monstret så då kan du räkna ut hur mycket du ska släppa upp framgaffelbenen i gaffelkronan för att matcha sänkningen bak. Mät hojens höjd innan du börjar mickla!
Tack, fast sänkning skulle absolut inte vara aktuellt om jag köpte ett monster, jag är 178 cm. Och igår köpte jag en ER-5, känns perfekt som nybörjarhoj, får se vad det blir i framtiden. Nåt lite större monster kanske
Tack, fast sänkning skulle absolut inte vara aktuellt om jag köpte ett monster, jag är 178 cm. Och igår köpte jag en ER-5, känns perfekt som nybörjarhoj, får se vad det blir i framtiden. Nåt lite större monster kanske
Körde hem på min ny funna kärlek igår och ljudet av torrkopplingen är en dröm, funderar redan på att köpa den öppna kåpan till kopplingen för att få ut ljudet lite mer.
Mycket prat om vändradien på Monster. Har en 620 och upplever inte att radien är något att prata om
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |